Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12601 til 12620 af 95433
-
Hjælp til potensfuntionen
ForumindlægHej. Jeg sidder med en aflevering, hvor jeg skal beregne noget med potensfuntionen. Jeg har mistet alle mine noter, så jeg håber i vil hjælpe hurtigt da afleveringen snart skal afleveres. Opgaven lyder således: Grafen for en potensfunktion går gennem punkterne A(2,60) og B(8,90). a) Bestem for... -
GPS - Finde et 4. koordinat vha. 3 andre koordinater?
ForumindlægHejsan Er der nogen der kan fortælle hvordan man med 3 koordinater der danner en trekant kan finde et 4. koordinat? Skriv endelig hvis jeg skal uddybe mit spørgsmål. -
Rettelse af stil
ForumindlægHej franskkyndige (:Jeg har skrevet en stil - forholdsvis lang som jeg håber der er nogen der gider tage sig til at rette. Da jeg ved den er ret lang ville jeg blive glad hvis i blot gad rette noget af den:Dans l’école le mois prochain sera plein d'activité. Nous ferons un papier de science, ... -
Ladnings symbol
ForumindlægHej folkens. Er igang med at læse op til fysik eksamen, og jeg er lige stødt på et underligt spørgsmål. Man definerer jo ladningen i coulumb, og bruger symbolet C for dette, men nogle steder står der fx energi/ladning, hvor de har skrevet et 1 i stedet for C. Hvorfor gør de det? Det gør ... -
Hjælp til studievalg
ForumindlægJeg er en pige på 15 år, og jeg er lige nu i Australien, hvor jeg er udvekslingsstudent, sm svarer til 10 klasse, men jeg ved ikke hvad jeg vil efter. Jeg ved at jeg vil på gymnasium, men jeg ved ikke hvilken linje. Jeg har indtil videre meldt mig ind på linjen, bioteknologi A, matematik A og f... -
Fjerdegradspolynomium
ForumindlægHej studieportal... jeg sidder med en opgave jeg hvor jeg ikke aner hvad jeg skal gøre.. please hjælp... opgaven lyder: Betragt fjerdegradspolynomiet med forskrift f(x)= x^4 - 18x^2 +48x +4 1. Bestem monotomiforholdene og de lokale ekstrema ved hjælp af differentialkvotienten ( lad cas.programmet... -
Bestem vinkler
ForumindlægI en retvinkel trekant får du givet følgende: a) A= 90g, a =28,3cm og c=16,7cm. Du skal tegne trekanten og bestemme vinklerne B og C samt siden b. b) B=90g , A=53,4g og b= 9,5cm Du skal tegne trekanten og bestemme vinkel C samt siderne a og c c= B= 90g, a=6cm og c= 11cm Du skal tegne trekan... -
Må jeg tage billeder med?
ForumindlægHej :) Jeg skal op i fysik, og jeg har om verdensbilleder. Må jeg gerne have billeder med ind til selve eksamen? Håber at hører fra nogen :) Hilsen Anne, på forhånd tak for hjælpen :) -
Årsprøve - 1,g - mundligt
ForumindlægJa, vi skal i min klasse lave et projekt lidt tværfagligt med fysik. Vores lærer har ikke fortalt os noget - så vil hører om der er nogle af jer som ved noget? :s -
hjælp
ForumindlægHvordan kan man give en fysisk begrundelse for udseendet af pærens karakteristik?? Håber nogle kan hjælpe det er til min fysik rapport -
SRP
ForumindlægOvervejer at skrive fysik-historie. Kunne jeg få nogle råd til nogle emner? -
Induktion og Vekselstrøm
ForumindlægHej :) Jeg er ved og laver en fysik rapport om induktion og vekselstrøm. Man kan ikke rigtig finde noget om hvem da opfandt det og hvornår, og hvordan? Hjælp tak på forhånd.. -
gennemsnit
ForumindlægHej, Jeg vil lige høre om hvor meget man skal tage i hver fag for at få et gennemsnit til 9,2 eller 9,4. Jeg går på HF nu, men tænker på hvis jeg tager 2 fag på b niveaue og en på A. Kan du så hjælpe mig med gennemsnit. Der er så noget andet på HF at alle fag vægter nogle fx kulturfags pakker væg... -
ligning
ForumindlægHej jeg skal løse følgende ligning, men det er længe siden jeg har prøvet det efterhånden. Er det noget med at man skal finde diskriminanten? y2 + 5y – 36 = 0 -
Yo kan Sommersupplering overlappe Studiestart?
ForumindlægJeg er overlykkelig over at have fået min studieplads og venter stadig på at vide om jeg skal starte September eller Vinterstart, nåh men jeg går indtil videre udfra jeg skal have sommerstart og det er også det jeg har prioriteret. Jeg skal supplere Kemi C- til B-niveau fra d.20 juli til d.28 ... -
Matematik på B
ForumindlægHejsa, jeg valgte i år at stoppe matematik på C med et 2 tal i karakter. Jeg kan hverken lide matematik eller finde ud af det og ønsker virkelig virkelig ikke at have matematik igen!!! Men jeg er ved at blive bekymret og får at vide at det jeg har gjort er dumt... -
Søge på optagelse (gennemsnit gang. 1.08)
ForumindlægHej. HJÆLP :) Jeg har haft den naturvidenskabelige studieretning på gymnasiet, men efter 1 1/2 år - 2 år, ville jeg så gerne have haft den samfundsfaglige, for jeg valgte allerede efter 1/2 år at tage engelsk på A i stedet for resten af min klasse, som valgte fysik på A, og så valgte jeg samfunds... -
Indholdsfortegnelse
ForumindlægHej Jeg har siddet og gransket siden igennem efter indlæg omkring hvordan man får sin indholdsfortegnelse på dansk. Når jeg bare skriver \tableofcontents så står der jo "Content" i stedet for Indholdsfortegnelse øverst. Hvordan undgår jeg dette?? På forhånd tak. -
Matematik - HJÆLP!
ForumindlægVil i hjælpe mig med den ? 1. 4 unge har på en uge i en kiosk tjent tilsammen 1554 kr. A har arbajdet i 11 timer, B i 15 timer, C i 9 timer i og D i 7 timer. Hvor mange penge må hver af dem havve tjent ? 2. I en tilfældigt valgt uge skinnede solen: søndag = 11 timer mandag = 8&fra... -
Kernefysik - henfald osv.
ForumindlægHejsa - Jeg sidder her og kæmper med en fysik opgave, som jeg slet ikke kan finde hoved eller hale i. Er der nogen der muligvis kan hjælpe? Spørgsmålene lyder som følger: Vi danner en He-4 kanon ved at lade en Ac-218 kilde (15,0 gram) -henfalde. He-4 kernerne affyres med (de Broglie) bølgelæng...
