Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 13501 til 13520 af 23877
-
Historie eksamen?
ForumindlægTil de af jer der har været til historie 24-timers eksamen. Hvordan er det gået? Hvad ville i sige man skal lægge vægt på for at få en god karakter? Hvordan greb i eksamen an? Er det vigtigt at forberede sig, da man nu har 24-timer? -
Min problemformulering
ForumindlægHej folkens:) Jeg har skrevet min problemformulering sådan: Med udgangspunkt i tiden omkring det moderne gennembrud, vil jeg beskrive kvinders rettigheder omkring 1860-1900, og hvilken betydning det har haft for kvindernes lighed i dag. Kommer ligestillingsproblematikken til udtryk nogen steder i... -
hvorfor læse perioderne
Forumindlæghej jeg er lidt forvirret har eksam på mandag i dansk A niveau. det jeg vil spørge om er, at skal man vide kort hvad barok,oplysningstid og romantik er? eller behøver man ik?. hvis man skal vide om perioderne, er det fordi hvis man trækker, en novelle som har den samme periode. så er det godt at... -
digtanalyse!!
Forumindlæghej (: jeg skal til min dansk eksamen på torsdag! har trukket perioden romantikken, og har valgt et digt af Adam Oehlenschläger der hedder "eventyret i den fremmede stad". - er der nogle der kan komme med et godt bud på hvad budskabet i digtet kunne være??? -
Stationære punkter i en funktion med 2 variable
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med følgende opgave. Skal finde de stationære punkter i følgende funktion, samt klassificerer dem. På forhånd tak! -
Samfundsfag C (stx, 1g)
ForumindlægJeg skal op samfundsfag på C-niveau her om et par dage, og jeg håber nogen vil tage sig den frihed at hjælpe mig. Jeg er informeret om, at der afholdes en mundlig prøve på grundlag af et kendt tema med ukendt bilagsmateriale af et omfang på mindre end 2 normalsider. Der gives så 50 min forberede... -
Hælp!!
ForumindlægEr der nogen som har været oppe i old er det svært? .. hvilke spørgsmål stiller de? -
Bestemmelse af tekstens tema
ForumindlægJeg er rigtig dårlig til at finde frem til temaet i teksten. Har I nogle gode råd? Hvis teksten drejer sig om flere ting, kan man så godt nævne dem alle, eller han en tekst kun ét tema? -
dansk eksamen -pensum og spørgsmål
ForumindlægHej alle. Ja så er det dansk jeg skal op i her den 25, hvilket er min sidste eksamen og vil virkelig gerne kunne gøre det godt, da jeg ville hade at komme ud med en skod karakter den dag huen bliver sat på, men har lidt grubler over de emner man kan komme op i. Altså vi har fået opgivet en mass... -
hjælp
Forumindlægnogen der ved noget om digtet "om egen drys, samt hans kærlighed og forvandling", kan ikke rigtig finde noget om det. /: -
Nogen som har været til en mediefagseksamen/film/tv-eksamen?
ForumindlægJeg skal op om ikke så længe og vil derfor høre om der er nogen der har prøvet en mediefag-eksamen før? Jeg er interesseret i at få lidt at vide om den, da vi stort set ikke rigtig har fået noget at vide om den i skolen. Er indforstået med tiden i forberedelsesrummet, osv., men jer der har været ... -
lære udenaf eksam
Forumindlæghej skal man endlige have styr på, hvert t´roesbekendel i biblen og sura i koran? altså lære dem udenaf til eksamen? og hvad skal man bruge dem til, er det til at perspektiver med den ukendte tekst tak -
Mediefag eksamen C
ForumindlægHej alle sammen, sommerferien nærmer sig, og gud hvor er det skønt :) Men nu har jeg jo lgie en lille bitte eksamen imorgen i mediefag som det lyder sig af overskriften ;) Så jeg håbede i ville svare på nogle hurtige spørgsmål? 1: Hvad er vigtigst at have med i "efterkritik" altså n... -
oversættelse
Forumindlægsætningen lyder : Jeg kan lide at drikke spiritus og feste på torvet min oversættelse er: me gusto beber alcohol y tener una fiesta en la plaza er i tvivl om oversættelsen af "feste", slog den op i min ordbog og den siger det jeg har skrevet" tener una fiesta", men skal ten... -
cand.polit i kbh. eller cand.oecon. i århus ?
ForumindlægHej Forum ! Da jeg nu kun har et år tilbage af min hhx-uddannelse, skal jeg snart til at finde ud af, hvad jeg vil lave bageefter. Jeg er efterhånden blevet overbevist om, at jeg vil læse direkte videre på en lang videregående uddannelse. Jeg har haft store overvejelser mellem cand.merc. på CB... -
Emner
ForumindlægHvilket emne og fag skrev I i til jeres studieretningsprojekt/-opgave? Hvad syntes I om at arbejde med jeres emne, og er det noget I vil anbefale? /BigEyes -
Religion i historiefaget?
ForumindlægHvordan arbejder man med religion i historiefaget? Jeg vil gerne redegøre for udviklingen i moderne spiritualitet/new age fra 60-ernes modkultur til velfærdssamfundet i dag. Hvad gør man fx med primær kilder? -
OPTAGELSESPRØVE
ForumindlægHej allle Jeg skal til optagelsesprøve imorgen, i Fysik, dansk, engelsk, og matematik, mundlig. Har i en idé om hvad de kan spørg om. Heeeeeeelp me please!!! -
"Latter" af Naja Maria Aidt
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal lave en analyseog fortolkning af novellen "Latter" af Naja Maria Aidt. Har I noget, jeg særlig skal være opmærksom på i teksten? Eller andre relevante kommentarer? Tak på forhånd. -
synopse hvad skal den indeholde
Forumindlægjeg skal til at skrive engelsk synopse og vil gerne vide hvad den SKAL indeholde
