Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13561 til 13580 af 20688
-
Bestråling af fødevarer i USA (AT 2014)
ForumindlægHej alle! Ville bare lige lige høre, om andre har valgt at have om bestråling af fødevarer i én af disse to fag: Fysik og/eller Engelsk. Vi skal jo snart igang med at lave talepapir, så kunne være fedt lige at dele tekster, indgangsvinkel osv. omkring emnet :) -
Halveringstid- HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg skal her på tirsdag op i mundtlig fysik, og har en af over emnet kaldet halveringstid, reaktoren, og kerneomdannelse. Jeg forstår ikke rigtig det jeg indtil videre har læst på nettet, så er der nogle som kan forklare??? :D -
Hubbles lov
ForumindlægJeg går i 1.G og skal til fysik eksamen her d. 17. juni, og er i gang med at læse op. Jeg synes det er svært med Hubbles lov, er der nogen der kan forklare den kort og simpelt, så en som mig på C-niveau forstår det? På forhånd tak! :-) -
Energiforhold ved temperatur - og faseændringer
ForumindlægHej SP Jeg skal til Fysik B eksamen, men tænker på, hvad der kunne være mest relevant at komme ind på, hvis man får et spørgsmål, som relaterer sig til energiforhold ved temperatur - og faseændringer? Er der nogen, der lige kan give nogle hints? Mvh. -
Ellære - belastningskarakteristik
ForumindlægHej Jeg skal til fysik B eksamen snart, og ud fra en af opgivelserne for ellære står der belastningskarakteristik, men kan ikke huske, hvad det er.. Er der nogen, der lige kan forklare mig kort om det, og hvad jeg kan komme ind på om belastningskarakteristik på B niveau? Mvh. -
fremstilling af salt (metal og syre)!?
ForumindlægJeg skal til fysik/kemi eksamen 9 klassen, og er i tvivl om et forsøg... Jeg vil gerne fremstille et salt af magnesium og saltsyre... Når metalet er opløst skal man så inddampe væsken eller kan man se saltet som bundfald?? Please hjælp!!!! Tak på forhånd:) -
Stråling og elektromagnetisme
ForumindlægI min fysikbog står der at gammastråling og røngtenstråler (og for den sags skyld osse almindeligt lys) er elektromagnetiske stråler, men hvad har det med elektromegnetisme (eller bare magnetisme) at gøre? (Skal op i fysik i morgen og niveauet behøver ikke kun at være 9. klasses) -
bestået eller ej?
ForumindlægHejsa, jeg scorede 00 i fysik B eksamen men fik 4 i skriftlig årskarakter. Betyder dette jeg er bestået eller ej? Min fortvivelse forekommer da jeg ikke er klar over om eksamen tæller mere end årskarakteren. -
Astronomi
ForumindlægJeg sidder med et spørgsmål til min fysik eksamen, og jeg har problemer med at finde svar på nettet. Jeg skal forklare hvordan andre stjerner adskiller sig fra solen - nogle der kan hjælpe? På forhånd tak! -
Præsentation af bevægelse med konstant acceleration
ForumindlægHej, jeg har fået stillet til opgave, at præsentere emnet; bevægelse med konstant acceleration. Er der nogle der evt. kan guide mig hen i, i hvilken retning jeg skal starte? Og måske nogle gode bud på, hvad jeg kunne skrive om? Dette er til fysik C-eksamen. -
Kan jeg stadig gå i HTX?
ForumindlægHej har lige været til fysik mundtlig eksamen og fik 00 dvs dumpet. Dog er jeg gymnasie klar, kan jeg stadig kom inde i HTX? Det er 9 kl eksamen -
Ukendt bilag
ForumindlægHej jeg skal op til mundtlig fysik.. Jeg har emnet brændværdi og nyttevirkning, jeg er dog lidt usikker på det ukendte bilag, da mit emne ligger sig tæt op ad termisk energi, hvad tænker i sådan et bilag kunne være? -
Bølgelængde af foton
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til en fysik opg., der lyder således; Beregn bølgelængde af fotoner med energirn 8.6 eV Jeg har selv prøvet, men er i tvivl om det er rigtigt.Jeg har vedhæftet et billede, af hvordan jeg har beregnet opgaven. På forhånd tak! -
Bølger - formel
ForumindlægHej alle fysik eksperter! Jeg har lige et enkelt spørgsmål, som jeg ikke lige kan finde logikken i. Indenfor emnet bølger findes formlen f=1/T Men hvorfor lige 1/T? Jeg ved godt at T er periode. Håber der er nogle der kan hjælpe! - På forhånd tak :D -
Rapport om Fordampningsvarme for vand
ForumindlægHej Jeg er gået lidt i stå med min fysik aflevering, håber at der er nogle der kan hjælpe. På forhånd tak Jeg har vedhæftet en fil med spørgsmål, håber at det giver menning og at der er nogle der vil hjælpe -
Sommer supplering
ForumindlægHej, Jeg ønsker at supplere med matematik B til matematik A samt fysik B i sommerferien 2015. Jeg vil gerne læse på KU. Hvor kan jeg gøre dette henne? Tak. -
Ion navne
ForumindlægHej. jeg skal aflevere en fysik/kemi rapport imorgen og mangler at svare på hvad Lithium, Natrium; Oxygen, Nitrogen og klor hedder som ionform. nogle som kan svare mig hvad de hedder. på forhånd mange tak. -
Mønter
ForumindlægHar ikke haft fysik, i et år, derfor synes jeg at denne opgave er svær, ved slet ikke hvordan man regner den ud. 90 % af en mønts rumfang er guld, mens de sidste 10 % er kobber. Beregn møntens densitet -
Betydende cifre
ForumindlægJeg har ikke helt forstået det med betydende cifre i fysik og generelt. Hvis jeg nu har oplysningerne m = 13,0 kg T = 94 N Friktionskoefficient = 0,40 Er det så den med mindst betydende cifre med skal gå efter, når man angiver resultat eller hvordan? -
Spændingen
ForumindlægHej. Jeg har i et forsøg i fysik lavet en serieforbindelse med seks modstande og et batteri. Jeg har målt spændingen af batteriet (belastet) til at være Vbat= 9.58 V og summen af VR1 til VR6 er faktisk lig Vbat. Mit spørgsmål er så bare, hvorfor er det det?
