Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 12861 til 12880 af 47924
-
Naturfags eksamen - har jeg for meget?
ForumindlægHej alle Jeg skal op i naturfags eksamen om 2 uger Jeg er i en 2-mandsgruppe Vores emne er bæredygtig energiforsyning, og vi skal snakke om: - Hvorfor er der et behov for bæredygtig produktion? - herunder forsuring af havet, syreregn og to meget små forsøg hertil -Hvordan fungerer alternativ... -
Psykologi Eksamen C - 48 min???
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op i psykologi stx på c niveau, hvor vi har 48 minutters forberedelses tid. Har nogle spørgsmål om denne eksamen: Hvor lang kan casen være? Gode råd? Hvad forventes der man kan kunne når man har 48 minutters forberedelse i forhold til 24 minutter? Hvis i kan fortælle ande... -
kombinatorik hurtig opg (eksamen i morgen)
Forumindlæghej alle en hurtig opg om kombinatorik. Du må vælge 2 af 6 edb-hæfter. på hvor mange forskellige måder kan du gøre det? Håber på at få svar så hurtigts muligt- skal til eksamen til morgen:) -
Matematik A skriftlig Eksamen svar December
ForumindlægNogle der ved hvornår man får svar på sin Matematik A skriflig eksamen hvis man var oppe d. 3 december 2025? -
Stavefejl og kommatering ved dansk eksamen
ForumindlægAngående skriftlig studentereksamen i dansk, er der så nogen der har en ide om, hvor meget stavefejl og kommafejl betyder i forhold til bedømmelsen. Hvilken betydning har enkelte kommafejl samt nogle slå fejl? Eller hvad nu hvis man har en gennemgående fejl såsom nutids -r, hvad betyder det? Bliv... -
Ligning - lineær udvikling - EKSAMEN IMORGEN. HJÆLP! (:
ForumindlægHej . Jeg skal til mundtlig eksamen imorgen, og der er nogle af spørgsmålene jeg ikke kan finde ud af. 1. Du vise et eksempel på grafisk løsning af en ligning. Kan nogle komme med et eksempel og hvordan jeg kan vise det grafisk ? (: 2. Du skal argumentere for at stigningstallet kan beregne... -
24 timers eksamen; Im Gebüsch
ForumindlægJeg har lige været oppe og trække mit emne til mundtlig tysk eksamen, som jeg skal op i i morgen. Emne: Die DDR und die Mauer Tekster: 1) Heinz Rein: Im Gebüsch 2) Mauer, Opfer und Täter (artikel i Spiegel, 12. aug. 1991) Vil høre om der evt. er nogen, der ligger inde med nogle noter, til de t... -
Konkret eksempel på metafiktion?! Skal til eksamen i morgen
ForumindlægHej, nu vil jeg lige prøve at benytte mig af denne skønne funktion og håber på et svar inden så længe da jeg skal til eksamen i dansk i morgen. Nu er jeg gentagne gange stødt på begrebet "metafiktion" = fiktion om fiktion, som optræder i postmoderne tekster. Jeg forstår begrebet nogenlu... -
Vektorer og geometri i 2D (mdt. eksamen)
ForumindlægHej Jeg har endnu et spørgsmål vedrørende min mundtlige eksamen: Forklar om afstandsberegning i 2D ved hjælp af vektorregning. Forklar også om skæring imellem linjer og mellem linje og cirkel. Jeg er forholdsvis blank på det spørgsmål her, jeg tænkte at jeg til "Forklar om afstandsberegn... -
Spørgsmål om Dansk skriftlig eksamen 2010
ForumindlægHej! Jeg skal til og op til skriftlig eksamen i Dansk A-niveau på Hf. Mit spørgsmål lyder så, som jeg håber, at der er nogle, som der vil hjælpe mig med: Hvilke 3 opgaver er der i år til den? Er det stadigvæk de der med "Analyserende Oplæg" - "Argumenterende Artikel" og "... -
