Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 13241 til 13260 af 23877
-
Johannes V. Jensen (digt)
ForumindlægJeg har simpelhen svært, ved at forstå denne text (digt) , Er der nogle der kan foklar hvad den handler om.? Juvelen ved den danske Aa, forborgne Vandes sjældne Sir, en vinget, levende Safir ... dig laante Himlen af sit Blaa! Foran det vaade Møllehjul Regnbuen svæver i en Røg; he... -
sætninger
Forumindlæg1 Geraldo fortæller gæsten om sit job i minen.Geraldo erzählt der Gäst über seine job in der Mine. 2 Broderen viste lægen sin fod . Der Bruder zeigte der Ärtzt das Fuss. 3Forvalteren giver dem ikke noget at drikke.Der Verwalter gibt sie nichts zu trinken.4 Geraldo giver sin mor pengene.Geraldo... -
Skriftlig eksamen 2009, kronik
ForumindlægPlejer ikke at skrive kronok, men synes simpelthem essay-emnet var så elendigt. Er der nogen der vil vurdere den? Plejer at få 10 for mine essays, men forventer ikke at få det samme for denne da jeg sandsynligvis ikke opfylder genrekravene 100% Tak -
At finde b
ForumindlægJeg har disse 2 punkter: (2.87,-1.74) og (5.47,-12.71) Jeg har fundet punktet a - men kan ikke helt finde ud af at finde b Jeg kender formlen: b=y_1-ax_1 Men hvordan skal den udregnes? -
please hjælp!
Forumindlægforstil dig at man har opdaget en type Ia supernova i en fjern galakse og målt den tilsyneladende lysstryke til 1,1*10-1 W/m2. efter at have fulgt lyskurven i nogle uger beregner forskerne supernovaens absolutte lysstryke til at være 2,0 *1037 W. a. hvor mange lysår ligger galaksen fra o... -
en der har tid
Forumindlægjeg har brug for en som har tid til at rette det jeg har lavet :) -
Samfundsfag om nødhjælp
ForumindlægHej derude! Har en lille krise som jeg helst skal finde en løsning på inden imorgen... Findes der nogle samfundsfaglige teorier som kan forklarer hvorfor lande yder nødhjælp til andre lande? F.eks. til Japan efter Tsunamien i Asien?.... -
sit
ForumindlægHvad hedder sit i denne sætning dass mann trotz -sich-?? osv -
Hvad kan man medb. til skriftlig dansk??
ForumindlægHejsa..Jeg ville høre hvad I kan råde en` til at medbringe til skriftlig dansk eksamen??Jeg har følgende;- Nudansk ordbøger- Synonymordbog- LitteraturhåndbogSynes I jeg kunne tilføje noget, som vil være en fordel at have med??Hilsen Marie K. -
sætningsanalyse
ForumindlægJeg skal gennemgå en sætningsanalyse for denne sætning, kunne jeg få noget hjælp til det idet jeg ikke har haft så meget om det? - tak :) The diaries provide us with a great deal of information on the life of Charles Darwin. Jeg skal fortælle hvor genstandsleddet ligger og om verbet er ... -
Hjælp til at rette eventyr
ForumindlægPlease, er der ikke en der vil være sød, at hjælpe mig med at rette mit eventyr i gennem. Gerne hurtigst muligt. Un Conte- La petite princesse et la papillonIl était une fois une petite princesse, et elle sappelle Hèlenè. Hèlenè etait 20 ans, et est tres belle, et elle emme les animales. Une jou... -
Historie-metode
ForumindlægNår man til AT-eksamen skal være kritisk overfor sin synopsis og de metoder, man har brugt, hvordan kan man så snakke om begrænsninger indenfor historie? Der er jo ikke så mange forskellige metoder, man kan bruge?! Kan man godt fortælle om noget, man måske også kunne have undersøgt i sin opgave, ... -
Er sydtyskere ikke skizofrene?
ForumindlægTyskerne mener konsekvent, at de ikke var skyld i hverken 1. eller 2. verdenskrig. Det var en østriger ved navn Adolf Hitler. De er dermed uskyldige. Men sydtyskerne er jo også katolikker, katolikker ser sig selv som syndere, og en synder er skyldig i sin handling. De er dermed også skyldige.... -
Hjælp - Opfyldningskrav til teori
ForumindlægHey Folks, Jeg skal op til AT- eksamen på onsdag og vil gerne have hjælp til at finde ud af, hvad en teori skal opfylde for at kunne kaldes en teori ,samt blive accepteret ( en teori som har bevist for et eller andet og er logisk) og evt. en lille forklaring for hvert begreb som man skal bruge fo... -
Talepapir
ForumindlægHejsa. Skal op til eksamen i AT i morgen. er der en som vil se på mit talepapir og give lidt kritik. Er der nok metode osv. ideer til forbedringer.? -
Hvad er samspillet mellem religion og historie ??? plz..Hjælp
ForumindlægHej Er der en af jer der kan hjælp mig med at sige hvordan spille religion og historie sammen. samspilet mellem de to fage. -
AT 2.G
ForumindlægHej. Mangler et emne at arbejde med, hvis du vil komme med nogle forslag, så venligst skriv dem ned. Hovedemne: Rejser Fag: Historie og biologi. tak på forhånd. -
Synopsis
ForumindlægJeg skal op i historie efter den nye reform. Jeg læser hf-enkeltfag. Vi kommer op i en ukendt tekst på 10-12 sider. Vi har 3 timers forberedelse, hvor vi skal udabejde en synopsis, som danner grundlag for eksaminationen.Da den gennemgang vi har fået af, hvordan synopsen skal udarbejdes, har været... -
SKRIFTLIG EKSAMEN
ForumindlægHejsa :) Er der nogen der kan sige mig, hvor står betydning det har, at man kommer til at skrive et forkert opgavenummer øverst i fx en dansk stil? Mere nøjagtig, hvis man fx har besvaret emneopgave 3 med tilhørende overskrift, men har kommet til at skrive fx opgave 4 øverst ved en tastefejl? -
Årsprøve skriftlig
ForumindlægHejJeg skal til årsprøve i dansk skriflig i morgen, og vil selvfølgelig gerne forberede mig lidt inden. Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan? Jeg ved jo ikke hvad emnerne er endnu.Er det en god ide at læse gamle stile igennem evt.?På forhånd tak:)
