Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 13581 til 13600 af 45451
  • Billedanalyse

    Forumindlæg
    Kan i hjælpe med analyse? Du ved Analyse, perspektivering, motiv, handling, modtagers synsvinkel, stopeffekt, lag, linjer, beskæring og vægtning? please
  • Hvad er et essay?

    Forumindlæg
    Hejsa!Ja helt kort, jeg er meget i tvivl om hvad et essay egentlig er når det kommer til dansk. det er jo ikke det samme som i engelsk og det gør mig meget forvirret..Nogen der kan beskrive kort og med få ord hvad et dansk essay er?
  • Korrektur og rettelse

    Forumindlæg
    Hej med jer, jeg skal aflevere min SRP her på onsdag. Jeg er færdig med den, men jeg mangler at rette den til. Det skal jeg igang med nu, men det skader aldrig at få et par helt andre øjne til at se opgaven. Det ville i hvert fald være rigtig dejligt hvis der var nogle der gad hjælpe! info...
  • Hoved - bisætninger??

    Forumindlæg
    Hey Folks! Har vedlagt øvelse 4 som i meget gerne må kigge på. Jeg har ikk lavet den endnu, da jeg gerne vil være sikker på, at jeg har forstået den rigtig. ´Hovedsætningerne er den første del eller? Kan nemlig ikk huske det og kan ikke finde noget om det i grammatikken ;( I ska ikk lave opgaven ...
  • Hjælp mig, det er kun 1 SÆTNING :)

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for hjælp til følgende sætning, da jeg ikke ved om det er nummer 1 eller 2... :) Nummer 1: All dies resultiert dass die Frau bleibt hinauswerfen. Nummer 2: All dies resultiert dass die Frau hinauswerfen bleibt. - På forhånd, tusind tak.
  • Styrkeforholdet mellem Tyskland og England i starten af 2. verdenskrig

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med min SRP og er begyndt på historiedelen. Her er jeg blevet spurgt om, hvordan styrkeforholdet mellem Tyskland og England var i starten af 2. verdenskrig. Men jeg kan ikke rigtig finde noget materiale om det. Er der nogen der kender nogle gode hjemmesider eller bøger. Siden Ty...
  • Må muligvis ikke skifte valgfag...kan det passe?????????

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ved at afslutte 2g STX og har begået en kæmpe fejl...jeg har valgt Engelsk A som valgfag i 3g istedet for Fysik A, som jeg fortryder... :( Jeg skrev til vicerektor, som svarede "Alt det tager jeg stilling til efter sommerferien, men det er muligvis ikke muligt" - det kan je...
  • Rum and coke..

    Forumindlæg
    Hej..Er der nogen herinde, som evt har læst eller skrevet en analyse og fortolkning af "Rum and Coke" (engelsk A-niveau) ?Ville blive glade for respons!Mvh Chili
  • "The Kite", af William Somerset Maugham

    Forumindlæg
    Jeg ville høre om der var nogen som havde noget baggrundsinformation omkring ovenstående engelske forfatter. Eventuelt også noget information eller en analyse af hans novelle "The Kite". På forhånd mange tak!
  • Hjælp!! Jeg tror jeg har lavet en kæmpe fejl!! :(

    Forumindlæg
    Jeg har emnet kommunikation - mulighed og begrænsninger. Til det emne har jeg beskæftiget mig med udenrigspolitik i USA med nogle taler fra henholdvis Obama og Bush Jeg har arbejdet i fagene samfundsfag B og engelsk B. Nu til mit problem. Jeg har skrevet at jeg har benyttet kommunikations ana...
  • Non-fiction

    Forumindlæg
    Hej lektiehjælpere Jeg sidder med en artikel, som skal analyseres. Jeg er færdig med den og vil spørge om, der var en venlig sjæl, der vil rette den igennem for fejl og ordstilling. Det vil være en stor hjælp, da engelsk ikke er min stærke side. På forhold tak :-)
  • Metafor eller andet? :/

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med en engelsk analyse, og jeg ville bare spørge om ''dusty drinker of dust'' kunne være en metafor eller sammenligning eller andet. Håber i kan hjælpe
  • The Yes Men Fix the World?

    Forumindlæg
    Hej. Er i krise m.h.t min engelsk film analyse. Skriv endelig hvis en af jer har arbejdet med dokumentar filmen The Yes Men Fix the World. Har meget brug for hjælp :)
  • Novelle

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal snart til optagelsesprøve, hvor jeg skal analysere en tekst. Kender i nogle hjemmeside, hvor der er nogle tekster, både på dansk og engelsk ( da jeg skal op i begge fag ) som jeg kan øve på?
  • resume af teksten Batman vs the Bull af Adam Marek

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der nogen som evt kunne hjælpe, med et resume af teksten Batman vs the Bull af Adam Marek på engelsk? Ville være en stor hjælp, eller evt lidt analyse af den? Hilsen Simone T
  • Novelleanalyse

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere en engelsk novelle ved navn "shooting an elephant" af Georg Orwell. Kan nogen hjælpe? Nogle gode ideer?
  • SRP

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive SRP i historie A og engelsk A om den amerikanske drøm. Jeg skal finde noget at analysere i begge fag, er der nogen som har ideer?
  • Poetic Justice

    Forumindlæg
    Hej, Jeg vil bare høre om, om der ikke var nogle, som engang i engelsk har lavet en analyse af "Poetic Justice", der er skrevet af Diana Appleyard. Har nemlig desperat brug for hjælp. På forhånd tak.
  • Forhold mellem tekst og musik.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og skriver SRP om The Beatles i musik/engelsk og skal analysere forholdet mellem tekst og musik i et par sange. Er der nogen der ved, hvad man her skal kigge på? Tak
  • Essay - help!

    Forumindlæg
    Hej. Er her en som har lyst til at rette min essay? Har rettet på den, men jeg er normalt ikke så god til at analysere og fortolke på engelsk... så håber på noget hjælp :-) Ps: skriv privat !