Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 13181 til 13200 af 17507
-
Varmekapacitet
ForumindlægAltså, jeg har en rapport for, hvor jeg skal finde den specifikke varmekapacitet for vand med formler og alt det der. Vi lavede et forsøg, hvor vi målte vandets temperatur hvert 10. sekund, til vandet kogede. Jeg kan ikke finde ud af, hvad enheden skal være i dette formel: ΔE = ... -
spektrofotometri og kloroplastpigmenter
ForumindlægHej jeg er lidt i krise, jeg har et spørgsmål/emne indeholdende et spørgsmål der lyder således: "inddrag jeres egen undersøgelse af bladgrønt ved papirchromatografi samt jeres lysabsorberingsmålinger i en kort redegørelse for, hvordan forosyntesen kan beskrives ved hhv. lys- og mørke process... -
SRP om underernæring i kz-lejre i biologi A og Historie A
ForumindlægJeg skal skrive SRP lige om lidt omkring underernæring i kz-lejre i fagene historie A og biologi A. Jeg er dog meget i forhold til biologidelen meget generelt. Jeg har prøvet at spørge min vejleder til hjælp men synes ikke jeg får nogle konkrete svar så jeg håber måske nogen herinde kan hjælpe. J... -
HJÆLP til biologi eksamen B - evolution
ForumindlægHey hey, jeg skal til eksamen i biologi B i dag, og jeg har om evolution (altså Darwin, naturlig selektion osv) Jeg er helt blank på, hvilke eksperimenter jeg kan inddrage i den forbindelse. Jeg sidder med et forsøg, der hedder "Udtræk af DNA fra dine egne celler" - er der nogle der ka... -
Partialtryk og stofmængdebrøk
ForumindlægVæsken dinitrogentetraoxid blev anvendt til NASA's måneopsendelser. I gasfase spaltes oxidet til nitrogendioxid. N2O4(g) ⇔ 2 NO2(g) Ved et forsøg lukkes gassen ind i en tom beholder ved en temperatur, hvor ligevægtskonstanten K = 0,133 bar. Ved ligevægt bestemmes partialtrykket af dini... -
Relevante emner til eksamen - hjælp!
ForumindlægHej alle, som forhåbentlig gider hjælpe mig :-) Jeg har lige trukket emnet Kroppens signalveje i biologi B idag, og jeg skal til eksamen imorgen. Jeg tror, jeg har ok styr på, hvad jeg skal sige, men jeg vil rigtig gerne høre, om I synes der er noget vigtigt at have med! Jeg har tænkt at komme in... -
Vis at log(B/A)=k·t·(A0-B0) er en lineær funktion
ForumindlægHej, jeg sidder med følgende funktion/ligning: log(B/A) = k·t·(A0-B0) Hvor A og B er koncentrationer af et stof, k er en konstant, t er tiden, og A0 samt B0 er startkoncentrationer af A og B. Jeg skal vise/argumentere for, at denne er lineær. Jeg kan dog ikke få det til at pass... -
Elektrolyse af saltsyre?
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder her og tænker på, at hvis jeg nu kom op i syre og baser, så kunne jeg lave elektrolyse af saltsyre. Men så er der jo det, at man ikke aldrig skal hælde vand i syre fordi temperaturen stiger så voldsomt, at det sprutkoger! Men når elektrolyseapparatet er fyld med saltsyr... -
Luftballonen --> Fysik
ForumindlægHey VI skal til at lave en række forsøg vedrørende luftballonen. I den forbindelse kan vi fx inddrage: Tryk, Densitet, idealgas, kræfter, opdrift, bevægelse, mekanisk energi. --> Gerne links Vi er gået igang med at lave experiment "Charles Lov" - desuden vil vi måle densitete... -
haster -eksamen
ForumindlægHej alle sammen .. Jeg skal til eksamen men er virkelig usikker på energi.. :/ jeg ved godt hvordan man laver forsøgene men kan ikke forklar dem?:/ 1) vis at elektrisk energi kan omsættes til bevægelsesengeri og omvendt? 2) omdan srålingsenergi til elektrisk energi 3) undersøg energi og effekt i... -
Jævn- og vekselspænding?
