Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13661 til 13680 af 20688
-
SSO-SNYD?
ForumindlægEr det snyd hvis man får inspiration fra andre opgaver som har skrevet om det samme emne som en selv. Hvis ens opgave minder meget om deres, vil censoren så betragte det som snyd, da det er om det samme emne og der står nærmest det samme i bøgerne? -
Indlæring og viden
ForumindlægDette er næsten et ja/nej-spørgsmål: Tror I, at indlæring sker eksponentielt eller lineært (tid/uddannelsesforløb ad x-aksen, viden af y-aksen)? Sagt, så de sproglige også forstår det: Lærer man hurtigere, efterhånden som man kommer højere op i uddannelsessystemet/ bliver ældre, eller lærer ma... -
Hvad skal man snakke om?
ForumindlægJa overskriften siger sig selv. Man har fået det ærefulde hverv at holde dimissionstale, men da man aldrig selv har været til en dimission for et afgående hold STX og HF-elever aner man ikke, hvordan man kringler den. De eksempler man finder ved at søge på google er udelukkende taler af kedelig... -
Gode links til tysk
ForumindlægOpgavesæt www.finnjo.dk har samtlige opgavesæt fra 1997-2006 A- og B-niveau Hjemmesiden indeholder også gode arbejdspapirer for tysk grammatik - alle temaer, som er relevante på A-niveau, vil være at finde på hjemmesiden. -
Kontruktion af parabel
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive mine dispositioner til matematik A eksamen. Jeg skal redegøre for, hvordan jeg konstruerede en parabel, udfra nogle betingelser, jeg selv satte. Sandheden er, at jeg bare indsatte en parabel i Geogebra og rykkede rundt på den, men nu skal jeg altså finde den ma... -
Red min bærbare computer!
ForumindlægHey. Må nok først pointere, at jeg ikke ved meget om computer, men det står sådan til, at min bærbare computer er gået helt i hegnet! Mildt sagt. Symptomerne er, at den er frygtelig langsom, den larmer meget(ventilationen) og en del programmer fungerer ikke ordenligt. Det er mest larmen og den ... -
Matematik B-niveau, hvad starter året med..?
ForumindlægHej Hvilket emne starter man med at have om, når man starter med at have mat på B...? -
Er der brug for lommeknive?
ForumindlægHar man brug for en lommekniv, -når man er i byen, -i hjemmet? Isåfald hvis der er brug for en, hvad skal den have af funktioner? - Hvad vil det ideelle indhold i lommekniven være? - Hvad skal den kunne gøre, osv..? -
Flot/hurtigt bevis til AT4-forløb
ForumindlægJeg har for øjeblikket AT4-forløb ("Det Gode Argument"), som er et tværfagligt emne imellem dansk og mat. Som slutprøve skal vi lave en synopsisudfoldelse, hvor vi i mat-delen, skal lave et bevis, for en sætning. ..' problemet er at vi kun har 5 min, og derfor har en lille smule... -
AFR!?
ForumindlægHvad skulle den film for!? -Seriøst synes virkelig det var kedeligt. Var det en form for reklame- sætter Anders Fogh i lyset!? Hvad var formålet- med at følge dagene efter han "drab"...Hm... Meget underlig film. Nogle der kan nikke genkendende?. Eller andre meninger? -
Windows 10, dos-programmer
ForumindlægJeg har googlet, søgt og har spurgt fagfolk, men har ikke kunnet få et klart svar på: Kan Windows 10 afvikle dos-programmer ( *.exe ) som fx Windows 98 kan, uden at dette skal foregå i en "Dos-box" eller lignende emulerende miljø ? -
statistikundervisning på universitetsniveau
ForumindlægJeg søger privat underviser til statistik på universitetsniveau. Jeg læser på overbygningen på Folkesundhedsvidenskab, KU, men min viden om statistik fra bachelorforløbet er meget rusten. Mit undervisnngsforløb er startet i denne uge og løber frem til december/januar - 2 uger til skriftlig op... -
pastelfarver
ForumindlægHedder sekundære farver ikke også pastelfarver? -
SRP Leukæmi
ForumindlægEr der nogle af jer som har nogle brugbare kilder jeg kan benytte mig af når jeg her om en måneds tid skal skrive SRP om leukæmi og matematiske modeller? :) Evt noter -
RSA-kryptering
ForumindlægHej folkens Sagen er den at jeg snart skal til mundtlig eksamen i matematik 1-årig forløb til A-niveau. I mit pensum indgår RSA-kryptering, som jeg ikke rigtigt har styr på. Så jeg ville høre om der var nogen der kunne fortælle om principperne i RSA-kryptering på en meget letforståelig måde? Sam... -
Winnie Mandela
ForumindlægHey derude, Hvad blev Winnie Mandela beskyldt for i 1969, hvor hun blev anholdt? - Og hvad havde hun rent faktisk gjort, siden de hvide ville anholde hende? på forhånd taaak .. -
Die Wende
ForumindlægHei allesammen :) Jeg har valgt at skrive i Tysk A og samtidshistorie B i min studieretningsprojekt. Mit område er Die Wende. Jeg ville høre om i kendte nogle hjemmesider, bøger osv., eller bare generelt viden om emnet? Jeg håber at i vil hjælpe mig På forhånd tak :) -
SRP - bio - samf
ForumindlægHej alle, Jeg skal skrive min SRP-opgave i biologi og samf og vil vildt gerne skrive om biologisk krigsførelse. I biologidelen har jeg en idé om hvad jeg kan komme ind på (miltbrand, pest, ebola osv) men den samfundsfaglige del kan jeg ikke komme på nogen teorier. Kan kun komme i tanke om at jeg ... -
A's projektion på m
ForumindlægHej I et koordinatsystem har en ret linje m parameterfremstillingen (x,y)=(5,4)+t(4,3) , tεR vektor a = (2,3) Gradtallet har jeg beregnet til 26,56 grader Herefter skal jeg beregne koordinatsættet til vektor a's projektion på m -
Ønsker en bekræftelse
ForumindlægHej folkens Mit ønske er, efter 3g, at læse psykologi i Ålborg. Men problemet er, at jeg skal have 9,0 i snit, hvilket jeg håber er muligt. Mit snit, ligger umiddelbart på 7,5.. Tror I det er muligt, hvis jeg kæmper, og yder en indsats - at jeg kan ende med 9,0 eller højere?? Har I egne elle...
