Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 13501 til 13520 af 154034
-
Sammenlægning af eksamenskarakterer? Gennemsnit
ForumindlægHej jeg har lige taget AAU's adagangskursus med et gennemsnit på 1,87 derfor er mit gennemsnit selvfølgelig ikke høj nok til at bestå kurset sammenlagt.. Jeg har taget Engelsk på B niveau på HG tidligere hvor jeg fik 6 i skriftlig, altså 02 på den nye skala. og 7 i mundtlig altså 4 på den... -
Lektiehjælper til jura
ForumindlægHejsa.. Nogen som vil hjælpe mig min skriftlige prøveeksamen i jura, på videregående uddannelse (og det er online hjælp jeg søger)? Og det er den 7. februar. Håber at der er en som vil hjælpe mig, og betaler gerne for hjælpen.. -
Karakterer for eksamen?
ForumindlægJeg skal op til skriftlig matematik eksamen på onsdag, og jeg vil gerne vide hvornår man får karakteren? Får man først at vide hvad karakteren er, når man får sit eksamensbevis? -
fsa : må man have ordbog?
ForumindlægHej allesammen ... Jeg skal til skriftlig eksamen imorgen- Og har været syg, så har ikke fået noget afvide om hvad man må have med til eksamen.... Så jeg ville høre om man må have alle slags ordbøger med imorgen? -
AT 2012, HIV/AIDS Metoder
ForumindlægHej alle sammen. :) jeg er i gang med at skrive synosis ligesom så mange andre pt. Jeg er kommet i knibe omkring brugen af metoder i faget biologi. Mit emne er HIV/AIDS epidemien med fokus på Sydafrika. Derudover skriver jeg i fagende biologi og historie. Der hvor der opstår tvivl hos mig er v... -
Droppe ud og forny karakterer?
ForumindlægHej! Jeg ved, at man ikke kan tage gymnasiet om for at få ændret sine karakterer, hvis man først har fuldført det gymnasielle forløb. MEN hvad nu hvis man dropper ud efter 2/3 år? Altså jeg har personlig fået en karakter for biologi B, som jo ville komme på mine eksamenspapirer, men da jeg ikke ... -
Drømmetydning
ForumindlægJeg skal til AT-eksamen her til sommer, og er derfor i fuld gang med forberedelserne. Jeg har valgt at skrive om Freuds drømmetydning i 1900 med fagene Psykologi B og Biologi B. jeg har kanont svært ved at få udarbejdet en problemformulering og håber på lidt hjælp. jeg har allerede fundet ud af, ... -
Metoder i historie?
ForumindlægHejsa Jeg er i gang med at skrive AT-synopsis i historie og biologi, men er blevet i tvivl om metoderne i historie. Jeg sidder med en tekst fra et ugeskrift for læger om sundhedstilstanden i København i 1855, så det er vel ikke bare kildekritik jeg skal bruge? Jeg skal jo have noget indholdsmæssi... -
AT Alternativer
ForumindlægHej SP. Jeg står og skal vælge fag til AT på fredag. Jeg har nogen ideer, som jeg er meget interesseret i at høre jeres mening om: Kryptovaluta - alternativ til "rigtig" valuta (mat og samf) (mat og engelsk) Blockchains muligheder (mat og samf) P piller til mænd (kemi og evt samf/dan... -
Metoderne til AT
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i AT om en uge, men er kommet i tvivl om jeg har forstået metoderne tilknyttet mine fag korret. Jeg har valgt fagene biologi og religion til at belyse emnet fosterdiagnostik, men er nu kommet i tvivl om metoderne til besvarelse af følgende problemtstillinger: Hvad e... -
HJÆÆÆLP, VIGTIGT!
ForumindlægHej :-) Jeg har rigtig meget brug for hjælp til følgende gave, da biologi ikke har fanget min interesse, og jeg slet ikke har fanget det med gener. Så det er ikke "bare lige at".. for mig.. Hvordan løser jeg følgende opgave: Et forældrepar har en dreng og en pige. Børnenes morfar er fa... -
Hjælp
ForumindlægVi skal i januar måned lave studieretningsprojekt. Jeg har engelsk studieretning på min skole. Jeg har følgende fag: Engelsk A, Dansk A, Historie A og Spansk A Samfundsfag B, Biologi B, Matematik B Oldtidskundskab C Jeg har valgt Engelsk, Spansk og Historie til in studieretingsprojekt. Men j... -
To funktioner f og g er givet ved forskriften:
ForumindlægHey derude :) Hvordan er det nu lige man gør, når man skal finde arealet af 3 funktioner? der er jo også x=1 med i denne opgave ud over f og g På forhånd tak for hjælp -
GRATIS fed program til trekant regning - must have
Forumindlæghvis man har tre oplysninger om en trekant, f.eks. en side og to vinkler kan prg tegne en skitste samt beregne alt om denne trekant som de resterende sider, vinkler, vinkelhalveringslinjen osv. http://cossincalc.com/download -
Med & Uden Jokere
ForumindlægGodaften! Jeg har et hurtigt spørgsmål - en opgave siger: Forestil dig, at du sidder med et spil kort uden jokere i hånden, blander det godt, og trækker et tilfældigt kort. - Hvad er P(rødt kort)? - Hvad er P(rødt eller sort kort)? - Hvad er P(grønt kort)? - Hvad er mest sandsynligt: At træ... -
Skoven
ForumindlægHar fået en opgave om "Skoven", under det emne skal jeg skrive om feks, lys, abiotisk og biotisk sammenhæng, stofkredsløb, fotosyntese/respiration, skovensbrug og big bang... Har I nogen idéer, eller kender nogen gode hjemmesider hvor man kan finde lidt info? -
Hvad skriver I om i SSO?
ForumindlægHvad skriver I om i SSO?\nSelv er jeg 2.g'er, så det bliver først næste år, jeg skal skrive den. Jeg har dog ingen idé om, hvad jeg vil skrive om, så kom med jeres idéer. -
- Hvordan kan et stof påvirke vores virkelighedsopfattelse?
ForumindlægHej! mit spørgsmål er : - Hvordan kan et stof påvirke vores virkelighedsopfattelse? Disse stoffer er f.eks. : alkohol og kaffe. -
Kredsløberne?
ForumindlægHeyJeg skriver biologi rapport om blodets vej gennem hjertet.Biologi på CLungekredsløbet og systematiske kredsløb..samt "det lille kredsløb" og "Det store kredsløb"... Kaster lidt rundt med begreberne, men noget af det her skulle meget gerne være det samme?Nogen som kan give e... -
enzymer, modulerende, produkter
ForumindlægHej. Jeg er i fuld sving med en biologi-aflevering der skal afleveres her på mandag efter ferien, og er stødt på en formulering/opgave jeg ikke helt forstår. Spørgsmålet lyder således: hvad betyder det at produkterne virker modulerende for processen? Dette spørgsmål er jeg ikke helt i stand til...
