Matematik

Andengradspolynomiet

29. oktober 2020 af adam64 - Niveau: C-niveau

Hej kan ikke finde ud af denne opgave kan nogle hjælpe med forklaring og facit? ( facit og mellemregninger)


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. oktober 2020 af Moderatoren

Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar.


Brugbart svar (0)

Svar #2
29. oktober 2020 af Moderatoren

Ingen vil lave dine lektier.


Svar #3
29. oktober 2020 af adam64

jeg kan slet ikke finde ud af matematik og jeg har ikke fulgt med så er lidt bagud


Brugbart svar (0)

Svar #4
29. oktober 2020 af Moderatoren

Ok, så må du gøre en indsats for at komme med igen. Tag en snak med din lærer om hvordan du gør det bedst. Din lærer kender dit niveau og kan hjælpe dig.

Det er ikke hjælp at nogen laver dine lektier. Det er snyd.


Svar #5
29. oktober 2020 af adam64

Ja det rigtigt men skal aflevere  opgaven meget snart og jeg må ikke få mere skriftlig fravær så er lidt presset


Brugbart svar (0)

Svar #6
29. oktober 2020 af Moderatoren

Det er bedre at få fravær end at blive smidt ud fra skolen, fordi man har snydt. Tænker jeg i hvert fald. 

Hvis du vil snyde, så må du finde et andet sted at gøre det end Studieportalen.


Brugbart svar (0)

Svar #7
29. oktober 2020 af Mathias7878

a) Anvend, at hvis a<0 (a er negativ), så er parablens grene "sure". At f(-1) = 0 og f(5) = 0 betyder, at grafen skærer i de to punkter.

b) I et andetgradspolynomium betegner b hældningen på parablen ved dens skæring med y-aksen og c angiver y-koordinatet til punktet, hvor parablen skærer y-aksen. 

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #8
29. oktober 2020 af Capion1

Jeg fik min far, som var lærer og kendte min dansklærer, overtalt til at skrive min danske stil en gang, da jeg var "presset". Dengang var det almindeligt, at den bedste stil blev læst op for klassen, og det blev så "min".
Jeg må sige, at samvittigheden ikke var lige skudsikker, og min dansklærer kunne naturligvis, i stilen,
læse, hvem der var forfatteren. Der er en talemåde, der hedder, at man ikke skal pynte sig med lånte fjer. 


Svar #9
01. november 2020 af adam64

kan nogle komme med. facitet skal aflevere i dag, og har lige fået corona så det går ikke helt godt


Brugbart svar (0)

Svar #10
01. november 2020 af janhaa

f= a(x+1)(x-5)

f(-1) = a-b+c = 0

f(5) = 25a + 5b + c = 0


Svar #11
01. november 2020 af adam64

hvilken er a) og hvilken er b)


Skriv et svar til: Andengradspolynomiet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.