Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 13661 til 13680 af 63055
-
Hvor meget er der i glasset?
ForumindlægTil de kommende studenter, - andre må også gerne: -
Tutur
ForumindlægHej, Vi er nogle stykker der skal være tutor for de nye 1.G9;er i år...Vi kkunne derfor godt tænke os at vide hvad i kan huske fra jeres 1. skoledag. Hvad lavede i, og blev i vist rundt?Har i evt. nye ideer, til hvad man kan lavce med sådan en ny 1.G klasse?Bjarkee -
et hurtigt spøgesmål?
Forumindlægheej allesammen jeg ville gerne spørger om noget, jeg har haft tysk i 1 år og 6 måneder. Betyder det så jeg ikke kan komme på gymnasium for min lære siger jeg ikke kan, men min anden lære siger jeg godt kan hvis jeg tager 10. klasse med tysk.. -
Håber i kan hjælpe miiq med min Opg :D
ForumindlægHej venner håber virkelig i kan hjælpe mig det haster ! her kommer mit spørgsmål: På en skole er der følgende elevantal i de ældste klasser: 24, 20, 28, 27, 19, 14, 17, og 23. Find gennemsnittet Håber i kan hjælpe venner Helt besvares idag så i søde :D -
Lidt hjælp..
ForumindlægHej, jeg er en af dem der ikke siger særlig meget i timerne. Jeg er lige sluttet 8 klasse. Jeg vil meget gerne deltage meget i timerne, men jeg får ikke rigtigt sagt noget. Det er som om at jeg er bange for at sige noget, nogle gange tror jeg at jeg har det forkerte svar og så gider jeg ikke at s... -
person beskrivelse
ForumindlægNu når jeg er kommet ind i en klasse med 20 andre elever, har jegfået en opg. som lyder at jeg skal beskrive min sidekamerat , og det eneste jeg kan bruge er hans/ hendes udseende. Nogen der kan give et eksempel på hvordan en god personbeskrivelse skrives. Evt skriv et lille styk om en person i k... -
Forkerte valg
ForumindlægHej jeg tror jeg er kommet til at vælge forkert i min uddannelse. Jeg har valgt at tage på gymnasium lige efter Folkeskolen, i stedet for at tage en 10. klasse. Det fortryder jeg så. Kan jeg godt blive flyttet ned i tiende, eller er jeg nød til at gå på gymnasiumet? Håber i vil hjælpe -
Lektiehjælp søges, København
ForumindlægJeg går i 1.g, har matematik på a-niveau og har pga et langt sygdomsforløb ikke fået lært hvad jeg skulle. Jeg ønsker at have en bare grundlæggende forståelse af alle de emner vi har gennemgået inden årsprøve og 2.g. Jeg søger faste lektioner lektiehjælp op til d. 18juni. Der vil være tale om ca.... -
Stop-Nu
ForumindlægHey..Jeg vil bare hører om hvad folk her på studieportalen mener om demonstrationen mod nedskæringerne imorgen i kbh...? -
"Haster" - Universets struktur
ForumindlægJeg har i dag trukket fysik,. og det er 24 timers forberedelse.. Men et af spørgsmålene lyder: Universets struktur?. Hvad skal jeg her svare?.. HVad er det? -
Skal til afgangsprøve.. Hjælp!
ForumindlægHej Studieportal. Jeg står og skal til afgangsprøve på torsdag, da jeg skal ind på tekniske skole, og jeg har ALTID været dårlig til matematik, bestod ikke til eksamen i folkeskolen, og jeg vil helt vildt gerne bestå denne gang! Jeg skriver blot her, fordi jeg håber i vil kunne fortælle mig ... -
POLITIKKER
ForumindlægHEJ..skal til eksamen i morgen i international økonomi, og sidder her og roder med de forskellige politikker,men synes det er svært at hitte rede i..Er der nogen herinde, der har nogle gode noter, eller bare kan forklare det kort.. ved jeg godt er svært..på forhånd tak, Thes. -
al hjælp ønskes!
ForumindlægHej :) skal op til biologi C mundtlig eksamen den 23. juni, og jeg ville gerne vide om der var nogen som har noter eller dispositioner eller hvad som helst! jeg stinker til bio, og jeg ville helst undgå at trække det... så hvis i har nogen, så vær venlig og sende dem til mig :) -
Fejl i sætning9;?
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med at finde fejlen i denne sætning + forklaring? a child will be mentally damaged if learning not included play and fun and games -
forsøg
Forumindlæghejsa ;) jeg skal til min først fysik eksamen snart. Jeg har her nogle emner jeg kan komme til at trække. Jeg vil høre om der var nogen der havde nogen ideer til forsøg jeg kunne lave til hvert emne, eller hvis i bare har nogle noter det ville være super ;) på forhånd tak emnerne er: magnetisme e... -
Vunden energi ved spaltning af Uran 235
ForumindlægHej. Som jeg har forstået det, skydes en neutron mod en uran 235-kerne, som kort blliver til uran 236, og derefter spaltes i fx krypton 92 og barium 144. Mit spørgsmål er så, at der er noteret, at der ved denne proces bliver sendt 3 neutroner videre fra denne atomkerne, men det kan jeg ikke få ti... -
Elektriske felter og kapacitorer
ForumindlægHej, Er der nogen der ligger inde med nogen super gode noter omkring kapacitorer og elektriske felter. Jeg skal til fysik A mdt. eksamen og har fået spørgsmål der lyder på coulombs lov, homogent elektrisk felt og energiforhold. Desuden har min lærer flere gange skrevet kapacitor på som st... -
Massefylde af vand som fordamper.
ForumindlægHej :) jeg sidder og laver fysik aflevering, og er ligesom gået fuldstændig kold. kan ikke finde mine noter for massefylde. og vil gerne have hjælp til en opgave som lyder: 1. En beholder indeholder 0,350g vand. Vandets temperatur er t1=22,5 grader C Vandet tilføres energien delta E= 300kJ . ... -
Stiv objekts ligevægt og masse fjeder system
ForumindlægJeg skal op i fysik (mundtligt) og har et par emner, som jeg ikke kan forstå.Jeg har kigget i bogen samt mine noter, men dette er ikke forklaret. Jeg skal snakke om ligningen for energi i en masse fjeder systemKan I forklare mig hvad det går ud på? Masse fjeder system; er det en masse forbunde... -
SI-enheder
ForumindlægHej SP Jeg har brug for hjælp til en fysik opgave, som jeg ikke helt forstår. Opgaven lyder: 9;9;En cyklist holder på toppen af en 15 meter høj bakke. Bakkens længde er 0,200 kilometer og den samlede masse af cykel og cyklist er 85,0 kg. Cyklisten kører nu ned af bakken og opnår e...
