Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 13081 til 13100 af 32822
-
forberedelse på kemi eksamen
ForumindlægHej, jeg sidder og forbereder til min kemi eksamen. Er det en god idé hvis jeg laver en power-point til hvert emne? Fordi sidste år havde min matematik lærer sagt at det var en god idé at lave en power-point, men jeg synes det er ligesom at støtte sig til sine noter? Gælder det samme for kemi? Fo... -
sammenskrivning af de to fag
ForumindlægJeg skriver SRP i matematik og historie, Mit emne er lineær programmering og Vietnam-krigen. Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal stille min opgave op. Jeg havde tænkt mig at efter indledningen skulle komme et referat af Vietnam-krigen, og så derefter ville jeg forklare pr... -
Online mat.b-kursus (kursus derhjemme)?
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal snart til at laese mat.b. Jeg skal have det afsluttet til omkring august måned da den skole jeg vil ind på starter der. Da jeg bor i Gilleleje synes jeg det er lidt langt at skulle med tog til KBH flere gange om ugen for sådan en gang spaendende matematik, og umiddelbart k... -
Hjælp til snakke opgave!!
ForumindlægHej - kunne virkelig godt bruge lidt hjælp til denne tale opgave - det er da slet ikke matematik... "Forskere i Kræftens Bekæmpelse har fulgte 770 danske patienter, som fik konstateret tarmkræft i perioden 1985-1990, men henblik på at afdække, om det sociale netværk har betydning for patien... -
Fra 9' og direkte på HF
ForumindlægHej alle! Jeg har lige et spørgsmål omkring HF.. Jeg har endelig fundet ud af hvad jeg vil. Jeg skal være være socialrådgiver. Har læst og undersøgt en masse omkring dette. Lige pt går jeg på VUC og er ved at tage 9'ende igen, for at få højre karaktere. Mit spørgsmål lyder: SKAL jeg tage ... -
Dumpet fag tre gange - merit
ForumindlægHej alle Jeg læser polit (økonomi) på KU, og har lige afsluttet mit 4. semester. Nu ligger landet sådan, at jeg stadig mangler at bestå et fag fra 2.semester (Matematik B). I sommers var jeg oppe for 3 gang, men resultaterne er endnu ikke offentliggjort. Jeg er blevet lidt smånervøs for at det ... -
A+ - spørgsmål om eksamen
ForumindlægHey Jeg ville lige høre om der er nogen af jer der ved om A+ niveau i mat - skal op i 8 eller 7 eksaminer i 3.g ? -
Areal
ForumindlægHeej alle sammen, nogen der kan finde ud af det her? Start med at illustrere arealet som afgrænses af x=-2, x=5, x-aksen samt funktionen . Udregn derefter arealet. ... På forhånd tak :-). -
Hjælp til at tegne linje l skal forklare min sød det
Forumindlæghjælp til at tegne linje l. Cirklen er 6 cm Cirklens radius = 3 Cirklens omkreds 6 X pi Cirkelns areal = Pi x 9 L:y= - x + 3 -
Optagelsesprøve
ForumindlægHey.Jeg skal til optagelsesprøve på gym. i morgen. Så ville høre, om der er nogen der har været i gennem det ? - Om det er svært ? Og om man er sikret en plads på gym, hvis man gennemfører ? Mange tak 8) -
4. skriftlig eksamen!!!!!
ForumindlægHej, jeg går i 1.g og er naturligvis under den nye reform.. Som jeg ved skal man op i 4 skriftlige eksaminer i 3.g. Min studieretning er Mat A Fysik B og Kemi B.. Derudover skal jeg opgradere Engelsk fra B til A for at have 4 A niveau fag.. Hvilke fag skal jeg op til skr. eksamen? Mat, Dansk og ... -
foreslag til studieretningsopgaven søges
Forumindlæghey :) er der nogen der har nogle ideer til hvad man kan skrive om i studieretningsopgaven, hvis fagene er kemi-mat eller kemi-historie, mat-historie gør heller ikke noget??? -
Problemregning
ForumindlægHej allesammen, jeg har nemlig en problemregning test. Jeg vil lige spørge om, hvordan man kan forberede sig til sådan en test. Og mon i eventuel har nogle links til nogle sider hvor man kan øve. Tak på forhånd. -
Nationaløkonomi
Forumindlæg1. Undersøg hvad ADAM og DREAM siger om den økonomiske politik i dag. 2. I forbindelse med dette ønskes en udregning af hvilke effekt det vil have på arbejdsudbuddet hvis renten hæves med 1% i forhold til det nuværende niveau og de øvrige faktorer holdes konstante. 3. og udregn hvad effekten på... -
hej, til muntlige eksammen skal jeg kort fortale om x2-fordeling
Forumindlæghej, til muntlige eksammen skal jeg kort fortale om x2-fordeling kan nogle hjælpe?? -
Lommeregner på kemi, miljø og biotek
ForumindlægHej alle, Jeg skal starte på kemi, miljø og biotek (skal studere kemi-delen) på AAU her til august/september, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilken lommeregner I bruger? Det kunne jo være praktisk at holde øje med tilbud inden studiestart - jeg har selv tænkt på TI-89... -
perspektivering vs. diskussion
Forumindlægnår man skrver SRP hvad er så forskellen mellem diskussion og perspektivering? kan man evt. i en diskussion inddrage et lille perspektiveringsafsnit, hvor lang må det højst fylde? -
Differentialregning/Tretrinsloven
ForumindlægJeg har haft nogle problemer med at beregne de her opgaver med tretrinsloven jeg ender altid med at for det forkete resultalt 1.f(x)=6x^2+x når x=1 2.f(x)=4x^2 når x=2 3.f(x)=-x^2+3x-2 når x=-1 -
Potensfunktioner
Forumindlægy=b⋅xa hvad betyder enhederne i forskriften ? eks., ved ekspontielle funktioner er b skæring med y-asksen -
Forkert
ForumindlægHej allesammen.
