Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 12661 til 12680 af 135324
-
"Rigtig" SRP??
ForumindlægHej.. Jeg skal i december skrive en SRP-opgave. Men er denne opgave ikke en ´øvelse´?? Altså den ´rigtige´ (altså den der får betydning for mit eksamensbevis) skal først skrives senere, ikke?? -
figurer med arealet 50
ForumindlægHej, sidder med en opgave jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Skal finde ud af hvordan jeg laver arealet 50 i 7 forskellige figurer. figurerne er - rektangel, kvadrat, parallelogram, trapez, retvinklet, trekant, ligebenet trekant og ligesidet trekant. nogen der kan hjælpe med hvordan jeg gør det? -
Hej
ForumindlægJeg har hørt at det bliver rigtigt svært med matematik i en videregårende udannelse, men bliver er meget svært?? hvis ja hvor svært bliver det. -
Adgangskrav
ForumindlægHej.. Hvis man har matematik på A, men den videregående uddannelse kun kræver matematik på C, hvor matematik på C skal bestås. Men hvad, hvis man ikke består matematikken på A kan man så ikke komme ind? For kan jo sagtens bestå matematikken på C. -
Afslut fag - hvad tæller?
ForumindlægHej med jer. Jeg går på Esbjerg Handelsskole (HHX) - Har netop afsluttet 1. år. I den sammenhæng har jeg afsluttet matematik. Spørgsmålet er bare, hvilke karakter tæller på det endelige bevis? Mine karakterer er: Mundtlig (årskarakter): -3 Skriftlig (årskarakter): 00 Eksamen (afslut): 02 Jeg ... -
Reduktion
ForumindlægHvordan regner jeg de her ud? A ) 2 (5a+8)-14 B) 6a- (3b+4a) 16 1/4 + 3 1/2 21 2/5 - 5 1/6 Og hvordan omskriver jeg blandet tal til decimal? -
Statistik
ForumindlægHej Hvordan kan jeg forklare, hvad fortæller middelværdi og medianen om udgående gods fra disse 25 havne? middelværdi er det ikke gennemsnittet? -
Det Pyhtagoræiske Komma - hjælp !
ForumindlægHej, Jeg har virkelig brug for noget hjælp. Jeg står og skal til årsprøve i matematik (1. år, B-niveau), og jeg er virkelig lost. Vi har fået opgivet noget om Det Pythagoræiske Komma - er der nogen, der kan forklare, hvad det er? Jeg er virkelig dårlig til matematik og har for længst fortrudt... -
Halveringstid hjælp
ForumindlægJeg sidder med følgende opgave:Radiumisotopen 226 Ra er alpha-radioaktivt med en halveringstid på 1620 år.a) beregn antallet af kerne i 1 g 226 Rab) Beregn henfaldskonstanten for 226 Rac) Beregn ud fra a og b aktivteten af 1 g 226 Ra.Den oprindelig definition af 1 Ci er aktivteten af 1 g 226 Ra.j... -
Hvordan griber jeg en konkurrenceanalyse an?
ForumindlægJeg skal lave en konkurrenceanalyse med udgangspunkt i Hungry og Takeaway. Det er til min SRP, hvor jeg skal analyser hvordan branchen har brugt disruption, specielt Hungry.dk. Hvodan skal jeg gribe opgaven an? Altså i hvilken rækkefølge skal analyserne opsættes i opgaven. Jeg tænker Skydeskiv... -
mdr. om året?
ForumindlægHvor lang tid er der undervisning på universitetet? Er det ligesom på gymnasiet, hvor man starter i august og stopper i slutningen af juni? På forhånd tak :) -
karakter
ForumindlægNogle herinde som ved hvornår STX-elever får karakter :)? -
Opgave om gips
ForumindlægBrændt gips fås ved at opvarme CaSO4 * 2H20 til godt 100 grader, hvorved 3/4 af krystalvandet afgives. Brændt gips optager krystalvandet og bliver derved meget fast.\nBeregn den varmemængde (entalpi) der afgives under hærdning af 1 kg gips. Beregn temperaturstigning for 1 kg gips.\n\nDelta H sta... -
Nedkøling af drink
ForumindlægEt bæger der vejer 227,4 gram. Der kommes noget vand ned i bægeret; tilsammen vejer bægeret og vandet 350,1 gram. Temperaturen af vandet er 22,4 grader. En lille isterning der er 0 grader bliver lagt ned i vandet. Bæger+vand+isterning vejer 354,8 gram. Beregn temperaturen som vandet og smeltevand... -
Hej er der nogen der har ordentlig forklaring på b og c?
Forumindlæg -
BNP
ForumindlægHej Hvad er forskellen når der står BNP sæsonkorrigeret eller beskæftigelse sæsonkorrigeret? -
Er det korrekt?
ForumindlægEr beregningerne af vareforbruget samt ultimolager lavet korrekt? -
hjælp til eksponentiel funktion
ForumindlægSidder og forbereder mig til skriflig matematik c eksamen som ligger mandag. Derfor terper jeg og laver en masse gamle eksamensopgaver, som jeg selvfølgelig vil have med og bruge som en hjælp. Spørgsmålene lyder som følgende: Antallet af danske brugere af facebook kan for perioden december... -
Temperatur
ForumindlægHej, Er der nogle der kan hjælpe med denne opgave: En vinterdag er temperaturen f(x), målt i celsius, i et punkt P på jordoverfladen givet ved: f(x)=3,0 *ln((x2+7,8) /( x2+1,5)) -3,5 hvor x er afstanden fra punktet O til punktet P, målt i meter a) Bestem f(4) og forklar hvad dette t... -
cylender
Forumindlægjeg har lidt problemer med denne opgave
