Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 13601 til 13620 af 154034
-
Geometri
ForumindlægJeg har en opgave med to trekanter i en. Stor trekant: Siden D-B er ukendt Siden D-A (grundlinje) er oplyst til 15,0 cm Siden A-B (Hypotenuse) er oplst til 10,0 cm Lille trekant: Siden A-C (gruyndlinje) er ukendt Siden A-B er 10 Siden B-C (hypotenuse) er 9,4 a) Bestem vin... -
Hvornår er det snyd?
ForumindlægJeg har i dag fået min SSO problemformulering udleveret. Min lærer har så valgt en skriftlig kilde jeg tidligere har analyseret til døde (dog på et andet gymnasium) og tænkte derfor om jeg kunne genbruge den besvarelse for at vinde tid? I bekendtgørelsen står der blot at det regnes som snyd, hvi... -
Bestem en ligning til tangenten
ForumindlægOpgaven lyder: Om en funktion f(x) oplyses, at P (2.2 ) er et punkt på grafen, samt at funktionen er en løsning til differentialligningen dy/dx -3y = x2 Er der nogle som kan forklare det? .. Evt udover bare at skrive f(x) = f(xo) + f'(xo) * (x-xo) Har aldrig rigtig forstået hvad det e... -
Please :) Hjælp mig!
ForumindlægVil i ikke godt oversætte det her.. Ville virkelig være taknemmelig :) Der er mange sære nyheder i aviserne. For nylig kunne man læse, at tegneserier ikke er så simple, som mange tror. Læserne blev gjort opmærksomme på, at det faktisk kræver øvelse at blive fortrolig med genren. En forsker ... -
Evt. en journalist/skriver som vil rette min artikel?
ForumindlægHey alle derude, jeg har skrevet en artikel om mit ophold i Jerusalem. Længden er en side. Aritklen skal trykkes i en avis og derfor ville jeg høre om der er nogen derude som vil have noget imod at rette den for mig? Personen/personerne skal selvfølgelig være forholdsvis god til dansk skriftligt.... -
omdrejningslegeme
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver nogle opgaver til forberedelse til skriftlig eksamen i morgen. 2) Så har jeg et spørgsmål ang. omdrejningslegeme. Jeg ved godt hvad man skal gøre, jeg kan bare ikke finde ud af det, så håber der er nogen der kan hjælpe med et eksempel. f(x)=x-2*kvadratrod(x), x>=0... -
Hvordan skriver man en Novelle analyse & fortolkning
ForumindlægHvordan skriver man en Novelle analyse & fortolkning ? Hej folkens! sidst jeg lavet en analyse fik jeg 00/02, hvor læren mente at man ikke måtte bruge berettermodellen ( hvad jeg forstod af det røde markeret skrift) men de kommentar hun skrev var om noget jeg har formuleret dårligt. mit s... -
Video afskrift?
ForumindlægJo, nu er det sådan at vi skal lave en nyhedsartikel. Jeg har så fået noget inspiration fra en video, hvor der er en der viser hvordan og hvorledes. Jeg har min egen brøk skrift og alt det der, der er bare layoutet jeg er i tvivl om. Det matcher ikke 100% men jeg vil sige der er store ligheder i ... -
Moalre absorptionskoefficient
ForumindlægHey SP! Jeg har virkelig problemer med opgave 5 d) i dette eksamensæt: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130107%20opgavesaet%20stx%20kemi%20A%20december.ashx Min lærer h... -
gymnasie
ForumindlægHEEEJ ALLE SAMMEN, ER DER NOGEN DER GÅ PÅ INGRID JESPERSEN GYM, TÆNKTE OM NOGEN VILLE FORTÆLLE LIDT OM DEN :D -
Andengradspolynomiet
ForumindlægHej kan ikke finde ud af denne opgave kan nogle hjælpe med forklaring og facit? ( facit og mellemregninger) -
Bevis for omskrevne/indskrevne cirkler?
ForumindlægJeg sidder og forbereder eksamensspørgsmål til mundtlig matematik og sidder med et spørgsmål der kræver at jeg redegører for hhv. cosinus- og sinusrelationen samt indskrevne og omskrevne cirkler. Jeg vil gerne gå efter det sværeste bevis og jeg har hørt at det skulle være ifm. omskrevne/indskrevn... -
Eksamen
ForumindlægHej..Er der nogen der har været oppe i IT A hvor de skulle lave en powerpoint fremlæggelse???Hvis der er vil jeg meget gerne høre hvordan jeres var bygget op og om ca hvor meget man skal have med??Mvh 477 -
Retning af tekst
ForumindlægHej. Jeg er netop færdig med min engelsk tekst, der handler om Bill Gates. Er der mon nogen, der kan sige mig om min tekst indeholder fejl i form af stavning, komme etc? På forhånd mange tak. Teksten kommer her: Who is Bill Gates? Bill Gates is one of the most well-known people in the world.... -
adaptation - habituering --Det samme?
ForumindlægEr der nogle der ved om habituering og adaptation er det samme indefor biologi? -
rette teori?
Forumindlæghej .. Nogen som vil rette biologi teori på ca. en side om bakterier? -
rettelse af en opgave?
ForumindlægHvem er frisk på at rette en biologi aflevering:) ??? -
mor og muldjord
Forumindlæger der slet ikke nogle der kan hjælpe med en biologi rapport -
Forberedelse
ForumindlægHvordan vil I læse op til biologi eksamen? Der er jo sindssygt mange termer og begreber man skal kunne. -
Privatlærer søges
ForumindlægHej jeg søger en privatlærer i Biologi B her i Aarhus?
