Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13101 til 13120 af 20688
  • Relativitetsteori

    Forumindlæg
    Hej! Jeg står jeg skal skrive en opgave i fysik A om relativitetsteori - og jeg aner intet omkring det!! Er der nogen der har en rapport liggende eller bare vil skrive et link til en side, vil jeg blive meget glad! På forhånd tak...
  • LÆS HEEER!!

    Forumindlæg
    HEEEJ!! har desperat brug for hjælp.. har en dansk stil for, og har siddet og læst den igennem 1000 gange, og er ik kommet videre med det :( og har os en fysik aflevering for til i morgen hvor dansk stilen også skal afleveres.. er der nogen der har tid til at skrive den? :( det skal kun fy...
  • Batteridrevet skruetrækker

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg mangler frygtelig meget fysik afleveringen fra august 2006, men på mit ark står der godt nok også 2006-7-2 Opgaverne er: Batteridrevet skruetrækker Eurostar Lufttrykket i en flykabinde Barringermeteoritten Kortere halveringstid Magnetar Håber virkelig der er nogen der kan hjæl...
  • Strømme og spændinger

    Forumindlæg
    Hej alle sammen jeg har fået en opgave i fysik hvor jeg skal finde strømme og spænding har vedhæft fil Skal jeg bruge Ohms lov U= R*I og I=U/R eller skal jeg bruge Kirchoffs anden lov for lukket kreds Mvh mig
  • halveringstid.. haster..

    Forumindlæg
    Har været inde og se på andres indlæg om at aflæse halveringstid på en funktion .. men fatter bare ik svarene de får.. så .. hvis der nogen der ville uddybe det bedre.. helt nøjagtigt hvordan .. fatter ik hat af fysik .. så håber på at få en go forklaring.. :)
  • AT-synopsis og opgavekategorier

    Forumindlæg
    Med alt den tværfaglighed gymnasiereformen bringer med sig ville det måske være en ide at lave nye opgavekategorier. Hvis man fx har en AT-synopsis i engelsk og fysik, hvilken kategori skal den så gå ind under? Og hvad med studieretningsprojektet eller en opgave i dansk og historie?
  • Spørgsmål vedr. eksamen (stx - ny ordning)

    Forumindlæg
    1. SKAL man til både mundtlig og skriftlig eksamen i A-niveaufag? Eller bliver det udtrukket, om man skal mundtligt? 2. Jeg skal til eksamen i fysik B. Skal min lærer opive enten titlerne på spørgsmålene eller hele spørgsmålene inden eksamen? På forhånd tak.
  • Ophører på Studieportalen

    Forumindlæg
    For en ordens skyld skal jeg meddele. at jeg er ophørt på Studieportalen. Det har være morsomt (i de fleste tilfælde) at være behjælpelig med det, jeg er bedst til: tysk, amerikansk, matematik, fysik, dansk og svensk. Venlig hilsen Erik Morsing.
  • Påvisning af H+-ion?

    Forumindlæg
    Okay det her er skidt.. Fysik til imorgen og jeg kan bare ikke komme i gang.. Over hovedet.. Øhm.. Nogen der har en idé til hvordan man kan lave sådan en ?Altså bare nogle råd eller nogle notater.. Plzz hjælp.. (hvis i kan self.. ) På forhånd tak..
  • computerhukomelse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart til eksamen i fysik, og jeg har svært ved 2-3 opgaver som jeg har lagt ind i linket, da jeg er ved øve mig til eksamen, så jeg håber at der er nogen der kan hjælpe link: http://peecee.dk/?id=48136 På forhånd tak
  • FSA Astronomi

    Forumindlæg
    Jeg skal til fysik eksamen om en uges tid, og jeg har svært ved at lave en disposition til astronomi. Er der eventuelt nogen, der kan hjælpe med det ? Eller nogen, der bare kunne komme med en ide ? please, jeg vil gerne være forberedt på alt. :D Tak.
  • hjælp , tak !

    Forumindlæg
    Er der nogen der har nogle enkle og nemme forsøg om: syrer baser salte alkohol det periodiske system atomets opbygning radioaktivitet magnetisme elektricitet det skal være på niende klasse niveau. skal bruge det til FSA fysik/kemi prøven. på forhånd mange tak !
  • Fremlæggelse om Solen!!!! HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen :) Jeg skal fremlægge om Solen på torsdag i næste uge, og vil derfor gerne spørger jer om i kender til nogle formler, eller væsentlige ting, der kan have med Solen at gøre. Bemærk, at fremlæggelsen er i Fysik :)
  • Kastebevægelser

    Forumindlæg
    Hey alle skal op i fysik her imorgen, og skal kunne redegøre for de faktorer der har en betydning for kastebevægelser. jeg er kommet ind på hastighed, vinkel, newtons 2. lov og kinetisk energi indtil videre. Kan I komme på noget som jeg ellers kan komme ind på? Masoz
  • Kernekraft

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til eksamen i fysik, alle de emner vi kan trække har jeg styr på ud over kernekraft. Det er meningen vi skal vise forsøg, men hvad for nogle forsøg kan man lave i et helt normalt fysiklokale med de normale redskaber i 9.klasse ? Nikolai.
  • FSA Eksamen

    Forumindlæg
    Hej =) Jeg skal op til Mundtlig fysik/kemi eksamen på fredag, jeg går kun i 9 klasse og har ik styr på så meget af det.. Er der evt. nogen der kunne give tips om hva j kunne øve mig på? Eller rent faktisk HVORDAN jeg ku øve mig? På forhånd tak (:
  • Hvofor 1/2 i y=v0*sin(a)*-1/2*g*t^2?

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og er ved at repitere Fysik og kan ikke lige komme på hvofor 1/2 indgår i stedfunktionen for lodret bevægelse y=v0*sin(a)*-1/2*g*t^2?
  • Eksamen, hælp!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg ville høre om der var noget der kendte en god hjemmeside med nogle formler og udledninger til fysik på B-niveau. Evt. hvis der er nogen der ligger inde med nogle gode notater må de meget gerne sende dem til mig på [email protected]. Håber der er nogen derude som vil hjælpe !
  • Vekselstrøm

    Forumindlæg
    Heey! Jeg ska snart op til eksamen i fysik.. Jeg har bl.a. fået opgivet emnet Vekselstrøm, derfor ville jeg spørge Jer om I havde nogle idéer til forsøg med vekselstrøm? ;D Knus Artemis
  • frit fald???

    Forumindlæg
    Hej... er i gang med en 24-timers forberedlse til fysik eksamen, så det haster :-/ jeg har trukket mekanisk energi hvor jeg skal relatere til forsøget frit fald... hvad mener I er relevant at have med? og hvordan vil i forstå spørgsmålet "hvad gør et frit fald frit"??? på Forhand tak :)