Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12961 til 12980 af 152758
-
Opgave 4 - Ukendt syre
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med disse: Opgaven lyder således I laboratoriets syreskab står en flaske uden etiket. En laborant ønsker ved hjælp af en titrering at bestemme syren og dennes koncentration. Laboranten udtager 10,0 mL syreopløsning, som titreres potentiometrisk med 0,102 M NaOH. Titreri... -
i tvivl om muligheder
ForumindlægHej. Jeg har nogen forskellige spørgsmål. 1. Ved nogen af jer, hvad der sker, hvis man ikke dukker op til sine skriftlige eksamner i 3.g ? Får man -3 som karakter eller skal man bare tage faget om på på HF-enkeltfag eller lignende efterfølgende? 2. Kan man skifte fra gym til erhvervsuddannels... -
reaktionshastighed
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med et eksamensspørgsmål? Du skal fortælle om begrebet kemist reaktionshastighed og faktorer, der påvirker reaktionshastigheden. -
Studievalg 2014
ForumindlægVil du vide mere om de forskellige videregående uddannelser? Ansøgningsfristen for de videregående uddannelser i 2014 er d. 15 marts for kvote 2-ansøgere og d. 5 juli for kvote 1-ansøgere. Derfor er det en god idé allerede at starte på din ansøning nu. Vil du læse en videregående uddannelse på ... -
Radioaktiv
ForumindlægHey folkens, Jeg vil spørge om hvad det vil sige at en kerne er radioaktiv?? -
EUX vs. STX
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål. Jeg opstiller lige et eksempel, som omhandler mit spørgsmål: En person ønsker at blive dyrlæge, men ønsker ikke at tage en STX. Der er for nyligt blevet lavet en uddannelse kaldet EUX, som er en uddannelse der giver personer med en erhvervsuddannelse mulighed for at ... -
Optimeringsproblem
ForumindlægHej, jeg er rendt ind i et optimeringsproblem... tror jeg. Det er ikke just min stærkeste side. Det drejer sig om opgave 5 i delen uden hjælpemidler fra HHX eksamen august 2013. Eksamenssættet findes online her: http://www.harremoes.dk/BrockA/aug2013/aug2013.pdf Er der nogen der kan give mig no... -
optagelse på medicin
ForumindlægHej med jerEfter at havde læst debat https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=230888, faldt det mig ind at der var et par stk der også vil søe ind på medicin..Det ville jeg også selv, men jeg har nok ikke gennemsnittet, derudover skla jge tage nogle sygeeksaminer i aug/sep efter ferien... -
Funktioner
ForumindlægHej. Hvordan løses denne opgave? Er du sød at forklare så pædagogisk som muligt? Mange tak!! PS: Ved godt der står kemi, men den lavede en fejl... :) -
jo tak
Forumindlægder fremstilles to opløsninger ved temperaturen 25 grad. opløsning A: 1,29 g KOH(s) opløses i vand i en 250 mL målekolbe, hvorefter der fyldes op til mærket med vand. opløsning B: 0,100 M propandisyre a. beregn pH for opløsning A 40 mL af opløsning A blandes med 60 mL af opløsning B b. beregn pH... -
1.g status
Forumindlæghmm, fik eksamensplan igår, samt årskarakterer i de afsluttende fag.og øv, til min store rædsel fik jeg 7 i kemi, og hvad endnu værre er den blev overført :-(og skal nu altså ikke til nogen eksamener i år, hvilket vel så betyder at jeg skal op i flere til næste år? -
Eksamensklage
ForumindlægHej Jeg var i går oppe i mundtlig kemi B. Jeg trækker overskriften "Syrer, baser og titrering". Alt går super inde til eksamen og mens jeg venter på min karakter har jeg en god mavefornemmelse....Jeg får 7! - som jeg så langt fra er tilfreds med. Inde til eksamen taler jeg om syrer og b... -
Gennemsnit
ForumindlægJeg har to data, a b. Jeg skal f.eks beregne stofmængden af et bestemt stof i kemi med formlen: m/M hvor M er kontant og m er enten a eller b. Er det så ligegyldigt om jeg siger: 1. ((a+b)/2)/M eller skal jeg sige 2. ((a/M)+(b/M)) / 2 Hvis 1 er korrekt, hvorfor fungerer det sådan? -
Spændende emne? i SRP
ForumindlægHej Alle Jeg skal i dec. måned skrive SRP, Jeg går på HTX,. De nye regler siger at jeg skal skrive i mit studieretningsfag dvs Kemi A og et andet b-fag eller A. Jeg overvejer at skrive enten i kemi og biologi eller kemi og matematk. Så jeg ville lige høre om der er nogen herinde der kender nogle... -
Reaktionshastighed - Landolt's forsøg
ForumindlægHej vil hører om der er nogle der har lavet kemi rapport eller journal om Landolts? Der er en del spørgsmål jeg ikke kan finde ud af, så hvis nogle kunne hjælpe ville jeg blive meget glad!!! -
reaktionsligning!
ForumindlægEr der en de rkan hjælpe mig med at skrive En reaktionsligning for reaktion mellem cyclohexen og brom? håber på meget hjælp da jeg er meget dårlig til kemi. -
Noter søges ...
ForumindlægJeg ska op til eksamen d. 16 i Fysik/kemi(folkeskolen)og har brug for noter til kernefysik/radioaktivitet hvis nogen har ?Det ville være en stor hjælp :) -
Opløseligheden!
ForumindlægHey har vedhæftet et billede af en opgave i kemi! jeg er helt blank på hvordan jeg skal lave den? Nogle der har et bud eller 2? -
2.g og 3.g - hvad skal jeg op i?
ForumindlægHej. Jeg har i år afsluttet kemi, biologi og musik. Næste år får jeg Matematik og Samfundsfag på A-niveau. I 3.g vil jeg enten vælge engelsk eller erhvervsøkonomi.Mit spørgsmål er, hvad tendensen er mht. mundtlig eksamen i 2.g og 3.g, når man har været oppe i biologi i 1.g.1) Lad os antage, at je... -
Differentialligninger og maple
ForumindlægHej Jeg sidder med et eksamenssæt mat A, og hvor jeg udregne hvornår væksthastigheden er størst for en differentialligningen. Ligningen er differentieret i maple, og dernæst prøver jeg at løse ligningen til 0, ved at sige solve( ligningen=0, t), men maple giver mig intet respons. Nogen der ved...
