Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12841 til 12860 af 95433
  • hypotetisk deduktiv

    Forumindlæg
    Hvad er "hypotetisk deduktiv" metode i fysik samenhæng? Tak på forhånd
  • Henfaldskonstant

    Forumindlæg
    Er henfaldskonstanten er en størrelse man kan slå op i fysik-kemi-databogen?
  • Forklar hvad der forstås ved effeckt og specifik varmekapacitet

    Forumindlæg
    Nogen der gider at forklare hvad der forstås ved effeckt og specifik varmekapacitet. Sætter pris på alt slags information!
  • forskrift for parabel

    Forumindlæg
    Der er vist en tegnet hvor man kan se at, gavlen af en parabelformet hal. Højden er 4,8m og bredden er 5m. 1. Indlæg på passende vis gavlen i et koordinatsystem, og angiv en forskrift for parablen. (2.5,0), (-2.5,0) og (0,4.8) (1): f(2.5)=0=a*(2.5)^2+b*(2.5)+c (2): f(-2.5)=0=a*(-2.5)^2+b*(-2....
  • Mat-A turbokursus

    Forumindlæg
    Hvor slem er det? Er der overhovedet tid til at trække vejret?? Især hvis man ikke har haft matematik i 3 år! Jeg skal formentlig søge mat-A på DTU sommerholdet, men tvivler meget på, om jeg ville bestå. Er der nogen der kender noget til det? Erfaring? Måske skal jeg bare droppe det og finde en a...
  • fysikrapport - haster

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe med en fysik rapport der går ud på at undersøge om man vha mekanikkens energisætning kan beregne farten af en legetøjsbil for enden af et skråplan? har data osv, kan bar ikke finde ud af det
  • Old eksamen

    Forumindlæg
    Hej..Ville bare lige høre hvordan I andre her på siden har tænkt jer at gribe old an, mht. til at lave noter til ens pensum??Og ved I hvordan det helt præcist foregår??
  • Strukturen af sorbinsyre

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg skal redegøre for at det kemiske navn for Sorbinsyre er hexa-2,4-diensyre. Strukturen for denne syre ses neden under. Jeg har desværre ikke haft organisk kemi på b-niveau endnu, så jeg er lidt på bar bund. Derfor har jeg nogle spørgsmål: Jeg forstår ikke helt, hvorfor syren ...
  • Hurtigt spørgsmål

    Forumindlæg
    Er der nogle kloge hoveder der kunne vær sød at forklare mig hvorfor det her er rigtigt og hvad det er der egentlig sker?http://www.math.ubc.ca/~morey/java/pyth/Altså, jeg kan godt forstå det, men så på den anden side kan jeg ikke alligevel ... >.<
  • sidst eksamen skal score 10.

    Forumindlæg
    hej med jer:D jah, nu er det sådan at jeg skal op i his på tirsdag og skal score et 10 tal for at få huen(hvist ikke at eksamenssnit skal være over 6 troede det var den samllede snit). Det jeg vil spørge jer om er, hvordan kan man øve sig rigtig godt og grundit? Er der noget specialt jeg skal g...
  • Notater med til eksamen?

    Forumindlæg
    En af mine kammerater hævder at man må have sine notater og ordbøger med til 2g's mundlig eksamen, men det må man da ikke vel? I hvertfald ikke notater...Ville lige høre herinde før jeg ringer og spørger læreren ;)
  • Må man det?

    Forumindlæg
    Hej, Må man egentlig tage sine notatater hjemmefra med til selve eksaminationen? Altså også dem der er lavet på com? På forhånd tak!
  • adskillelse af forskkellige stoffer...

    Forumindlæg
    hej, nogen som ved hvilke forsøg man kan lave til emnet, så mange som muligt, tak.... jeg ved selv lidt om det i forvejen
  • At gange gennemsnittet med 1,08

    Forumindlæg
    Hvor mange A niveaus fag skal man have før man kan gange gennemsnittet med 1,08?
  • acetone på sår

    Forumindlæg
    Jeg har en rift på fingeren. I fysik/kemi i dag kom jeg til at spilde lidt acetone på det, kan det være farligt?Jeg glemte at spørge min lærer og nu er det for sent.
  • Molær

    Forumindlæg
    Hejsa! Har læst mit kemi/fysik igennem... er kommet over dette molær. Er der en venligtsindet der kan forklare det? :) og forklare HVORDAN man finder ud af hvor meget fx Saltsyre man skal blande i 1l vand, tak på forhånd
  • nogen der kan forklar det for mig

    Forumindlæg
    Hej ALELE SAMMEN. Kan nogen hjælpe med, at forklar 4 sætninger på fysik. Forstår alt det andet, men ved ikke hvad der menes her. Har vedhæftet et billede af sætningerne Plizz hjælp
  • Karakterdyk efter niende?

    Forumindlæg
    Er det rigtigt, at ens karakterer, når man starter i gymnasiet, ofte/altid falder i forhold til, hvad man fik i folkeskolen?Hvis ja, har I så ud fra jeres erfaring nogle gode råd til, hvordan man bedst muligt undgår dette? Gerne mange :D
  • Hjælp til Zulu

    Forumindlæg
    Jeg har haft en bog til religion der hedder "de døde lever" af Kirstine Munk. Jeg skal op til sygeeksamen her i august så jeg ville ovenud taknemmelig hvis der var nogen der havde nogle noter eller andet liggende..håber nogle kan hjælpemvh Mikkel
  • To digte: Michael Strunge - stinkende lig og Kirsten Hammann - Jeg går andre steder hen

    Forumindlæg
    Hej.. :)Jeg ville høre om der var nogle der ligger inde med enten en opgave/sammenligning af de to digte eller noter der til....??Skal nemlig skrive en stil om dem, men sidder lige lidt fast.. så har brug for lidt inspiration..Håber at høre fra nogen... På forhånd tak :)