hjææælp!!!! lAV KARAKTER..EKSAM IMORGEN
ForumindlægHej... Jeg har dansk eksam imorgen. Jeg har om teksten polterabend af jan sonnergaard. Men der er noget jeg ikke forstår: 1) Hvordan kan det være at min lærer har lagt den under emnet kønsroller?? Den har jo intet med kønsroller at gøre?? eller har den?? ... -
Kemi eksamen 2009 STX A
ForumindlægHej Alle Jeg håber at det gik godt for alle under kemi eksamen i dag. Hvis der er nogle klogehoveder, der vil være så venlige at uploade en facitliste eller en hel opgavebesvarelse, så vil det glæde mig meget. :) Evt. nogle der ved hvordan det går det til mht. pointgivning plus karakter? :) På... -
Matematik Hjælp plzz det haster skal ti mundtligt eksamen
ForumindlægHej er der nogen søde mennesker som der kan hjælpe mig med matematik? skal til mundtligt eksamen her snart og fatter intet om det her spørgsmål at hvordan jeg ska lave den. Håber virkeli at i kan hjælpe mig med det. spørgsmålet er om: Vækst Du skal redegøre for de tre væksttyper, line... -
Eksamen mundtlig B hjælp til rettelse af tysk
ForumindlægHej! Jeg skal op i morgen til mundtlig Tysk eksamen og derfor er jeg igang med at skrive mit oplæg. Jeg ville høre om der er en der vil kigge hurtigt på dette lille stykke og rette det grammatiske for jeg ved der er nogle fejl, jeg ved bare ikke hvilke :) Jeg har trukket Beziehungen og tekste... -
engelsk eksamens opgave (skriftlig) fra den 20/08-07!
ForumindlægEr der nogen som ligger inde med en opgave fra den 20. August 2007? engelsk skriftlig eksame ang. kloning -
Tysk eksamens stil i dag, hvor god?
ForumindlægHej:) Nu var det så den sidste skriftlige eksamen i dag, tysk. Synes ikke emnet var særlig godt, men nuvel. ville høre om nogen kan give en kvalificeret vurdering af hvilken karakter den er til? Robert Fischer 1. Der folgende Text ist einen Auszug von einem Roman. Die Hauptperson ist der 19-jähri... -
Mekanik - M17 Container i "Opgaver i fysik A-niveau"
ForumindlægJeg har lidt vanskeligheder ved denne opgave, så jeg håber, at der er nogle hjælpsomme sjæle, der vil give nogle hints og kigge de udregnede opgaver igennem. Desværre kan jeg ikke vise illustrationen, men har skrevet opgaveformuleringen ind. Det handler om en container, der bliver trukket op ad e... -
Kan nogen hjælpe mig med denne matematik/fysik opgave om kraftvektorer og kileremstræk
ForumindlægHvem end der hjælper please lav en grundig beskrivelse på hvordan man udregner det, da jeg ikke har nogen ide om hvordan jeg skal lave denne opgave. Jeg har vedhæftet et billede med både forklarende tekst, billede og opgave -
Hubble uni. alder VIGTIGT EKSAME
ForumindlægHej, jeg skal finde universets alder ud fra Hubble loven. Jeg bruger denne formel 1/H men jeg har Hubbles konstant i flere forskellige enheder.. Altså: 71 (km/s)/Mpc = 21 (km/s)/10^6 ly = 2,3*10^-18 s^-1 = 7,2*10^-11 år^-1 .. Hvilken en skal jeg bruge af dem?? -
Kvantefysik - 24 timers eksamen i dag :)
ForumindlægMed udgangspunkt i atomers emission af lys skal du gøre rede for opfattelsen af lys som partikler (lysets partikelnatur) Du skal omtale interferensforsøg med lys og opfattelsen af lys som bølger Du skal gøre rede for den opfattelse af verden, der ligger i kvantefysikken. Specielt spørgsmål 1 giv...
