Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 13381 til 13400 af 33697
-
HF? Nogle, der har gået/går på - 2-årigt hf eller har godt kendskab til hf generelt?
ForumindlægHej alle. Jeg har nogle spørgsmål, da jeg snart starter på et 2-årigt hf. Jeg er inde i, at man skal op i fuldt pensum.. Det er fx. Disse fag: Dansk: mundtlig og skriftlig Engelsk: mundtlig og skriftlig Kultur og samf gruppe (KS) mundtlig Matematik mundtlig og skriftlig Naturvidenskabelig fagg... -
Vejledning om den større skriftlige opgave i (af undervisningsministeriet) udvalgte fag.
ForumindlægDer er nok ikke mange der vil skrive i Film og TV eller Italiensk, men jeg faldt over disse vejledninger på uvm.dk, hvor der også er link til en generel vejledning:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejledninger/sso/sso.html?menuid=150560Her er den fulde liste så du ikke går forgæves:Biologi... -
Forumstatistikker for skoleåret 2007/2008
ForumindlægAntal stillede spørgsmål: 35.326 (Gns. 111 spørgsmål om dagen) Antal svar: 135.962 (Gns. 430 svar om dagen) Svartid Ud af de 35.326 indlæg er 20.649 (58%) besvaret inden for en time. 25.929 (73%) besvaret inden for 4 timer. 29.928 (85%) besvaret inden for 24 timer. Mest aktive foru... -
At finde en brøkdel.
ForumindlægHej - jeg er mor til en søn som går i 8. kl - og vil gerne lige have frikset lidt op - og håber at nogle kan hjælp mig her. For jeg vil jo så gerne kunne hjælpe ham med matematikken - men da det jo er mange år siden jeg har gået i skole er det jo meget som ligger langt tilbage i hukommelsen. ... -
Hvad sker der, hvis man dumper til eksamen?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har Matemtik på A nivaeu, hvor jeg har fået årskaraktererne; 4 skriftlig, 7 mundtlig. For at komme ind på mit drømme-studie, skal jeg have bestået matematik A. Jeg er derfor bange, for at dumpe til eksamen.... jeg har dog hørt, at man stadig godt kan bestå faget, da man ... -
Problemer med forståelse af differentialregning og integralregning
ForumindlægHej Jeg er i øjeblikket i gang med at tage Matematik på B niveau via VUC Flex (fjernundervisning). Det er gået fint indtil vi ramte differentialregning og integralregning, jeg er gået helt i stå nu og kan slet ikke finde ud af det. Jeg håber at der er nogen derude der har mulighed for at guide m... -
hjælpe mig...meget haster please
ForumindlægBevis at : (vektor a + vecktor b)x(vektor c + vektor d)=(vektor a x vektor c)+(vektor a + vektor d)+(vektor b x vektor c)+( vektor b x vektor d). Eller jeg kan også skrive den på en anden måd så i kan forstår hvad jeg mener , men det er om vector jeg kunne ikke skrive den på rigtiget måd fordi ... -
Fra redegørelse til diskussion!
ForumindlægHej :) Jeg skal redegør for samfundsudviklingen i Europa i tidsrummet 1450-1650 med særligt henblik på naturvidenskaben.. i min redegørelse slutter jeg af med at skrive om matematikkens udvikling.. og så skal jeg diskutere renæssancebregrebet under forskellige synsvinkler: En synsvinkel kunne gen... -
Matematikbøger
ForumindlægHejsaJeg eftersøge en GOD matematikbog, som passer til A-niveau i matematik.Vores nuværende bog er"Teknisk Gymnasium - Matematik 4" , af Torben Mikkelsen + 3 andre. ISBN: 87 7510 677 9Denne bog er nok det værste jeg har oplevet og kan ikke lære en noget som helst.Og da min matematiklære... -
STX og HTX skriftlig eksamen onsdag den 27/5-2020
ForumindlægI følge eksamenskalenderen, der kan findes på Undervisningsministreriets hjemmeside < LINK > afholdes der i morgen onsdag skriftlig eksamen i matematik STX A og B samt HTX A i tidsrummet 09:00 - 14:00 SÅ mon ikke vi lektiehjælpere skal være lidt varsomme med at svare på spørgsmål i matemat... -
(man sku dog tro dete var på A) beestemmelse af henholdsvis f(1) og f'(1)
ForumindlægJeg sidder her som en spadser til matematik og kan slet ikke finde ud af min aflevering. Her er første opgave så kan vi starte med den. Jeg har spurgt rundt både i familie og venner og de fatter den simpelthen heller ikke.... selv de ikke så spadser agtige til matematik i klassen kan heller ikke... -
Naturvidenskabelige Olympiader
ForumindlægNogen der har deltaget i fysik, biologi, matematik, kemi eller datalogiolympiaden i år (ellere forrige år)? Hvordan er det gået indtil videre/hvordan gik det? -
Fermats sidste sætning og Sophie germain
ForumindlægNogen som har skrevet om Fermats sidste sætning eller Sophie Germain (fransk matematiker)? er nemlig igang med min SRP opgave og kunne godt bruge lidt inspiration:) -
Hjælp til valg af studieretning.
ForumindlægHej med jer! Jeg står over for det problem, at jeg om små 2 uger skal beslutte en endelig studieretning på gymnasiet. Det lyder måske ikke lige umiddelbart som en reel problematik, men nu skal i høre... Jeg har i folkeskolen altid været elendig til de naturvidenskabelige fag.. Fysik, kemi, ge... -
Ferier på videregående udd.
ForumindlægHej alle! Godt nytår! Det her vil nok opfattes som en dybt useriøst spørgsmål, men alt andet lige, håber jeg at nogle vil besvare det! Jeg er interesseret i at vide, hvornår ferierne og eksamerne ligger på det studie I er i gang med? Jeg synes ikke lige, det er til at finde de information... -
Karen Blixens
ForumindlægHejEr der nogen der ved noget om forfatteren Karen Blixen?På forhånd mange tak for info. :) -
11.8 Caseopgaver til handelskøb
Forumindlæghej skal bruge op gave 11.b 11.c og 11.e vil bliv så glad hvis der er nogen der har dem det er fra systime bogen -
Gymnasium
ForumindlægHej, hvem er det der afgører, om man er egnet til gym.? :) -
Hvilket studie?
ForumindlægHej Jeg fik d. 30. juli en plads på Diplomingeniør i Integreret design som jeg har accepteret. Samme dag kiggede jeg også på listen med ledige studiepladser, hvor jeg kunne have en interesse for nogle af dem. Men jeg kan simpelthen ikke vælge.. er meget i tvivl.. Self kan man ikke være hel 100 s... -
studieretning STX
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommerferien. Normalt får jeg 7 eller over i matematik. Jeg har tænkt mig at vælge den studieretning, der hedder: Bioteknologi A, Matematik A og Fysik B. Jeg har hørt at matematik på A niveau er svært...
