Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 12541 til 12560 af 25374
-
Dokumentarfilm?
ForumindlægHejsa :) Skal til at analysere en dokumentarfilm til min dansk mundtlige prøve, og tænkte på om nogen kendte en virkelig god doku? En der virkelig er noget værd, og en man kan få så meget ud af, og virkelig gå i dybten på? -Ville være vidunderligt! :) Tak på forhånd. -
Tvindsagen
ForumindlægJeg har læst nogle artikler om Tvind sagen og har fået 3 spørgsmål, som jeg har svært ved at svare på. Hvori bestod undervisningsministerens (Ole Vig Jensen) grundlovsbrud? Hvorfor førte det ikke til rigsretssag? Hvordan kom stemningsdemokratiet ind i i det repræsentative demokratis hovedfors... -
Perspektivering Fyrtøjet/Skyggen
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til eksamen på fredag, men har et problem, som jeg ikke kan få løst, da jeg simpelthen ikke kan finde ud af det. Jeg har eventyret "Fyrtøjet" og skal perspektivere til eventyret "Skyggen" begge af H.C Andersen. Er der nogle herinde, som har forstan... -
Gode sætninger og tips
ForumindlægHej, jeg står og skal op til de afsluttende eksamner Er der nogen der har nogle gode ord eller indledende sætninger man kan bruge både muntligt som skriftligt. jeg skal op i Fysik, muntlig Matematik, muntlig Dansk, muntlig og skriftlig Engelsk, muntlig og skriftiglig Tysk, muntlig og skrift... -
SRP valg af fag
ForumindlægHejsa! Jeg har nu søgt lidt rundt omkring og kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg vil skrive om i SRP (eller hvilke fag jeg skal vælge.) Har matematik og kemi A og så Fysik på B. Nogen der har nogle ideer de vil dele? Evt. en opgave til inspiration? -
Statskundskab og samfundsfag?
ForumindlægHej Jeg ville egentlig bare høre om der er nogen som ved hvad forskellen er på statskundskab og samfundsfag? Det virker til at de begge kan give administrative stillinger og fagene virker også nogenlunde ens, men snittet er jo temmelig højt i statskundskab mens det er noget lavere i samfund... -
Hvad skal man kunne?
ForumindlægMundtlig dansk - studentereksamen! Hvad skal man egentlig kunne? Man får teksten, analyserer den! Fortæller derefter om perioden, stilarten og evt. forfatteren! Derefter repeterer man til en tekst man har læst i løbet af året, og fortæller evt. noget om den forfatter også! Er der mere? -
OK historieeksamen?
ForumindlægHvordan har du klaret din historieeksamen? Jeg er meget interesseret i at høre fra folk, der har fået OK karakterer til historieeksamen. Hvordan læste du op? Hvad er det vigtigste derinde? Skal man kunne stoffet, teorier, eller hvad gjorde du? Jeg er på ny ordning, men vil gerne høre fra alle, d... -
naturkatastrofer
Forumindlæghey studieportalen er igang med en fremlæggelse om naturkatastrofer og har valgt blandt andet tsunami som emne, så ville lige høre om der er nogen der ved noget om hvordan en tsunami opstår? self kan jeg læse om det på nettet, men vil gerne have det skåret ud i pap mvh -
eksamensprojekt HF
Forumindlæghej jeg skal vælge 2 fag til at skrive eksamensprojekt i og jeg er fuldstændig på bag bund omkring hvad jeg skal vælge så jeg mangler noget inspiration????? -
Mat A & Fys B (SRP)
ForumindlægJeg har i forbindelse med min kommende SRP opgave valgt at skrive i Mat A og Fys B, med hovedvægt på Mat. Jeg har endvidere valgt at skrive om differentielligningerns anvendelse i mekanikken. Har i enkelete forslag til hvad jeg kan skrive om? Gerne uddybende. Jeg har noget af denne art i tankerne... -
Hvilke teorier ville være relevante?..
ForumindlægHej, som mange af jer andre herinde, er jeg lige gået i gang med at skrive SRP i dag. Jeg har valgt fagkombinationerne samfundsfag A og naturgeografi B. Som de fleste af jer ved, skal man bruge teorier i samfundsfag, men jeg aner ikke hvilke teorier, der ville være relevante til mit emne.. Jeg h... -
Hvor mange fag..?
ForumindlægHej alle sammen..! Hvor mange fag er det man skal op til i de 3 år man går på gymnasiet..? -
Karaktererne...
ForumindlægHej allesammen, Jeg er lidt bekymret for tiden.. Det er sådan at mit gennemsnit lige nu ligger på 7,5. Nogle vil måske mene, at det er en fin karakter, men ikke hvis man lige som mig gerne vil læse odontologi(tandlæge). Her skal man bruge et gennemsnit på omkring 10. Hvor bekymret bør jeg v... -
Er det muligt at skifte hovedfag nu?
ForumindlægVi skal skrive SRP i de to uger før jul og har derfor allerede afleveret vores sedler med hovedfag/bifag og emner. Jeg skriver i biologi og kemi, med kemi som hovedfag og biologi som bifag. Men jeg har i mellemtiden fundet et andet emne, jeg hellere vil skrive om (det falder dog stadig under det... -
de brølende tyvere - altså tyverne i usa.
Forumindlægjeg er ved at skrive andenårsopgave, om de brølende tyvere i usa. jeg skal ind på forbruget, beboer livet og hvorledes ku klux klan, kommer ind i billede, i de ellers så vellykkede år. er der nogen som kender nogle gode sider hvor jeg kan finde noget, eller nogen som evt selv har skrevet noget... -
Dansk FSA 2014 Novelle...
ForumindlægJeg har fået en FSA Novelle fra 2014 for til den 11. sep går efter at få et 12 tal men har det lidt svært med at starte jeg forsøgte at søge på "Bøger fra 1870'erne" for at få noget inspiration men der kom kun sider frem som der solgte bøger hvilket også giver mening... Men opgaven ... -
Koranen fra begyndelsen til Ismael
ForumindlægNogle der ved om Koranen og Bibelen er nøjagtig ens fra begyndelsen og indtil det deltes ved Isak og Ismael. Står der det samme? -
Hælp
ForumindlægEr der nogen , ser har analyse af novellen "Gruppen", af Søren Ulrik Thomsen(teksten er uddrag af "En dans på gloser") 1996 -
Når der ingen gennemsnit står ?!
ForumindlægHej allesammen! Jeg har fundet en bachelor i Århus jeg forfærdelig gerne vil læse, men der står ingen karakter - At alle blev optaget. På CBS var snittet dog på 6.7 Hvilke forventninger skal jeg have at gennemsnittet bliver til sommer?
