Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 13461 til 13480 af 152758
-
Hvad er grunden til, at enkelte solstråler ikke trænger ned til jorden, og hvor bliver de efterfølgende af?
ForumindlægHej allesammen Min gruppe og jeg har om Uv-stråler i FFF (Biologi, Geografi og Fysik/kemi), og jeg skal svare på et spørgsmål som lyder: "Hvad er grunden til, at enkelte solstråler ikke trænger ned til jorden, og hvor bliver de efterfølgende af?" men jeg kan simpelthen ikke finde noget... -
leChateliers princip??
ForumindlægJeg forstår ikke leChateliers princip.. er der nogen der kan give et eksempel.. jeg forstår ikke selve forskydningsprincippet: Le Chateliers princip er i kemien en regel, fremsat i 1884 af den franske kemiker H.L. Le Châtelier, der siger: at en kemisk ligevægt ved indgreb udefra vil forskydes sål... -
Bestem tilstandsformer
ForumindlægHar brug for hjælp til lidt kemi. Opgaven lyder: Brug vedlagte graf og afgør hvilken tilstandsform følgende organiske stoffer har ved normalt tryk og den anførte temperatur: a) alkan, n = 8 (200?C) b) alkan, n = 18 (20?C) c) alkan, n = 10 (100?C) H¨åber der nogen der kan hjælpe -
eksamen anno 2004
ForumindlægHej med jer alle der ude.. Jeg skal snart til terminsprøver, og vil gerne slippe lidt billigt.. Er der nogen, der har en engelsk stil, fra studenter eksamen 2004 - matematisk linie.. -
Hvad er den korrekte toppunktsformel?
ForumindlægHej Jeg ved ikke om man kan gøre brug af toppunktsformlen, som omhandler x-værdiern og y-værdierne kun eller om det er den formel med beregning af diskriminant før man beregner det næste? Det er til følgende opgave. -
Hårdeste år på gym?
ForumindlægHvad er efter jeres erfarring det hårdeste år i gymnasiet? Mener i der er væsentlige forskelle på de forskellige år? Jeg selv er ved at afslutte 2.g stx lige nu, og har ikke rigtigt oplevet at det skulle være hårdere end 1.g, som mange ellers siger. Tilgengæld har jeg nu 3 større opgaver (Dan... -
synonymer af respiration
Forumindlægsynonymer af respiration det skal meget gerne passe med kemi og kuldixid da jeg skriver en rapport om kuldioxid Tak på forhånd -
Et hurtig redox spørgsmål
ForumindlægMan har følgende redoxreaktion:5Fe++ +MnO4- + 8H+ ---> 5Fe+++ + Mn++ +4H2OSpørgsmålet lyder:Hvor mange mL 0,0206 M KMnO4 skal der anvendes for at Fe++ oxideres til Fe+++.Jeg vil ikke ha' resultater eller regnemåde, blot hvad det er jeg skal kigge på. Jeg kan se at forholdet er 1:5 men så k... -
SSO inspiration
ForumindlægHey allesammen På fredag skal jeg have opgivet mit emne i SSO. Jeg går i 3.G matematisk og skal skrive i kemi. Hvad angår selve emnet er jeg relativt blank. Jeg har overvejet muligvis at skrive om vitamer, dvs syntese og en smule spektrofotometri. Er der nogen der kan sige noget om sværhedsgrad... -
SKAT - Hjælp
ForumindlægHej jeg står med et problem. Lige nogle informationerne om mig, jeg er på en videregående udd, er udeboende og får den høje sats, da mine forældre ikke har en høj indkomst, Jeg startede på min videregående udd, den 1 aug. Men i sommerferien, havde jeg et vikarjob og tjente nogle penge, omkring 15... -
Erfaringer med videregående uddannelser! HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle Jeg har brug for noget hjælp fra Jer, der er i gang med en videregående uddannelse, idet jeg selv står og skal søge ind på noget her til marts, og jeg er i virkelig i tvivl om hvad jeg skal vælge!! Jeg blev student på HHX i sommers 2016 med et forholdsvis godt gennemsnit, så det begræn... -
Fjollebilled/kaosbilled
ForumindlægJeg skal op i 3.g efter sommerferien, og min klasse kommer så til at hedde 3.M. Er der nogen, som har nogle forslag til hvordan min klasses fjollebilled/kaosbilled kan se ud? Hilsen Pernille -
1. G elev!
ForumindlægHej\n\nJeg er blandt de elever der går i den nye gymnasie-reform. Nu er det blevet tid til at vælge studieretninger, og jeg er en af dem der er total forvirret og ved ikke hvad jeg skal vælge..\n\nNår jeg kigger efter intresse, kan jeg ikke sådan rigtig vælge noget,, da det ik passer.. fordi jeg ... -
Kunstgødning?
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave en (jeg tror det er kemi?) rapport om kunstgødning og naturgødning til på mandag. Jeg har fundet en masse om naturgødning, men kan ikke rigtig finde noget om kunstgødning. HJÆLP MIG!! Er der nogen som kender en god hjemmeside hvor jeg kan finde nogen informationer om... -
Polære og polære molekyler
ForumindlægJeg har om polære og upolære molekyler i kemi. Min lærer sagde forleden noget om, at der er nogle særlige "former" polære molekyle ofte er. Jeg kan simplhen ikke huske, hvilke hun præsic sagde, men mindes det var enten pyramideform eller vinkletform??? -
Kan man?
ForumindlægHvis man sproglig, men beslutter sig for at vælge en matematisk linie på gymnasiet. vil man så kunne klar sig godt. måske holde sig mellem 8 og 9 i gennemsnittet? -
Navngivning af alkan
ForumindlægEt kort spørgsmål vedrørende: Burde den ikke hedde 2-methyl-5-(1,2-Dimethylpropyl)nonan i stedet? Da 'methyl' vel kommer før 'methylpropyl' i alfabetet? -
Læge - supplering på alle fag HF?
ForumindlægAt læse til medicin på århus universitet kæver følgende fag : dansk A engelsk B matematik A enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A (ug.dk) Men da jeg på nuværende tidspunkt ikke har nogen af fagene på højt nok niveau fordi jeg er gået i en helt anden retning, har jeg så mulig... -
Hjælp til engelsk oversættelse
Forumindlæger en klovn til grammatik, så er der eventuelt en, der vil kigge denne oversættelse igennem ? på forhånd tak In a poor house not long from London, lived in the early nineteenth centuries a blacksmith, whose name were Faraday. The blacksmith had four children, one of them was Michael, whose name... -
PH.......
ForumindlægHejsa alle..Jeg er ved at læse tilæ kemi eksamen og er ved at gå kold over ph-begrebet..jeg har en tidligere opgave som hedder: beregn ph i følgende opløsninger: a: 0,20 moæ HCL opløses i 500ml. vandb: 1,0 g. HNO3 opløses i 50 ml vand.c: 0,05 g Ca(OH)2 opløses i 100 ml. vand.er der nogen der k...