ForumindlægHej! Jeg skal til fysik/kemi eksame om få dage og er ved at lave disposition. Hvis nogle kunne hjælpe mig ville jeg blive glad, har problemer med at huske de grundlæggende forskelle mellem jævn- og vekselspænding? - og hvor bruges de hver især? Det vil også være en stor hjælp, hvis nogen havde no... -
hjælp til aflevering - joules lov
ForumindlægHej derude, jeg vil gerne have lidt hjælp til min fysik rapport. Jeg har lavet følgende forsøg: I første måleserie holdes spænding og strømstyrke konstant. Modstanden sænkes ned i vandet og vandets temperatur måles som funktion af tiden. Både tid og temperatur noteres løbende. Jeg har lavet en ... -
Sammenhæng imellem effekt og effektivitet?
ForumindlægHej Jeg skal til STX eksamen i fysik imorgen hvor jeg skal snakke om effekt og vise et forsøg med effektivitet. Mit spørgsmål er bare om ordet ikke er det samme ord for samme begreb bare bøjet forskelligt. Jeg ved at effektivitet har noget med nyttevirkning at gøre men har en genstands effekt ogs... -
bølger til min eksamen
Forumindlægjeg kan helt finde svaret dette spørgsmål? det er primært det med fed, som jeg ikke kan svare på:( Bølger. Du skal give en præsentation af emnet: Bølger med vægt på synligt lys, specielt linjespektre for hydrogen, almindelig glødepære, lysstofrør, laser…. Du skal inddrage forsøget: Bølge... -
C02 og verden HJÆLP!!!
ForumindlægJeg har trukket Co2 og verden til eksamen. Jeg skal komme ind på spørgsmål som hvordan indgår kulstof i jordens kredsløb, hvilken konsekvenser er der ved udledningen af co2, hvilken betydning har den stigende befolkningsstilvækst for verden og det levende. Jeg skal blandt andet lave forsøg der ha... -
Logaritmefunktioner
Forumindlæg5. Logaritmefunktioner og deres anvendelse Du skal gøre rede for egenskaber mht. definition og graf for log(x) og ln(x). Du skal behandle regneregler for log(x) og ln(x) samt funktionernes anvendelse ved løsning af ligninger og i forbindelse med eksponential- og/eller potensfunktioner. okey ... -
Ioner i kalk
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig fysik eksamen på mandag (d. 20/6). Jeg er igang med at lave dispositioner, og er ved emnet "kunstgødning". Jeg har et forsøg, som jeg godt kunne tænke mig at lave til eksamen. Men jeg der er én ting jeg ikke er sikker på. Der står, at jeg skal hælde en opløs... -
Fysik disposition ,,..
Forumindlæghej , jeg skal op her i løbet af næste uge i fysik . mit problem lægger i at jeg ikke rigtig kan kommer igang med at lave mine dispositioner , det er ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg er i tvivl om hvordan jeg kan sætte den bedst op så jeg hiver højere karaktere i land. så jeg tænkte på o... -
SRP om kræft i biologi A, kemi B
ForumindlægHej. Jeg står i den situation, at mine vejledere har frarådet mig at skrive om mit ellers valgte emne, thalidomid-katastrofen, til min SRP, og jeg er derfor lidt på afveje nu. Jeg havde, som det første, overvejet et emne inden for kræft, og mener stadig at dette kunne være utrolig spændende, men ... -
(A) Samfundsfag - Eksamen
ForumindlægKære brugere og studieportalen. Vi sidder 3 elever og er igang med vores afsluttende eksamen, i samfundsfag. Vi har trukket emnet "klima og bæredygtighed" hvor den overordnede fokus er Kinas udvikling i både økonomisk og "forurenings" vækst, og end videre EUs holdning og forsø...
