Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13001 til 13020 af 22746
  • fældning/nitrat

    Forumindlæg
    hej. jeg skal forklare hvorfor "nitrat ikke kan påvises ved fældning", og var selvfølgelig syg den dag det blev forklaret. det er til en rapport, og kan ikke rigtig komme videre uden. Håber der er en der er lidt smartere end mig. hehe:P
  • Musik/lyd

    Forumindlæg
    Jeg har en rapport om den svingende streng. Jeg kender frekvenserne og længdens af strengen, men hvordan finder jeg bølgelængden? fx. for 1.partialtone har jeg frekvensen 32Hz og længden af strengen, som er 101,9 cm. Men hvordan finder jeg bølgelængden?
  • Er dette korrekt forstået?

    Forumindlæg
    Er dette korrekt forstået? Ville fyre noget hø af i min rapport. "En kemisk ligevægt udgør en dynamisk ligevægt, alt efter som den ikke er statisk. " kan man overhovedet skrive det? :-S
  • Blodsukker og kartoffelchips

    Forumindlæg
    Hej (: I forbindelse med en biologi rapport om blodsukker har jeg udregnet GI. En af forsøgspersonerne indtog 153 g kartoffelchips og jeg regnede GI ud til at være 48,89 - altså lavt. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvorfor det mulgivis er lavt?
  • h+-ioner i bevægelse

    Forumindlæg
    hej derude. jeg er i gang med en rapport med h+-ioner. i en elektrisk strøm kan få h+-ioner til at bevæge sig til -, som vi alle godt ved, men er der nogen teoretisk måde at skrive det på? nogen der kan hjælpe? /trine
  • Ekstraktion - forklaring?

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg skal skrive kort i min rapport om hvad ekstraktion er. Jeg har læst om en eliminationsreaktion, hvor man fraspalter et mindre molekyle fra et organisk stof under dannelse af en dobbeltbinding(tripelbinding) - er det det samme evt? Ellers ved jeg ikke hvad ekstraktion er?
  • det haster

    Forumindlæg
    jeg har lavet en rapport om karakteristik og effektkurve for et solcellepanel, hvor jeg sku lave 3 grafer over (I,Py), (U0, Ri) og (U/V) og det eneste jeg mangler nu er at bestemme U0 og Ri er der nogen der kan hjælpe???
  • HJÆLP., Energi (vindkraft, solceller)

    Forumindlæg
    Jeg har fået en rapport for om energi. og jeg håbede at der var nogen som kunne hjælpe mig, med Vindkraft Og solceller(solkraft) bl.a. hvordan (vindkraft & solceller) fungere? hvad det er? og hvad der er godt ved at bruge det (fordele)? håber i kan hjælpe mig for ellers er jeg fortabt.. Tak...
  • Blodtryk på armen?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en biologi rapport for, hvor jeg skal besvare spørgsmålet: "Hvorfor måler man blodtrykket på armen? Ville man have målt et højere eller lavere blodtryk i benene?" Er der nogen der kan hjælpe mig med svaret, er virkelig lost! :)
  • Blodtype hjælp

    Forumindlæg
    Hej allesammnen. Jeg har brug for noget hjælp til en blodtype rapport. jeg skal ud fra mine forældres blodtype komme med en hypotese om hvilken blodtype jeg tror jeg selv har. Begge mine forældre er B-. Kan jeg så ikke kun være B-? Tak på forhånd.
  • Stivelse og JJK

    Forumindlæg
    hej. jeg er lige igang med min rapport ang. spytamylases nedbrytning af stivelse. og har et spm ang. stivelse og jodjodkalium (JJK) hvad er det, der gør (eller hvordan)at stivelsen skifter farve når en tager en dråbe JJK i stivelsen??
  • Gærcellers formering

    Forumindlæg
    I forbindelse med en rapport skal jeg skrive om gærcellers formering. Er kommet i tvivl om knopskydning og mitose er det samme? eller om knopskydning er en form for mitose og findes der så andre former? Gerne svar med henvisning til kilder hvor jeg kan læse om det. Hilsen Susanne
  • hvad gør jeg

    Forumindlæg
    af en rapport fra sundhedsstyrelsen fremgår det at sammenhængen mellem husradonkoncentrationen og stueradonkoncentrationen er givet ved: log(H) =0,277 + 0,922 * log(S) Hvordan bestemmer man husradonkoncentrationen som funktion af stueradonkoncentrationen og hvordan bestemmer man hvor mange procen...
  • Iodtal for et fedtstof

    Forumindlæg
    Hej...jeg håber der er nogle der kan hjælpe, jeg sidder med en rapport der hedder Iodtal for et fedtstof. Jeg har en reaktion der hedder: BrO3- + 5Br- + 6H+ -> 3Br2 + 3H2O og nu skal jeg regne ud hvad min startmængde Br2 er... Hvordan gør jeg det??
  • Det matematiske pendul

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave en rapport om det matematiske pendul. Der gælder at T = k * L^0,5 Den teoretiske værdi af konstanten k er k = 2π / √g - hvorfor er den det??
  • elektrolyse.

    Forumindlæg
    hejsa :D sidder her og skal lave elektrolyse af kobberchlorid, kan ikke lige finde ud af hvordan man gør :I evt. nogle kloge hoveder, der kunne hjælpe mig? skal bruge reaktionsskema, hvad sker der ved + og - polen?? håber der er nogle der kan hjælpe, skal aflevere rapporten i morgen :D
  • Impuls

    Forumindlæg
    HEj jeg er igang med en fyskik rapport om impulsen.. hvordan finde man vogn 1 og vogn 2 hastigheder efter stødet.. For når man skal regne impuls ud, skal man bruger vogn 1 og vogn 2 hastigheder før stødet...
  • Methan

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der har lavet et forsøg med Fremstilling af methan, og kan forklarer mig hvad man kan tage med i rapporten, fordi jeg står helt på barbund..? Jeg har virkelig megetbrug for hjælp.. Så hvis I bare har nogen sider jeg kan gå ind på eller bare et eller andet..? På forhånd tak
  • Danskerne i Verden

    Forumindlæg
    Hej derude, Jeg er igang med en samf. rapport (danskerne i verden) og i en af opgaverne lyder spørgsmålet "hvilke konsekvenser har det haft for vælgeradfærden at gå fra at være et industrisamfund til et informationssamfund i Danmark" Vil da lige hører om der var nogen bud på den... På f...
  • Densitet

    Forumindlæg
    Hej alle. Sidder lidt fast. Jeg skal beregne laster til en statik-rapport. Og ville hører om nogen kendte densiteterne på TTS-bjælker og vaffel-plader. Jeg kan slet ikke finde noget om det. Håber i kan hjælpe. På forhånd, tak :)