Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 13101 til 13120 af 135324
-
Please help me "forskel"
ForumindlægHvad er forskellen mellem MAtematik og Fysik? -
Reducer
ForumindlægHej Vil høre om nogle kan hjælpe mig med disse opgaver i matematik. 3*(a-2b) +3b Tænker om man skal gange 3 med det i parentessen? dvs 3*a =3a og 3 *2b= 6b +3b= 3a-6b+3b=3a-3b???? 4a+3*(2a+b) er det så alt man skal gange med 3 i parentessen? På forhånd tak for hjælpen -
Tyske sætninger - Svære at forstå
ForumindlægHej alle hjælpere, Er der nogle som vil hjælpe mig med at oversætte 3 nedenstående sætninger på tysk til dansk? Jeg forstår ikke rigtig noget af dem. 1: "Am 3. Mai 1971 endete damit die Ära Ulbricht, und Erich Honecker wurde als dessen Nachfolger zum Ersten Sekretär des ZK der SED gewählt.... -
Gode råd?
ForumindlægEr der nogen, som har nogle gode råd til mundtlig matematik? På forhånd tak! -
Årsprøve
ForumindlægHej, jeg er 1.g39;er og går på HTX. Jeg har valgt matematik på A-niveau. I slutning af dette skole år, skal vi op i skriftlig matematik som årsprøve. Jeg undrer mig over, hvordan sådan en skriftlig prøve vil se ud. Jeg har søgt på uvm, men kan ikke finde nogle eksempler af prøven der inde. Er... -
Spørgsmål
ForumindlægOm sommeren bevæger lavtrykkene sig ofte langt mod nord og om vinteren bevæger de sig ofre længere mod syd. 1. Hvorfor gør de det? 2. Hvad betyder det for det danske vejr? 3. Hvilke lande i Europa har ofte lavtryksvejr fra december til marts? _________________________________... -
centicubes
ForumindlægHej! Jeg har fået en opgave om centicubes hvor jeg skal finde ud af alt matematik i en centicube, er der nogen der kan hjælpe? -
Terminsprøve!
ForumindlægHej! Vi skal have terminsprøve snart - matematik, engelsk og dansk! Vil bare lige vide hvad jeg kan forvente? Det ville være rart hvis i kunne fortælle mig å meget som muligt! Tak på forhånd! -
[y^x]
ForumindlægHej[y^x] på forhånd tak -
Er man bestået?
ForumindlægHej, er man bestået hvis man har fået 4 i mundtlig matematik og 4 i skriftlig, og så skal man op i matematik mundlig eksamen og man får 00. Er man så bestået? -
Asienstudier - Japan
ForumindlægHej alle, Jeg har som mange andre færdiggjort min HTX, og vil nu drage videre til et universitet, så snart jeg er færdig med at arbejde som lærervikar i mit sabbatår. Spørgsmålet er dog: Er det muligt at uddanne sig som lærer i eventuelt engelsk (senere hen matematik) i Japan med denne bachelor... -
bestået eller dumpet?
ForumindlægHvis jeg har fået 7 og 7 i årskarakter og 00 og 00 i matematik. Har man så bestået eller dumpet? -
Prob. med ligninger
ForumindlægHej, jeg vil lige starte med at introducere mig selv, selvom det nok ikke er det rigtige sted, og med introducere mener jeg ik alt muligt med alder navn by osv, jeg mener bare, jeg går i 8.b og er god til alle fag udover matematik og fysik, da man bruge meget matematik i fysik og vice versa. Jeg ... -
Skr. censur
Forumindlæg1) Hvor mange opgaver sidder en skr. censor normalt med? 2) Er den samme person normalt censor for flere klasser fra et gymnasium? 3) Hvor mange censorer er der ca. (i de store fag som dansk, engelsk og matematik)? Jeps, lidt atypiske spørgsmål... :) -
SU
ForumindlægHej!Du sker der det fantastiske at jeg snart bliver 18 ( d. 18 juli) men hvor længe før skal jeg begynde at søge SU? Og hvor gør man det henne? -
Likviditet
ForumindlægRedegør for, hvorledes afskrivninger påvirker virksomhedens likviditet?Jeg forstår ikke hvad virksomhedens likviditet er? -
HASTER TEXtil formelprogram
ForumindlægHej.. Er 3 års elev på Silkeborg Handels skole og skal til at skrive SSO i matematik. Jeg har ladet mig høre at der under navnet TEXtil findes et program der skulle være godt til at illustrere formler og ligninger med frem for Excel. Har selv prøvet at finde programmet, men uden held. Vil spørge ... -
Mat B sproglig
ForumindlægHej.. Jeg skal op i mundlig matematik i morgen.. og jeg læser og læser.. men jeg mangler notater til Differentialkvotient, Regning med differentialkvotient, Asymptoter og Potens funktioner.. kan bare ikke finde noget inde under opgaver.. er der nogen der kan hjælpe?på forhånd tak =) -
Redegør for anvendelsen af Pythagoras’ formel
ForumindlægHejsa, jeg har et muntlig matematik spørgsmål som jeg skal op i: Redegør for anvendelsen af Pythagoras’ formel og beregninger med ensvinklede trekanter Har i nogle ideer på hvad jeg kan vise og snakke om her? Jeg ved hvordan man kan bruge formlen til at beregne en retvinklet trekant men ... -
Hvad skal der til for at bestå et fag?
ForumindlægHej Jeg er bare i tvivl om, hvad der skal til, for at bestå et fag. Det er noget med en årskarakterer, og hvor meget faget vægter osv. Men lad os sige, at man har matematik B. I årskarakterer får man: Mundtlig: 4 Skriftlig: 02 Eksamen: Skritlig: 00 Består man ?
