Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 13621 til 13640 af 23877
-
C Niveau EKSAMEN
ForumindlægHeey SP. Jeg skal snart op til samfundsfag c eksamen, og er meget nervøs! Jeg vil høre om der er nogle af jer derude, som kunne give mig nogle gode råd og fif om hvordan man bedst muligt kan klare sig til denne eksame? Jeg har læst mine noter igennem og læst min samfundsbog, men hvad kan ma... -
hjælp til statistik
ForumindlægHej. Nogen der kan forklare hvilke faldgruber der kan være i forbindelse med fortolkninger af resultater af statistiske undersøgelser? -
kortfilm hjælp
ForumindlægHejsa :) Jeg trak " kortfim " som fordybelses emne i dansk til eksamen :( Jeg har lavet en synopisis Hvor jeg vil komme ind på følgende: Kortfilmens genre Persongalleri Personkrakratistisk af hovedepersonen Miljø og tid Filmens opbygning : Berettermodellen og aktantm... -
Svensmark
ForumindlægHvorfor holder Svensmarks teori ikke? -
optagelsesprøve - STX
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skal til optagelsesprøve, jeg er meget nervøs. Hvad skal jeg gøre.. Jeg har fået at vide at man skal op i dansk, matematik, engelsk... HVAD SKAL JEG GØRE??? Håber I kan hjælpe mig... -
Facebook - engelsk
ForumindlægEr der nogle der kender nogle gode artikler eller andet på engelsk om nogle der udtaler sig om facebook? -
Identitetsdannelse ved iscenesættelse
ForumindlægHej alle. Jeg skriver engelsk og samfundsfag, og ville høre om der er nogen der har forstand på problemformuleringer og om dette kunne være en der var mulig: Hvordan påvirker identitets dannelsen i det senmoderne samfund unges behov for selviscenesættelse på facebook? - Hvad er det senmoderne... -
Den kroniske uskyld.
ForumindlægHvorfor ville moderen havde Tore? Hvorfor betød det så meget for hende? -
AT - 2011 Iscenesættelse
ForumindlægHej alle. Jeg sidder som mange og knoklermed AT. Jeg skriver om Amalie fra Paradise som fænomen. Jeg har vedhæftet med synopsis. Metodeafsnittet er ikke færdigt, da jeg synes det er ret svært. Men hvis der er noget der har lyst til at læse den igennem og give en kommentar, evt. en til problemstil... -
Diskursanalyse - hvad er det?
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver AT-synopsis og har fået at vide at det ville være en god ide at inddrage en diskursanalyse, men jeg forstår virkelig ikke hvad det er? Jeg har prøvet at google det, men det giver ingen mening? Er der nogen som kan forklare hvad det er man helt konkret skal gøre når man... -
forsøg med agar
ForumindlægHej, vi har lavet et forsøg i klassen, hvor vi har fremstillet ananasfromage af kogt(på dåse) og frisk ananas stivnet med gelatine og agar. Efter forsøget blev glassene afkølet i køleskabet i en dag. Resultaten var, at agaren ikke var helt stivnet hverken i den friske ananas eller i den kogte. H... -
METODE!
ForumindlægJeg skal skrive en metode i AT.. Jeg har arbejdet i psykologi og samfundsfag.. Mit emne er Facebook, og jeg har i samfundsfag inddraget Giddens. I psykologi har jeg arbejdet med individet og narcissisme. Nogle ideer til noget klogt at skrive? -
Optimering
ForumindlægHej Jeg har en del problemer med denne opgave.. den er uden hjælpemidler. En kasse uden låg har kvadratisk bund. rumfanget er 32. x betegner sidelængden i den kvadratiske bund og h betegner kassens højde. bestem h udtrykt ved x. Her har jeg bestemt h til: h= 32/x^2. Bestem den værdi af x, som g... -
Konkurrenceevne - Velfærdstatens fremtid
ForumindlægVelfærdsstatens fremtid - Den globale klemme. Hej, jeg er lidt blank ved nogle punkter i min samfundsfags aflevering. Håber I kan hjælpe mig. Det handler om AE og CEPOS i forhold til velfærdsstaten. Her er de to 2 spørgsmål/opgaver jeg skal svare på: 1. Undersøg hvordan AE og CEPOS argumenterer f... -
Økonomisk bedst?
Forumindlæghej har en opgave som lyder Undersøg, hvilken hastighed der er mest økonomisk for turens pris, og angiv prisen. Har skulle finde funktionen af prisen i en tideliger opgave. Men kan ikke lige finde ud af hvad jeg skal gøre med denne type. Håber der er nogle der kan give et eksempel, eller et link... -
A maj 2013: X^2
ForumindlægJeg vedhæfter opgave 12 fra Stx matematik A 29. maj 2013. Jeg er fundet frem til en P-værdi på 6.24%, og en Chi-2-værdi på 8.95. Signifikantsniveauet er 5% og derfor kan hypotesen accepteres. Er dette rigtigt? -
Fordele og ulemper ved ulige indkomstfordelinger i Danmark
ForumindlægHej! Jeg sidder lige pt. midt i en opgave, hvor jeg får spørgsmålet: Diskuter fordele og ulemper ved en mere ulige indkomstfordeling i Danmark. Har brug for nogle fordele og ulemper! Har to bilag til hjælp, som jeg også har læst igennem, men ville være fedt, hvis nogen kunne inspirere mig til nog... -
Teksttyper i religion
ForumindlægHej Hvilke teksttyper kan forekomme i religion? -
Forsikringsprodukt til unge
ForumindlægHej I forbindelse med vores studie er vi igang med at undersøge forsikringsmarkedet til unge. I den forbindelse mangler vi unge mellem 18 og 29 år til at svare på vores spørgeskema. Det tager ca. 2-3 min. at udfylde og vi håber meget på din hjælp. http://www.smartsurvey.dk/main/skema/forsikringe... -
Introducerende artikel om dokumentar, VIRKELIG BRUG FOR HJAELP!
ForumindlægJeg sidder i den sittuation at jeg ikke ved hvad hvordan en introducerende artikel skal opbygges. Emnet er i denne andledning "dokumentaren". Jeg har laest at man i en introducerende artikel skal skrive om virkemidler, hvad der menes med det og hvorledes man skal introducere disse virk...
