Søgning på: tysk notater. Resultater: 12521 til 12540 af 18469
-
Fysik eksamen
ForumindlægHej jeg skal til fysik eksamen i dag og har skrevet notater til hvad jeg vil gennemgå. Vil høre om der er nogen der ved om jeg kommer til at gennemgå nok og kan holde den kørende i 20 min? og om jeg muligvis skal tilføje eller fjerne noget. Har vedlagt det. Emnet er stoffets byggesten. Stiko... -
Vendetangent
ForumindlægJeg vil gerne tegne en et par standardeksempler på kurver med en vendetangent (i Geogebra) for at kopiere dem over i mine notater - akserne er ikke vigtige. Jeg har fundet en formel for en stigende kurve med en vendetangent h(x) = x³ - 9x² + 27x – 26. Men ville bede om hjæ... -
differentialregning
Forumindlæghej jeg skal bevise (f±g)' (x)=f' (x)±g' (x) og (k⋅f)' (x)=k⋅f '(x), hvor k er en konstant. differentialkvotien det jeg er forvirret over er at i mine egne notater så har jeg skrevet bevis h(x) = f `(x) + g `(x). o er den bevis jeg har skrevet det sa... -
Fs10 mundtlig matematik
ForumindlægHey guys. Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen imorgen, og jeg er skide nervøs. Når vi kommer ind i lokalet skal vi jo trække et emne og vi får derefter udleveret opgavearket, er der nogen af jer der ved om man må bruge alt det man kan finde i det hæft, eventu... -
bevis for skalafaktorens tangens?
ForumindlægHalløj folkens! (: Sidder lige nu med skalafaktoren og kan ikke helt for den sidste del med tangens til at gå op? Tan(A)= sin(A)/cos(A) = (a/c)/(c/b) = a*c/c*b = a/b Er hvad jeg er kommet frem til i vores notater, men kan ingen steder finde hvordan dividere tegnet imellem ac & og cb bliver... -
øget vælgertilslutning, hjælp!
Forumindlæghej der ude, jeg sidder her og knokler med en samfundsfags aflevering der (desværre) skal afleveres imorgen/idag, og det sidste besvarelse lyder: Skriv et notat til Lars Barfoed der indeholder en begrundet strategi for, hvordan De konservative kan øge vælgertilslutningen ved et kommende folket... -
HJÆLP
ForumindlægHej^^ jeg har fået et spørgsmål, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Spørgsmålet lyder således: Du er rådgiver for Helle Thorning-Schmidt. Giv hende i et notat en række anbefalinger på, hvordan hun kan håndtere uenigheden vedr. dagpengeperioden mellem de evt. kommende regeringspartier. Du sk... -
Hjælp
ForumindlægHej^^ er der nogen der kan hjælpe mig med denne spørgsmål?? Du er rådgiver for Helle Thorning-Schmidt. Giv hende i et notat en række anbefalinger på, hvordan hun kan håndtere uenigheden vedr. dagpengeperioden mellem de evt. kommende regeringspartier. Du skal trække på din viden om teorier ved... -
En funktion f!
