Søgning på: erhvervsøkonomi case 2. Resultater: 13041 til 13060 af 179441
-
TI-nspire opladning
Forumindlæghej.. jeg ved det virker som et dumt spørgsmål, men jeg prøver at oplade min nye TI-nspire cx CAS ved at tilslutte den til computeren men den reagerer ikke på det. Jeg har installeret en software til computeren men alligevel vil den ikke oplade. Er der nogen der kan hjælpe mig? -
Analyse af dokumentaren "er du mors lille dreng" (caseanalyse og dokumentaranalyse)
ForumindlægJeg er i gang med et AT forløb i dansk og psykologi om manglende komunikation mellem barn og forældre, og i denne opgave skal jeg lave en case analyse og en filmanalyse af dokumentarfilmen "er du mors lille dreng". Er der nogle, der har viden om det? Link til film: https://www.youtu... -
Udregning
ForumindlægJeg ved ikke, hvad jeg gør forkert. Når jeg udregner det på cas får jeg: sin(B) = 0,77 B = sin-1(0,722) B = 0,80 Men det rigtige facit er: sin(B) = 0,77 B = sin-1(0,722) B = 46,190(grader) -
Integaler
ForumindlægHeej alle sammen, nogen der kan hjælpe mig med den her? :-) Illustrer det område som er afgrænset af x-aksen samt den angivne funktion(brug bare cas). Bestem derefter arealet af området vha. integraler. a) F(x) = -x2+3x-2 b) F(x) = x4-1 c) F(x) = x3+3x2-x-3 På forhånd tak .. -
B-niveau
ForumindlægFiguren viser en kasse med låg, hvor bunden er et kvadrat med siden x cm, og højden er h cm. Det kan oplyses, at bundens areal er 32 cm2 a) Beregn hvor høj kassen skal være, hvis den nøjagtigt skal kunne indeholde ½ liter vand ? Hvordan gør man det?? Har TI-Nspire Cas -
AT-OVERVÅGNING MAT/DANSK
ForumindlægHej Jeg har et AT-forløb om emnet overvågning indenfor fagene matematik og dansk. Men jeg står med det problem at jeg ikke kan finde den helt rigtige case og problemformulering mm. Derfor vil jeg vil bare høre om der en rar sjæl derude, som kunne hjælpe mig med dette. Jeg havde tænkt noget i re... -
Skriftlige oplæg?
ForumindlægHej. Jeg skal op til Case eksamen om DT Group her i januar. Opgave 5 går ud på at lave et program til nogen nye elever i SILVAN, jeg skal præsentere dem for SILVALs historie, mission og værdier. Jeg har lavet programmet. så står der - udarbejd et skriftligt oplæg Hvad er et skriftligt ... -
Bevis F(x)=x*ln(x)
ForumindlægJeg sidder og skal løse en opgave uden CAS og andre hjælpe midler Jeg skal skrive beviset ned for F(x)=x*ln(x)-x er stamfunktion til f(x)=ln(x) Det står ikke i mine bøger, håber i kan hjælpe //Louise -
sprgsml ang brøker
ForumindlægHej har lige en opgave jeg håber i kan hjælpe med: Sæt på fælles brøkstreg, først med håndkraft og benyt derefter cas til at kontrollere resultatet: a/b - 2a+b/3b .... er det så bare = a+b/2b?? eller hvordan? et til: a-b/2x - a+b/5x Håber i kan hjælpe mig! -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej alle. Jeg har valgt at skrive i fagene engelsk A og psykologi B i SRP. Jeg har valgt emnet omsorgssvigt. Men nu skal jeg snart til at finde emperi og jeg er helt lost. Er der nogle der har skrevet om samme emne i SRP og har nogle gode titler på bøger/film/ cases man ville kunne bruge? Det v... -
Erhvervscase
ForumindlægHej, jeg har arbejdet med THansen og skal imorgen fremlægge min case. Jeg har valg at udybe et problem kaldet "Dårlig markedsføring". Løsningen er selvfølgelig at der udarbejdes en ny markedsføringsstrategi. Til det skal jeg bruge nogle tal på hvor meget nye kampagner eller reklamer vil... -
Hvilken metode er dokumentarer??
ForumindlægHej alle! Skal som mange andre til AT eksamen i morgen. Når man bruger en dokumentar (dokumentaren går ud på, at det er et eksperiment hvor man samler en flok udlændinge, og sætter dem sammen med en flok racister...eksperimentet går så ud på, om de kan nedbryde deres fordomme overfor hinanden)...... -
En TI-nspire lommeregner sælges (texas instr)
ForumindlægHeeey, en splinter ny ti-nspire lommeregner sættes til salg, da jeg desværre fik købt den forkert. Det er dog ikke en CAS version, men en normal:) Sættes til salg for 900 kr. og man kan sagtens prutte om prisen hvis det er ?:) Håber jeg hører fra jer.. mail: [email protected] mvh.. -
MatIntro opgave om taylorpolynomium HJÆLP! :))))
ForumindlægOpgaven lyder som) Denne opgave handler om, hvor god en tilnærmelse taylorpolynomiet er til den taylorudviklede funktion. Lad og lad være taylorpolynomiet af grad omkring a) Lav et pointplot af n'te-grads leddet i for , og . Vælg tilpas stor, så du kan se en tendens. Prøv dig f... -
haster!!!
ForumindlægHej Jeg skal op til idræt eksamen b her 11.40 mundtligt - men jeg kom sådan til at tænke på, hvordan man skal fremlægge sin case? der står jo 3-4 spørgsmål man skal besvare - hvordan kan man gå ind og fortælle det sådan de både hører hvad jeg skulle undersøge(uden det tager for lang tid) og min f... -
Stedkurve / accelerations kurve Geogebra
ForumindlægHej! Det her er såment bare et spørgsmål om hvordan bruger man Geogebra når man gerne vil lave en kurve der strækker sig over tiden t jeg er ikke så dygtig med Geogebra og Graph da jeg plejer at bruge vores Cas værktøj til at tegne med. Det handler om en raket med konstant acceleration og tilba... -
Matematik hjælp
ForumindlægHej alle! Jeg står gerne til rådighed med matematik hjælp til B-niveau. Jeg kan kontaktes på [email protected] Jeg hjælper gerne med at lave afleveringsopgaver, som kan afleveres i TI-Nspire (CAS-værktøj). Jeg har lige bestået matematik B niveau på HF, med 12 i mundtligt matematik, og 10 i... -
Statistik på CBS?
ForumindlægHej, jeg har lige været oppe i reeksamen i statistik igår. Er der nogen der ved hvad de specifikke krav er for at bestå? Tæller den forberende case med i bedømmelsen eller er den udelukkende til beregning af de opgaver man får inde til eksamen? Har på fornemmelsen at det er gået udmærket til ... -
HASTER!!!
ForumindlægEr i gang med en case-opgave til min endelig og sidste eksamen i samfundsfag, inden huen kommer på hovedet. Her dog et par spørgsmål til jer herinde som har forstand på det. Spørgsmålet lyder på følgende: ----------------------------------------------------------- Giv eksempler på, hvem der har ... -
Forbrug 2000 til 2005/2006
ForumindlægJeg er i gang med den aller aller sidste opgave i min case, som jeg skal op i her på onsdag. Det eneste jeg mangler, er en statistik over danskernes forbrug fra omkring 2000 til 2005 el. 2006. Har været inde på Danmarks Statistik, men kan ikke finde det. Nogen der kan hjælpe??? PLEASE!!!
