Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 13601 til 13620 af 95433
-
Civilingeniør - Diplomingeniør ?
ForumindlægHej alle Jeg ville gerne lige stille 2 spørgsmål, da jeg jeg er lidt usikker. - Hvad er forskellen mellem Civilingeniør og diplomingeniør når det gælder bygning ? - Hvad er adgangskravene på vidergående uddannelse af civilingeniør ? Tak Tak på forhånd. -
Overlyshastighed, hvad tænker i?
Forumindlæghttp://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/sensation-partikler-overhaler-lyset Forskere ved CERN har med meget stor nøjagtighed målt neutrinoer til at rejse hurtigere end lyset. det drejer sig om ca. 60 nanosekunder over 732 km. Det hele står forklaret i artiklen. Jeg ved vi har nogle ret intel... -
Hjæælp! Varmefylde afvigelse??
ForumindlægHej alle sammen ! Jeg har en fysikaflevering, men jeg ved ikke hvad er afvigelse er, og hvordan jeg skal beregne den? Da jeg skulle beregne vandets varmefylde brugte jeg varmefylde-formlen. Og vandets varmefylde lå på: 26873100. I vores bog står der at vandets varmefylde er: 4186. ... -
Hvem skal på HTX næste år?
ForumindlægJa, titlen siger jo det hele, hvem har planlagt HTX til næste år, og hvilken har I valgt? :D -
Hjælp!
ForumindlægHej Kan jeg stadig blive bygningsinginør hvis jeg vælger linjen MAT A SAM A på stx? -
stereoisomere
ForumindlægHej jeg har vedhæftet en opgave hvori, jeg ikke kan finde ud af opg. b) og c). Det er først opgave vi har for om stereoisomere, og håber noget kan hjælpe mig med at forklare hvordan jeg kan lave opgaven :) -
lys
Forumindlæghjælp!!!\nNår en A-bombe eksploderer dannes et meget kraftigt lysglimt. Hvor lang tid har man til at kaste sig ned, før trykbølgen rammer, når man er 4 km fra eksplosionscentrum. (Trykbølgen bævegesig med lydenshastighed, lydhastighed i luft=343,37m/s, lyshastighed c=299729,km/s) -
Emner til AT - gode/dårlige?
ForumindlægHej:) så fik man emnet til AT og ville lige høre folk om hva I synes om det? (Rejser - opdagelser, forandringer, ny viden) Synes det lyder spændende, men får nok problemer med at få kædet mine fag ind i:S -
Hjælp til strøm -opgaver?
ForumindlægHej alle.Jeg har fået følgende fysikopgave for, håber meget på, at der er en der kan hjælpe?1. En hul jernkugle vejer 0,3 gram.a) Jern har atommassen 56 u. Hvor mange jernatomer består jernkuglen af?b) Jernkuglen tilføres ekstra elektroner, så den får en ladning på -2,0 nC. Hvor mange ekstra elek... -
Konstante energitilførsel
ForumindlægHej jeg sidder med nogle fysik spørgsmål! - og jeg forstår ikke helt hvader menes, kan nogle måske forklare mig det. - Hvad bruges den konstante energitilførsel til indtil temperaturen når ca. 100 °C? - Hvad bruges den konstante energitilførsel til indtil temperaturen er over 100°C? -
Lysets bølgemodel
ForumindlægJeg skal snart op i fysik B, og forstår ikke helt denne betragtning: hvordan går man fra : c = λ / T <=> c= f * λ jeg ved at f = 1/T .. men jeg kan stadig ikke helt se det. Kunne nogen foreklare det ?? :)) -
Help!
ForumindlægJeg er i gang med en fysik afl.: jeg skal benytte en formel: E=C*(T2-T1)+mv*cv*(T2-T1=(C+mv*cv)(T2-T1) Jeg ved ikke rigtig hvad jeg bruger denne formel til. Er der nogen som kan hjælpe og være specifk med svaret? :) -
ellære
ForumindlægHej! Jeg har nogle problemer med en opgave. Hvis der var en der kunne hjælpe ville det være så lettende. Opgaven:en ø forsynes med jævnstrøm fra fastlandet gennem et 43 km langt kobberkabel. Kablets to ledere har hver tværsnitsarealet 240mm2.a) beregn resistansen af hver af lederne.spændingsfalde... -
egnet til HF
ForumindlægJeg er lige blevet egnet til HF´. Jeg spurgte om jeg kunne klare det og er jeg egnet ? Så sagde de Jeg kan ikke se hvorfor du ikke kan klare HF? Det kan du sagtens... Ja, det er godkendt for min side da.. De kommentarer har jeg fået efter jeg spurgte mine lærer... -
Kan jeg stadig komme ind på uni?
ForumindlægJeg har lige været op til min sidste eksamen, og endte desværre med et 4 tal. Jeg har fået disse karakter i følgende fag, og håber på at nogen kan hjælpe mig med at se hvad de er jeg kan fravælge så jeg kan få det højeste og bedste snit. Jeg har en aftale med min vejleder i morgen, jeg ville bar... -
Valgfag - Psykologi eller samfundsfag?
ForumindlægHej Jeg skal have valgt valgfag her snart, og jeg står lidt i et dilemma. Jeg skal have udfyldt min c/b niveau valgfagsblok og jeg har udelukket alt andet end psykologi og samfundsfag. Ingen af delene regner jeg med at skulle bruge i min kommende uddannelse, men det er de to ting der lyder mest ... -
Gennemlæsning og evt. bud på karakter
ForumindlægHejsaJeg har lige afleveret en skriftlig opgave skrevet på engelsk. Der er meget længe til jeg får den igen fra rettelse. Jeg er lidt spændt på hvordan den bliver bedømt. Er der en sød person herinde som jeg må sende den til pr. mail og som vil rette den og evt. give et bud på hvilken karakter på... -
eksamen
Forumindlæghejsa jeg går på den etårige linie til A-niveau, hvilket betyder at jeg snart skal til mundtlig eksamen. Jeg har fået udleveret eksamensspørgsmålene. Kan nogen være søde at hjælpe mig med hvad det konkret er der menes jeg skal fremlægge..kender i fx nogle gode bøger, da vores bog er meget kompakt... -
Nye funktioner til oprettelse af indlæg?
ForumindlægHej SP Der oprettes utallige af indlæg med lige så mange spørgsmål. Ville det ikke være meget lettere at besvare indlægene, hvis der indføres nye funktioner, som skal udfyldes for at oprette et indlæg? Her tænker jeg på, to bokse - i den ene skal man angive niveau´et til det stillede spørgsmål, ... -
Y''=cy
ForumindlægHej Jeg løser i mine bøger om differentialligningen y''=cy hvor de bruger wronskideterminanten, men jeg forstår ikke rigtig hvad der foregår. Derfor vil jeg spørge hvordan man step for step finder løsningen til differentialligningen y''=cy. På forhånd tak
