Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 12681 til 12700 af 25374
-
Hjælp "Slik" Naja Marie Aidt analyse
ForumindlægHej med jer! Der er ting i novellen, som jeg undrer mig over, b.la. hvorfor hedder novellen "Slik"? Hvorfor tiltaler kvinden i butikken manden i De-form og du-form til kvinden (som glemte slikket)? Desuden forstår jeg ikke slutningen - hvorfor ender den, som den gør? Og er der noget sym... -
Hjælp til tysk grammatik, relativ pronominer
ForumindlægJeg ville blive henrykt hvis jeg kunne få lidt hjælp til denne tyskopgave. Tysk oversættelse med relative pronominer: Har De hørt, at det rejsebureau, vi har bestilt rejsen hos, er gået fallit? Og de penge, vi har betalt for rejsen, får vi nok aldrig igen (zurück). I dag forstår man næppe (kaum... -
Ligninger
ForumindlægHej Jeg har problemer med følgende to opgaver: Opgave 1) Hvis jeg giver 7 cent til hver af tiggerne uden for døren, vil jeg have 2 cent tilbage til mig selv. Jeg mangler 32 cent for at kunne give tiggerne 9 cent hver. Hvor mange tiggere er der og hvor mange cent har jeg? Jeg ved at jeg ska... -
Gør-det-selv studievejledning
ForumindlægFindes drømmestudiet? Det spørgsmål er Studievalg København, gennem deres mange års studievejledning af unge, stødt på utallige gange. De har således oplevet, hvordan unges søgen efter drømmestudiet – det eneste ene studie – lægger et stort pres på processen med at vælge til og fra i ... -
Forberedelse til et videregående studie
ForumindlægHvis du allerede er kommet på plads i din nye lejlighed, alle de praktiske ting er gået i orden, ja så kan jeg kun forestille mig, hvor lang og spændingsfyldt ventetiden til studiestart om små to uger må være. Så hvorfor ikke tage hul på glæderne allerede nu og smugkigge lidt på, hvad dit kommend... -
Dit hadefag
ForumindlægJa.. Hvilket fag hader du allermest - og hvorfor? Bare et sjovt lille spørgsmål.. (: -
Kort resume.
ForumindlægHej. dette er en resume jeg skal skrive men håbede der var nogen der gad rette den. I Bobigny er volden blandt de unge stor. En dag havde politiet arresteret en ung andengenerationsindvandrer som var mistænkt for narkohandel. Men da politiet ankommer, har en gruppe unge mennesker stillet sig for... -
Hjælp til oversættelse af spansk sætning
ForumindlægHej Jeg har nogle sætninger som skal oversættes og håber meget i kan hjælpe mig. Jeg har prøves på nogle af dem og andre kan jeg ikke lige gennemskue. Her er sætningerne: a) Mange unge andalusier har ingen arbejde. De er arbejdsløse, men drømmer stadig om en bedre fremtid i Spanien (Andalucie... -
2. verdenskrig -kunne den have været forhindret?
ForumindlægDa jeg på nuværende tidspunkt sidder og skriver dansk-historie opgave, er jeg gået lidt i stå. Jeg har valgt udelukkende at skrive i historie, og er kommet til det sidste spørgsmål i min problemstilling - 'vurderingsdelen' Det lyder således: <p class="MsoNormal" style="... -
mangler en haj til fransk, er gået lidt død..
ForumindlægHey alle er ikke den skarpeste kniv i skuffen til fransk, så ville lige høre om der var nogle der ville hjælpe med min oversættelse herunder...1) Præsten bliver bange, da han ser den lille djævel.Le prêtre devient peur, comme il voit le petit diable. 2) Djævlen beder ham om råd.Le diable demande ... -
Biologi og psykologi
ForumindlægJeg mangler virkelig hjælp til dette! Jeg vil utrolig gerne skrive i biologi(A) og psykolgi (c). Jeg havde tænkt mig, at skrive om: Fra sædcelle til barn i biologi og i psykologi ville jeg skrive om udviklingspsykologi. Men kan man sige at fra sædcelle til barn er en fysisk rejse ? Er der and... -
Hjælp til en lille opgave: uddannelsesniveau i danmark
Forumindlæghej, skal angive tre konsekvenser i forhold til danmarks konkurremceevne udfra to figurer, hvor det på den ene ses, at andelen af befolkningen med videregående uddannnelse er 38% for folk mellem 25-34år, og 30% mellem 45-54år. Den anden figur viser, at langtuddannet tjener 55% mere end kortuddann... -
Skammerens datter - HASTER
ForumindlægHej allesammen!!Jeg har fået en skriftlig analyse af skammerens datter for, men kan simpelthen ikke komme i gang med bogen, da jeg må indrømme, at den ikke rigtig interesserer mig.. :/Håber, der er en eller flere, der gider at skrive et fyldestgørende resumé af bogen til mig.. :)På forhånd tak...... -
Noter vs. udenadslære
ForumindlægHej Jeg har aldrig rigtig lært at skrive gode notater, og jeg oplever, at når jeg skriver notater, så mister jeg fuldstændig overblikket over, hvad jeg har gang i at læse, men jeg oplever derimod, at når jeg bare læser et stof, og de efterfølgende timer og dage repeterer det i hovedet, så sid... -
Rettelse af "Rapporter"
ForumindlægHej...Jeg skal til eksamen her på mandag. jeg skal op til Fysik/Kemi (9. klasse).Jeg har lavet en disposition til hvad jeg skal lave hvis jeg trækker hver af de forskellige emner, men jeg kunne alligevel godt tænke mig at der var nogle der vil kigge på de forskellige rapporter med de forskellige ... -
Mundtlig matematik opgaver??
ForumindlægNogen der har, eller ved hvor man kan finde eksempler på mundtlige matematik opgaver til afgangsprøven??? 9. klasse*Med venlig hilsen Therackoo... -
Læse gymnasiet/IB i sverige
ForumindlægHej, jeg står med problemet at mine forældre bor i sverige (ikke i malmö), og jeg har prøvet at tage toget til dagligt for at læse i København (Metropolitanskolen). Det er simpelthen for langt og nu overvejer jeg at læse IB/gymnasiet i sverige. Er der nogle der ved noget om det faglige niveau der... -
Tysk opgave - grammatik...
ForumindlægHejsa, er der nogle der evt. kunne tjekke dette stykke for grammatiske fejl. Hovedsageligt artiklerne og verbernes endelser Det er ikke en oversættelse, jeg lægger derfor ikke en dansk tekst ved. På forhånd tak...Isabell und ihre Eltern sind wieder in Leipzig. Isabell findet es sehr ungerecht, da... -
Ordforklaring
ForumindlægHvad er den nyeste betydning af ordet "bjørnetjeneste"??? -
Suppleringskurser
ForumindlægEr det muligt at tage fysik B 1.g og 2.g (eller 2.g og 3.g)?\n\nPå ug.dk står der:\n"Adgangskrav\nDu skal have en gymnasial eksamen for at blive optaget på et af GS-forløbene."\nhttp://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-gsny\n\nAltså afsluttet studentereksamen?\nEr det desuden mul...
