Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12681 til 12700 af 95433
-
Gode emner til Årets AT 2013 EMNE? "Kampen for det gode liv"
ForumindlægHej Jeg er i den nød situation, at jeg ikke har valgt en emne endnu, da jeg slet ikke har noget interessant og spændende emne jeg kan komme på. Vil i ikke være søde at hjælpe mig , og kommer med nogle gode forslag? og hvordan problemformuleringen fx. ku' se ud? Tak på forhånd' ... -
Prikformel til N2
ForumindlægHej, jeg har en opgave, jeg skal have lavet til i morgen, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal gøre. Der står: Når du tegner prikformler for molekyler, skal oktetreglen være overholdt. En tripelbinding består af 3 * 2 = 6 elektroner. Nitrogenmolekylet N2 har en tripelbinding. HVordan ska... -
Lysets hastighed
ForumindlægHej mennesker :D Håber I nyder eksamenerne/årsprøverne.. Tsh! Ville lige høre, om der er nogen, som kan forklare mig lidt om lysets hastighed? Er totalt kørt død. På forhånd tak -
Metal reagerer med syre
ForumindlægHejsa! Jeg er i gang med opgave 2 men er lidt i tvivl om fremgangsmåden. I a har jeg skrevet: Cr (s) + 2H+ (aq) -> Cr3+ (aq) + H2 (g) I b har jeg brugt idealgasligningen med 0,993bar og 20grader, men er i tvivl om jeg skal bruge de 0,032bar og 20grader? Herefter har jeg sagt m=n*M. c og d ... -
Hvilken linje på STX?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har før lavet et forum om jeg burde starte på en STX, på trods af mine knap så høje karaktere i folkeskolen. Efter jeg har tænkt meget, er jeg kommet frem til at jeg rigtig gerne vil på en STX, men har bare ét ret stort problem: Hvilken linje? Jeg kan slet ikke finde en linj... -
skalarprodukt
Forumindlæghej er der nogen som ligger inde med noter/links eller andet til brugbare beviser angående skalarproduktets egenskaber/anvendelse?? på forhånd tak -
Forvirret? Ja!
ForumindlægHej nørder! Jeg skal snart til FSA i fysik/kemi, og jeg er ret forvirret. Skal man lave dispositioner for hvert emne eller what? Er det meget svært? Skal man kæmpe for, at få et 7-tal? -
Transformationssætningen
ForumindlægHej igen :) Har igen brug for lidt hjælp ang. fysik. Jeg vil gerne vide hvad det er man PRÆCIS regner ud når man bruger transformationssætningen. Er det spændingsforskel eller....? Please svar hurtigt, skal op på torsdag :) -
Træk to gange til mundtlig eksamen
ForumindlægAdvarsel: Den nedenstående tekst er pure opspind. I en pressemeddelelse fra Undervisningsministeriet, fremgår det, at eksaminationsreglerne for de mundtlige eksamener bliver ændret med øjeblikkelig virkning, og træder således i kraft til eksamensperioden, der starter i maj 2008. Hvor det før ... -
Bedømmelse udfra aktivitet
ForumindlægHej alle :-) Jeg har fået en karakter hvor jeg føler jeg er blevet fejlbedømt. Min lærer mener åbenbart at jeg ikke har været nok aktiv i timerne og har således trukket mig ned fra 12 til 10. Jeg har været uenig med vedkommende i denne bedømmelse, men vedkommende har gjort det klart, at dette ha... -
Tjernobyl
ForumindlægHej derude Jeg skal skrive om Tjernobyl ulykken i AT (Historie og Fysik), men mangler lidt noget kildematriale til historiedelen. Jeg syntes det kunne være intressant at se på hvorvidt ulykken kunne have en relation sovjetunionens fald, men alt kildematriale som nogle kunne have links/henvisn... -
Fortegn
ForumindlægHar lige brug for hjælp til en hurtig opgave, som min lærer har forklarret mig 117 gange, men jeg bliver ved med at glemme. Opgave: Hvorfor kan man ændre fortegn ved at gange eller dividere med -1? -
kondensationsreaktion
ForumindlægEr der nogle som kan komme med et eksempel på en kodensationsreaktion, hvor to hydroxylgrupper fra to molekyler reagerer med hinanden og fraspalter vand? -
Hej, please hjælp...hurtigt!
ForumindlægEr der nogen som har beviserne for understående emner eller nogle hint til årsprøve matematik mundtlig...1.gTrigonometriDen retvinklede trekant.TrigonometriSinusrelationerne og arealet af en trekant.TrigonometriCosinusrelationerne.Den rette linjeParallelle og vinkelrette linjer. Vinkel mellem to ... -
Store bogstaver i Latex
ForumindlægNår jeg skriver en formel i portalens LaTeX, bliver store bogstaver lavet om til små. Hvordan undgår jeg det? -
Kemi A eller biologi A?
ForumindlægHej .. Da jeg snart skal opgradere fag, er jeg desværre meget i tvivl. Jeg kan ik lide min nuværende biologilærer, og han snakker så hurtigt, at jeg bliver nødt til at skrive nøgleord ned, og så gå hjem og læse om emnet for at følge med. Og da jeg sågar (næsten) intet forstår af det han siger, og... -
Årskarakterer!
ForumindlægHørte fra andre, at årskaraktererne overførtes på skemaet, men skal det forstås sådan, at årskarakteren både tæller med når årskaraktersnittet samt eksamenskaraktersnittet udregnes?? Altså i forbindelse med udregningen vha. denne side https://home.eg-gym.dk/scripts/elever/karakter/bevis/matbevis... -
Fransk Begynder B
ForumindlægHej.Fransk begynder B er et højniveau fag, men tæller også til at jeg kan bruge det til at få mit gennemsnit ganget med 1,03, da jeg har to andre højniveau fag(Engelsk og Samfundsfag)?? Eller skal det så være A niveau?? -
aflevering til imorgen
Forumindlægnogen der kan hjælpe med opgave 6 på denne side http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/Vinter03/2003-8-1v-med.pdf?menuid=150560\n\njeg har en ligning der hedder:\n\ndy/dx = 0,05y(20-y) og f(1) = 5\n\njeg har lært i timerne at løsningen er :\n\nf(x) = (b/a) / 1 + c * e ^-bx \n\nog jeg ind... -
HJÆLP!!!!
ForumindlægHej derude. Jeg er ikke så skarp til fysik, så jeg aner ikke hvilke formler, eller hvordan jeg skal udregne disse opgaver. Tak på forhånd :) Opgave 1 Om 3 neutrale atomer A, B og C oplyses følgende: Atom A indeholder 3 elektroner og 7 nukleoner Atom B indeholder 142 neutroner og 232 nukleoner...
