Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 12521 til 12540 af 154034
-
Privatunderviser søges
ForumindlægHej, Min datter skal op i 2.g på Rungsted Gymnasium og søger i den sammenhæng en privatunderviser/lektiehjælper indenfor faget matematik. Hvis du er god til Fysik & kemi er det et plus men ikke en nødvendighed. Privatunderviseren/lektiehjælperen skal kunne bruge Maple og lære fra sig af B-ni... -
Hvad skal jeg stille op?
ForumindlægHej kære mennesker. Jeg står i en helt igennem lorte situation (undskyld sproget). Jeg er dårlig til matematik. Meget dårlig. Mine karaktere lød på et 4-tal i folkeskolen (nogengange et flot 7 tal, hvis jeg fik hjælp på vejen). Nu går jeg i gymnasiet. Jeg har valgt at tage matematik på b-niveau... -
SRP - dårlig karakter!!!
ForumindlægJeg har fået 02 i SRP, og er overhovedet ikke tilfreds. Jeg kom ind til min vejleder, som så siger "Jeg har da ikke været vejleder for dig", hvor jeg så siger "jo".. Uden at kigge på noget papir eller noget, siger hun "Så har du fået 02".. Jeg har skrevet i biologi... -
Genetik-opgaver
ForumindlægHej folkens. Jeg har fået en biologi opgave tilgivet, om genetik og blodtyper. Jeg kan simplethen ikke finde ud af at løse opgaven, er der forhåbentlig nogle der kan hjælpe? Begrund dine svar og angiv relevante krydshenvisninger: 1. Hvis en kvinde med blodtype A og en mand med blodtype AB f... -
TJEK DIN CENSOR UD 2
ForumindlægDa det første indlæg "Tjek din censor ud" har en del gamle indlæg liggende, så laver jeg her en version 2.Det hele handler stadig om, at man kan finde ud af, hvilken censor man skal have til eksamen ved at sammenligne sin eksamensplan med UVM's liste over gymnasier.Udfor censorens i... -
HVORDAN OPBYGGER MAN EN KORRET SÆTNING??
ForumindlægHeey!! Vil bare være sikker om hvad indholder en sætning i stil og skriftlig dansk? TAK FOR DEM DER VIL GIVE MIG SVAR :) -
Hvorfor skal man have religion?
ForumindlægHvad er pointen med religion i det 21. århundrede?? Kan nogle forklare mig? Gider ikke spilde min tid på fantasihistorier! -
Behøver jeg gå til eksamen???
ForumindlægJeg tager i øjeblikket matematik som GSK-fag, og skal til eksamen om et par dage i matematik til B-niveau. Da jeg næste år tager matematik på A-niveau, er jeg i tvivl om, min B-niveau karakter overhoved kommer til at betyde noget. Jeg ved den skriftlige B-niveau karakter tæller 1/3 af den samlede... -
Kan man dumpe?
ForumindlægKan man dumpe i 1g's årsprøver, henholdsvis skriftlig matematik og dansk? Jeg er godt klar over, at man dumper hvis man får 02, men det jeg mener er, hvor stor en konsekvens det har? - For det kommer ikke til at stå nogen steder, men har istedet en påvirkning på årskarakteren, ikke? Intet a... -
Vedrørende materiale i historie.
ForumindlægJeg sidder og skal skrive om Darwin i henholdsvis Biologi og Historie. Jeg ønsker, at finde noget materiale der kan beskrive, hvordan samtiden forholdt sig i forhold til Darwins idéer og iagttagelser. Jeg har dog ikke kunnet finde noget indtil videre. Nogen der kan hjælpe mig med at finde noget b... -
srp - hjælp til emne
ForumindlægHej :) Jeg skal snart i gang med at skrive srp, og jeg har brug for lidt insperation til valg af emne. Jeg har havt en masse op og vende, og kan ikke tage en beslutning.. Er der nogen der ved om et rigtig spændende emne? Måske i samfundsfag, psykologi, biologi eller religion? :) Tak på forhånd :) -
Flowdiagram over forsøgsgangen?
ForumindlægVi har, i biologi, lavet et forsøg om enzymet bromelin i ananas og dens evne til at nedbryde gelatine. I forbindelse med det skal vi lave en rapport, hvor et af spørgsmålene lyder: "Derudover skal der være tegnet et flowdiagram over forsøgsgangen. " Jeg forstår ikke helt spørgsmålet. ... -
gødning til radisser
ForumindlægHej mig og min ven skal lave et biologi projekt om gødning og så skal vi finde ud af hvad for en slags gødning der er bedst til plantning af radisser i jorden. vi har 3 slags gødningstyper gødningstype 1: organisk gødning. gødningstype 2: kunstgødning. gødningstype 3: grøngødning så vi vil gerne ... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og forbereder mig til min eksamen i biologi. Her er jeg nået til en rapport om blodtypebestemmelse. Jeg ville høre om der er nogle af jer som kan give en forklaring på når man siger at man ar en fænotype og en genotype. Hvad betyder ordene fænotype og genotype ? Håber i... -
Lineær model
ForumindlægHej, jeg har VIRKELIG brug for hjælp og skal snart aflevere denne opgave som skriftlig fremstilling! Har brug for hjælp til opgave 1 - nummer 3 og 4. Har vedhæftet filen, og jeg har fundet ud af hvad ligningen a og b er. (a = 0,04 og b = 2,7), men ved ikke hvad "Forklar, hvad de to tal a... -
Vektorer
ForumindlægHej Når man skal redegøre for vektorer og vinkler mellem vektorer - hvilke emner er så vigtge at forklare? Det andet spørgsmål er: redegør for principperne bag regning med vektorer - hvilke emner er så vigtige, at forklarer her? -
Dyre og planteceller
ForumindlægGodmorgen! Jeg har nogen biologi spørgsmål, som jeg er meget i tvivl om. Hvad er ligheder på en dyrecelle og en plantecelle? Jeg ved, at de er ret ens, men er lidt i tvivl. Hvornår kalder man kromosomer for kromosomer? (Noget omkring nogen faser...) Tusind tak for hjælpåen! -
enzym
ForumindlægEr der nogen der kan nævne nogle forskellige processer i kroppen, der styres hvert af et bestemt enzym?? Og er der nogen der ved hvorfor det er T i DNA og U i RNA? -
fisk
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for jeres hjælp til opg 2! håber i kan hjælpe :))) -
Fibroblaster i cellekultur
ForumindlægHvad er fordelen ved at bruge fibroblaster i cellekultur (ud over, at de er let tilgængelige via hudbiopsi)? Jeg ved at de proliferer hurtigt i cellekultur, og at dette har noget at gøre med deres syntese af den extracellulære matrix, og at de (in vivo) indgår i healingsprocesser. Hvorfor gør dis...