ForumindlægHey guys, hjælp lige :( En funkting f er givet ved forskriften f(x) = x3-x2-8x+12, x € [-4;3] Bestem monotinoforholdene for f (er gjort) Angiv funktions værdimængde. Bestem en ligning for tangenten t til fragen for f i punktet P(0,f(0)) Grafen for f og tangenten t har udover rø... -
Estbjerg Havn - Afl
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til det her, så bare skriv alt det i ved om de her spørgsmål. For kan ikke finde det nogen steder! Hvilke uddannelsesmuligheder der er brug for på Esbjerg havn? -Ved noget med at de har brug for flere inden for ingeniør, men hvorfor? og hvad mere? Lav liste ove... -
Fiktion som historisk kilde
ForumindlægHej Jeg sidder og er ved at skrive SRP, hvori jeg skal redegøre for hvordan fiktion kan benyttes som historisk kilde, og hvilken effekt fiktionen har som historisk kilde. Nogle der har en god formulering eller notater til dette? Indtil videre har jeg skrevet lidt om hvordan fiktionen via his... -
Fiktion som historisk kilde
ForumindlægHej Jeg sidder og er ved at skrive SRP, hvori jeg skal redegøre for hvordan fiktion kan benyttes som historisk kilde, og hvilken effekt fiktionen har som historisk kilde. Nogle der har en god formulering eller notater til dette? Indtil videre har jeg skrevet lidt om hvordan fiktionen via his... -
Bevis for cirklens parameterfremstilling
ForumindlægGod aften folkens, Jeg sidder lige pt. og læser op på Mat A mundtlig. Jeg er blevet i tvivl om et bevis vedr. cirklens parameterfremstilling. I mine notater har jeg skrevet at forholdet mellem længderne er: r/1 = n/cos(v) og r/1 = m/sin(v) Jeg kan ikke se hvorfor forholdet er r/1. Jeg vedhæfte... -
Kemisk Ligevægt
ForumindlægHej. Kunne godt bruge lidt hjælp til at forstå det her med ligevægtskonstanten - har de her træningsopgaver, jeg virkelig gerne vil have hjælp med, og gerne sådan en god forklaring, synes desværre bogen formår at "klæbe" det hele lidt sammen - så sådan skåret ud i pap, kort & godt... -
Frekvens og vekselstrøm
ForumindlægDe af vandet drevne generatorer, var hver på 300 Hk (1 Hestekraft = 736W). Generatornerne havde 32 poler, roterede med 150 omdrejninger pr. minut og leverede 3 faset vekselstrøm med spændingen 55V Hvilken frekvens havde den leverede vekselstrøm? Nogen der kan hjælpe mig med opgave, bare en forkl... -
Bestemmelse af a, b og c i andengradspolynom
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder med en forholdsvis nem opgave i delprøven uden hjælpemidler. Men jeg kan bare ikke finde notater eller andre opgaver af denne type jeg kan forholde mig til. En funktion f er bestemt ved: f(x)=x^2+b*x+c Det oplyses, at linjen med ligningen y=-x+5 er tangent til grafen ... -
Bølgernotater
ForumindlægHeyi derude Tænker på om der ikke er jer der har notater om bølger. Eller en dervil forklarer mig det her, jeg synes ikke jeg har hel fat i emnet bølger: Forklare bølgebegreberne herunder bølgetyperne Redegøre for indholdet af bølgeligningen: λ ·f = v Redegøre for principperne i... -
Induktionsstrømmens retning
ForumindlægHej, jeg sidder og skriver nogle notater om induktion og induktionsstrømmens retning. Dog har jeg aldrig lavet forsøget, hvor man bruger et galvanometer, en spole og en magnet til at undersøge det. Jeg har derudover kigget lidt på nogle hjemmesider, men kan simpelthen ikke finde ud af, hvilken re... -
Nord Stream 2
ForumindlægHej, jeg skal skrive et notat i Samfundsfag til udenrigsminister Anders Samuel om Nord Stream 2 konflikten, hvor jeg skal komme med to strategier, som løsningsforslag til hvordan vi udenrigs- og sikkerhedspolitisk bedst muligt kan håndtere denne udfordring. Den ene strategi skal være præget af i... -
Frustrationer!!!!! STX, HHX, HTX, EUX, EUD.....AAAAARGH
ForumindlægHej! Måske en voldsom overskrift, men åh, hvor kan valget af ungdomsuddannelse dog være frustrerende! Kort sagt: jeg ANER ikke hvad jeg vil efter 9. klasse. Eller jo, der er da nogle ting jeg kan udelukke (bl.a. EUX, EUD og HHX samt 10. klasse) Til gengæld ved jeg, at jeg, efter min ungdomsudd...
