Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 13361 til 13380 af 152758
-
Hjælp vedrørende gymnasiet.
ForumindlægNogle der har nogle gode råd til gymnasiet, og er der evt. Noget man kan forberede sig på? Jeg ønsker bare at klare gymnasiet godt, og med er respektabelt snit. Min prioritet er at væge studieretningen "naturvidenskab", da jeg interessere mig meget for human fysiologi, anatomi, og biol... -
Gennemsnit
ForumindlægEr der nogen, der ved hvor høj gennemsnittet skal være, når man gerne vil være farmaceut i 2008? -
Ideér til emner / fagkombinationer
ForumindlægI dette indlæg kan der vendes ideer til problemstillinger inden for forskellige fagkombinationer. F.eks. Matematik-Fysik: - Mekanik (Bevægelsesanalyse) - Signalbehandling - Bobler (http://fys.dk/perspektiv/per/ma/05ma/haefte/6_bobler.html) Matematik-Biologi: - Biostatistik (Biologiske fors... -
omskrivning
Forumindlæger dette korrekt? -
medicin studiet
ForumindlægHej Kan jeg komme ind på medicin studiet med en halv færdig hf samt masse års erh. erfaring mm. hvad kræver det,skal jeg tage ny hf eller er der chance for kvote 2,! forestiller mig selvstudie hf 2 år og derefter søge ind på med. ! -
STX mere teoretisk end HTX=!?
ForumindlægHej Jeg går selv på STX. Jeg har engang hørt, at STX skulle være mere teoretisk end HTX, det forstår jeg ikke helt..? Jeg troede at det var på HTX, hvor de tunge-teoretiker-drenge sad bag deres bøger i laboratorier samt lavede forsøg? Det ovenstående modstrider da også i mod noget andet som... -
Selvstudium stx
ForumindlægEr der nogle af jer der ved om man kan tage stx som selvstudie? Og i så fald hvor man kan tage det henne, da de steder jeg indtil videre har ringet til ikke tilbyder det. På forhånd tak :) -
Generalt om adgangskrav
ForumindlægHej alle. Jeg skriver en opgave om et job, og har været inde og kigge på adgangskvotienterne for 2010. - Hvad betyder kvote 1? - Hvad betyder kvote 2? - Hvad betyder Standby? - Er Standby og kvote 2 det samme? Hvis der er nogen der kan hjælpe vil det være dejligt. Tak. -
Løgnen
ForumindlægEr der en, der vil sende et link med eksamenssættet hvor løgnen af raymond carver indgår i? Det er eksamenssættet fra 2011. Alle steder henvises der til dette, men der er ikke noget sted, hvor man kan se selve sættet, og nu har jeg downloaded guldnotatet for at øve mig. På forhånd tak! : ) -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle Jeg vil gerne forberede mig til skriftlig eksamen i engelsk ved at lave nogle tidligere eksamenssæt. Problemet er bare at jeg ikke kan finde dem på nettet. Nogen som ved hvor man kan finde tidligere skriftlige eksamenssæt på b-niveau? På forhånd tak -
Maple eller Mathematica?
ForumindlægTil næste år (eller året efter) skal jeg på uni (jeg er ikke helt afklaret, men det bliver helt klart noget naturvidenskabeligt eller en ingeniøruddannele). I den forbindelse har jeg fået at vide, at man bruger Maple eller Mathematica meget til udregninger, grafer mm. 1) Er der nogen der ved, om... -
IB
ForumindlægHej! Jeg går i 9. klasse, og skal nu til at søge videre. Jeg har seriøst overvejet IB (international baccalaureate) men vil gerne lige høre hvilke oplevelser andre har haft, og hvad I har hørt om uddannelsen? psssst efter vil jeg gerne studere noget samfundsfagligt såsom antropologi eller n... -
Hjælp søges (i forbindelse med terminsprøver).
ForumindlægHej alle. Jeg skal meget snart til terminsprøve ( stx: i skriftlig dansk A, engelsk A og samfundsfag A). Og jeg ved, at de karakterer, som jeg får, har stor betydning for mine årskarakterer, så jeg vil næsten gøre alt for at få nogle gode karakterer. Normalt plejer jeg at benytte mig af studiepor... -
hjælp til emne i SRP!!!
Forumindlæghey (: Jeg er meget forvirret over hvilket emne jeg skal vælge at skrive om i min SRP. Jeg skal bruge Matematik, som er mit hovedfag, derudover kan jeg bruge: kemi, psykologi, historie, dansk og tysk. Har selv overvejet at vælge kemi eller historie, da det virker som om der er bedst vejledning, n... -
Reel eksamen?
ForumindlægHey folk. Er det muligt at komme op i eksamen i et fag man har dumpet, for anden gang? Jeg tror det kaldes for reel eksamen. Jeg går på GSK og har eksamen i kemi imorgen, jeg er skide nervøs for om jeg overhovedet kommer til at bestå :( Der er nemlig mange der er LIGE bestået :( Jeg skal nemlig ... -
Sort studenterhue
ForumindlægHejsa... Ville lige høre, hvornår man får sort studenterhue? Ved godt, at alle kan bestille den osv. men der er jo tradition for noget med 3 fag på højt niveau? Vil i denne sammenhæng høre, om man (efter traditionen) plejer at være ligeglad med, hvilke A-niveau fag det er? Har selv 3 valgfrie fa... -
HJÆLP! Kan vand lede strøm JA! men hvordan:
ForumindlægJeg skal i en kemi rapport vise hvordan Vand kan lede strøm. Er der nogle der vil hjælpe? -
Reaktion igen-
ForumindlægSpørggsmålet er = Foreslå reagenser til syntesen af stof B ud fra stof A (trin 2) Håber i kan hjælpe- Jeg forstår ikke helt hvad det er de spørge om, om jeg skal nævne et stof som f.eks. HCL eller om jeg skal opstille en molekyle? Mange tak -
mængdeberegninger
Forumindlægopg 183 i basis kemi b bogen a) angiv et samlet, afstemt reaktionsskema for reduktionen af CuFeS2 til Cu her får jeg det til 6 CuFeS2 + 13 O2 --> 6 Cu + 2 FeS + 2 Fe2O3 + 10 SO2 b) beregn med udgangspunkt i reaktionsskemaet fra a) massen af det SO2, der kan dannes ud fra 500 kg CuFe... -
Markedsrenten - afkastningsgrad
ForumindlægHej. Jeg ved der findes mange tråde herinde om markedsrenten, men desværre ingen, der kunne hjælpe mig. Jeg skal sammenligne en virksomheds afkastningsgrad med markedsrenten, men hvilken markedsrente? Jeg fandt den her oversigt over officielle rentesatser, men hvilken én af dem er det?http://ww...
