Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12861 til 12880 af 152758
-
Eksamen i dag
ForumindlægHej, det står sådan, at jeg skal op i eksamen d. 27 i mat. Min lærer udleverede sættet fra i dag, så vi kunne øve lidt mere. Men jeg har problemer med to af disse opgaver: -
råd, Medicin!
ForumindlægHey..Jeg er faktisk meget i tvivl og er også forvirret, hvorfor jeg skriver dette indlæg.Jeg har sidste eksamen her på tirsdag som er historie! pga. den sidste eksamen, dansk hvor jeg fik 7, blev mit snit på 9,7!Hvis jeg på tirsdag får et 8 eller 9-tal i historie, så er mit snit 9,6 ! Hvis jeg få... -
Hjælp
ForumindlægTil sommer skal jeg starte på et alment gymnasie. Jeg har valgt det samfundfaglige studieretning med Samfundsfag A engelsk A matematik B. Jeg vil rigtig gerne have det naturvidenskablige studieretning med kemi A og fysik b og matematik A. Mit problem er at jeg ikke er den skrappeste kniv i skuf... -
Medicin regning
ForumindlægEr gået i stå ved den her : En patient på 90 kg med brystsmerter ordineres infusion med glycerylnitrat. 8 ml Glycerylnitrat ”SAD” inf. konc. blandes i 100 ml natriumklorid isotonisk infusionsvæske. a) Udregn styrken på den færdige infusionsvæske? -
Beregn pH i ækvivalenspunktet
ForumindlægJeg har en opgave(Se vedhæftet) der går ud på at beregne pH i ækvivalenspunktet. Jeg har løst både opgave a og b, så det er bare opgave c, men jeg er ikke den skarpeste til kemi så håber nogle kan hjælpe med at skære det ud i pap for mig. Jeg har kun fået oplyst hvad der står i opgaven også har j... -
Tips til biologiopgaver: Neurotoksin, Borrelia og DNA-profiler
ForumindlægHejsa Jeg har fået 3 opgaver i biologi, jeg har lidt problemer med at få til at fylde - og der var ingen opgaver herinde at finde inspiration fra (så mine svar bliver lagt ud bagefter). Det kræver at du har opgaverne, da jeg ikke kan uploade hele opgaven herinde. De skulle være fra nogle tidliger... -
Haster! Afstemning af redoxreaktion vedhæftet
ForumindlægHej! Jeg er igang med min SRP. Jeg skal afstemme en organisk redoxreaktion i surt miljø. En oxidation af salicylalkohol til salicylsyre med Beckmanns blanding, men jeg kan simpelthen ikke se, hvad jeg har gjort galt!? Reaktionen og afstemningsskema er vedhæftet. -
Archimedes' lov
ForumindlægHejsa.. Har lige en fysikopgave til mandag, som er svær at hitte ud af! Den lyder:På et fotografi ses et starinlys, der flyder i vand. Starinlyset kan frit bevæge sig op og ned i lysestagen.a) Giv en forklaring på hvordan man ud fra fotografiet kan bestemme starinlysets dentitet.b) Ud fra fotogra... -
FP 9 med hjælpemidler (Forslag)
ForumindlægHej SP, jeg skal om en måneds tid til matematik eksamen i FP 9 med hjælpemidler, så derfor vil jeg gerne spørge jer, om I ved hvad man bedst kan gøre til at forberede sig til den anden del af matematik eksamen (FP9) Er det, at man øver på de lidt ældre FP 9 prøver eller de to fra 2020? Hvad tro... -
Medianen skærer i punktet E
ForumindlægHvad betyder følgende "og medianen fra B skærer siden AC i punktet E"? -
Hvordan tegner man en stregformel?
ForumindlægHej :) Jeg skal snart til NV-eksamen i biologi og kemi. Jeg vil bare lige høre hvordan man tegner en stregformel for et stof. Er der en regel til hvordan man skal gøre eller har hvert et bare et helt tilfældig stregformel? På forhånd tak :) -
Tyngdekraft og Massetiltrækning
ForumindlægHejsa Jeg er igang med en fysik og kemi opgave. Jeg kan dog ikke helt forstå hvad forskellen på tyngdekraft og massetiltrækning er? og kan det forklares til en 8. klasse elev;) mvh. Stine -
vigtigste carbonhydrater
ForumindlægEr der en der ude kan kort forklare/ fortælle mig det jeg har vedhæftet i kemi c-niveau .. skal op til eksamen og har ultra svært ved at forstå det :( plzz help me -
Reaktionsorden
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælp mig med nogle kemi opgave jeg har vedhæftet jeg har svært ved at besteme om reaktionen er 1 eller anden orden:-S på forhånd tak -
Educational systems
ForumindlægPå dansk har man jo forskelllige linjer på gymnasierne f.eks. Fysik/matematik, Biologi/kemi osv. Hvad hedder selve ordet "Linje" på engelsk hvis det skal have samme betydning som den brugt ovenover? -
Hjælpe!!!
ForumindlægHej SP jeg har en opgave som jeg sidder fast ved, er der en som kan hjælpe mig? Jeg vedhæfter spørsmålet Mange tak på forhånd!! -
Åreforkalkning
ForumindlægHej kære venner derude Jeg har en 3 g elev, som skal til at og skrive min SRP opgave. Jeg har valgt emnet åreforkalkning, med fagene biologi A og kemi B. Her skal jeg finde noget kemi, som jeg derudfra kan bygge videre på min biologi. For jeg kan selvfølgelig skrive vildt meget biologi, men ... -
Eksamensspm HJÆLP
ForumindlægJeg har et eksamensspm, hvor jeg kort skal gennemgå opbygning og funktion af et enzym. Men er lidt i tvivl om, hvad der menes med funktion. Skal jeg forklare virkemåden at et enzym, altså hvordan det binder sig til substrat, danner ES-kompleks, produkt osv.? Er den proces jeg skal forklare? er l... -
lægeuddannelse i Polen
ForumindlægHej venner Jeg er lige gået ud af gymnasiet med lidt lav gennemsnit og er ikke kvalificeret til at blive optaget på min drømme uddannelse ( LÆGE) her i Danmark. Grunden til at jeg henvender mig til jer er at jeg vil meget gerne læse medicin men når jeg ikke er kvalificeret til det her hjemme ... -
reduktion af kaliumpermanganat
ForumindlægBeder om hjælp til min kemi rapport, det jeg er mest i tvivl om, er om jeg har navngivet de forskellige ioner rigtigt osv. Og om jeg har afstemt reaktionerne korrekt. Min konklusion virker også mangelfuld. Opgavebeskrivelsen ligger her: http://fag.svendborg-gym.dk/kemi/Vejledninger/isis/6.4%20Red...
