Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 12581 til 12600 af 160040
-
a-niveau eller b-niveau???
Forumindlæghvilken af disse tekster er ment til a-niveau ektemporalteksteR???Den tyske ingeniør Wagner er i bil med chauffør på vej til sin nye arbejdsplads i den bolivianske jungle. Am späten Nachmittag erreichten sie die Stadt. Wagner hatte fast vier Stunden geschlafen. Als er aufwachte, fuhren sie dutch ... -
Stikprøv og Hypotesetest, Vejen til Matematik B2, Opgave 177, ( Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOPGAVE 177 En elev vi undersøge om hun har gjort signifikante fremskridt ved skriftlige prøver i matematik. Sidste år svarede hun rigtigt på 125 spørgsmål ud af 180. I år har hun foreløbigt svaret rigtigt på 44 ud af 55. Kan man mon på 5%-niveau hævde, at hun har gjort fremskridt? Antag som nulhy... -
Reform <> før reform
ForumindlægEr der nogen der kan af- eller bekræfte, at man i matematik lærer mere, hvis man hører til den gamle ordning og går på matematik linje, end hvis man har valgt en studieretning med mat A/B, efter et år (1g)?Sidste år brugte vi Gymnasiematematik B1 (i år: B2), men i dag kiggede i en anden bog, jeg ... -
lektiehjælp i Engelsk og Matematik
ForumindlægHej Jeg læser ved universitetet i København og bliver tilsommer Bachelor i Engelsk med tilvalg i Matematik. Da jeg gerne vil have undervisningserfaring, tilbyder jeg lektiehjælp i hovedsageligt engelsk og matematik. hvor, hvornår og løn aftales individuelt. jeg håber det har interesse MVH Ka... -
Eksamensspørgsmål til Biologi A
Forumindlæghej er der nogle der kan hjælpe mig med følgende ? :) 1. Kostens bestanddele og sundhed Med udgangspunkt i vedlagte materiale, skal du holde et kort oplæg. I dit oplæg skal du bruge og forklare figurer, samt eventuelt inddrage elementer som metoder, resultater og databehandling fra egne øv... -
Lektiehjælp matematik søges
ForumindlægHej Lektiehj&#230;lp s&#248;ges til matematik niveau B samt matematik 10.klasseniveau. Vi t&#230;nker det skal v&#230;re 1 til 2 gange pr. Uge. Vi bor lidt uden for Odense. Nogen der har lyst og evner og vil tjene lidt ekstra? -
Eksamen imorgen i matematik hjælp!
ForumindlægHej alle. Er der nogen der har så venligt et hjerte, at de vil rette min 10. klasse matematik fremlæggelse lidt senere i dag? Hvis i vil, vil jeg meget gerne have jeres mail, eller et nummer jeg muligvis kan ringe til, så jeg hurtigt kan få fat på jer. Jeg håber virkelig i vil hjælp... -
Matematik terminsprøve - 1. time
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til terminsprøve imorgen, i matematik B. Nogle som har nogle gode notater? eller nogle, som kan fortælle mig, hvilke slags opgaver det er man skal løse uden hjælpemidler? På forhånd tak. -
matematik og fysik lektiehjælp
ForumindlægHej er der nogen der har lyst til at tjene en ekstra skilling ved at hjælpe en 2. g med matematik og fysik. Du skal helst bo i nærheden af otterup eller odense -
Dumpet matematik eksamen
ForumindlægMin bror kom hjem en dag og havde fået 00 til matematik årseksamen, så jeg vil gerne vide hvad der sker hvis man dumper til en eksamen og om han skal tage 1.g om? -
MATEMATIK OPG. (møgsvær)
ForumindlægHer er lige en matematik opgave jeg simpelt hen ikke kan løse!En nydelig frugtanretning på et stort rundt fad er kantet med jordbær. Der er brugt mellem 100 og 200 bær til denne kant. Et lækkersultent barn spiser først et af jordbærrene og begynder derpå at gå rundt og rundt om fadet, idet hun sp... -
Mat b Eksamen Idag!
ForumindlægNogen der har været op til matematik b Idag????? I så fald ville det være en stor hjælp, hvis i gad sende sættet! :-) Tak på forhånd!!! -
Standby plads hjælp?!
ForumindlægVi har hermed den glæde, at meddele dig, at du er optaget på en standby plads på VIA, Pædagoguddannelsen i Holstebro ved VIA University College. Tilsagn om optagelse næste år Hvis du ikke bliver tilbudt en studieplads i standby-perioden, giver standby-pladsen ret til at blive optaget næste år. ... -
Uddannelser, der minder om jura eller uden meget matematik?
ForumindlægHej, Kender I nogen uddannelser, der minder om jura? Helst uden for meget matematik? Eller bare andre uddannelser uden for meget matematik inden for f.eks. Administration og kontor lignende arbejde? Mange hilsner:) -
MATEMATIK!!!! Georg Mohr...
ForumindlægHej...Jeg vil gerne have lidt hjælp til disse opgaver!På forhånd tak!Opgave 1.Et helt tal har præcis 8 divisorer, hvoraf 35 og 77 er to. Find tallet.Opgave 3.Vis, at n^4 + n^2 + 1 ikke er et kvadrattal for noget naturligt tal n. -
Mundtlig matematik (forberedelse)
ForumindlægHej, hvordan foregår mundtlig matematik forberedelse i folkeskolen. Snart skal jeg have mundtlig matematik forberedelse i lektioner i stedet for mit valgfag. Hvad kommer man i dybden med (kort sagt er fint). Er det fx: matematik-sproget, mundtligt ved tavlen, gennemgang af opgaver? På forhånd, t... -
Eksamensspørgsmål Hitstorisk matematik
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til mundtlig eksamen og har lidt svært ved følgende spørgsmål. 2. Historisk matematik Du skal med inddragelse af din rapport om historisk matematik fremlægge eksempler på geometriske konstruktioner. Udvælg selv eksempler fra rapporten. Inddrag vektorregning i en p... -
Bevis at exp(a+b)=exp(a)exp(b)
ForumindlægHvordan vises det matematisk at exp(a+b)=exp(a)exp(b) hvor a,b er komplekse tal. -
Fra 11 til 13 i matematik skr?
ForumindlægHvis man normalt får alle point i de skriftlige matematik prøver - hvad kan man så gøre for at vise det ekstra og gå de ekstra 2 karakterer op?Når en opgave er løst bør man vel skitsere alternative måder at løse opgaven på - Men i hvor stort omfang? -
D={2x|x er element i A)
ForumindlægA={1,2,3,4,5,6}D={2x|x er element i A)D={2*1,2*2,2*3,2*4,2*5,2*6}?? eller hvad?
