Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 13681 til 13700 af 65693
-
School Shootings Eksamens Disposition
ForumindlægHejsa! Jeg har valgt at gå op i School Shootings til min eksamen i engelsk. Jeg har valgt Kipland Kinkel som underemne. Men er gået i stå mht. hvad jeg skal snakke om/hvilke spørgsmål jeg burde stille mig selv. Håber der en venlig sjæl der vil hjælpe. -
Gruppedelen til B eksamen
ForumindlægHej Jeg er desværre blevet forbandet med en uduelig mediefagslærer, så jeg ville virkelig være taknemmelig hvis der var nogle der ville fortælle mig hvad det helt præcist deltaljeret er vi skal lave et oplæg om i starten af eksamen? Altså jeg har fået at vide at vi ikke skal tale om hvad den ha... -
fysik - eksamen - perspektivering
Forumindlæghej jeg står snart og skal til fysikeksamen, skal man kunne perspektivere til samfundet eller ligendne?ellers nogen der har nogle ider til hvad jeg kan perspektivere til i følgende emner?1.gaslovene2.termisk energi3. strøm og spændíng4. energi og arbejde5. interferens6. atommodeller og stråling7.... -
Biologi på b eksamen
ForumindlægHej :) Jeg står og skal op til biologi eksamen på b niveau på næste tirsdag - jeg er dog lidt i tvivl om, hvad det præcis er, der skal foregå - jeg ved, at jeg skal trække et spørgsmål dagen før, som jeg skal arbejde med fra mandag til tirsdag, men er der ikke noget med, at man får udleveret en... -
NATURGEOGRAFI EKSAMEN I MORGEN HJÆLP!
ForumindlægHey jeg skal til Ng eksamen her i morgen og er en smule lost. Jeg har læst omkring sleve eksamenen med kan ikke finde ud af hvilke specifikke emner man kan trække? er der ngoel der ved det, har naturgeografi på c-niveau! og er der nogle der har nogle gode ideer til hvordan man bedst mulgit k... -
MATEMATIK OPG. (møgsvær)
ForumindlægHer er lige en matematik opgave jeg simpelt hen ikke kan løse!En nydelig frugtanretning på et stort rundt fad er kantet med jordbær. Der er brugt mellem 100 og 200 bær til denne kant. Et lækkersultent barn spiser først et af jordbærrene og begynder derpå at gå rundt og rundt om fadet, idet hun sp... -
Historie eksamen - spørgsmål
ForumindlægHej. Jeg skal op i historie (24-timers forberedelse) næste måned, og jeg har lige et spørgsmål angående eksamen. Jeg har været inde og læse lidt om folks oplevelser af historie eksamen, og fandt denne tråd: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=537251 Én af brugerne derinde, si... -
HF enkeltfag på fjern og eksamen
ForumindlægHej alle, jeg søger lige et svar mit spørgsmål her.. Det er sådan, at jeg læser HF enkeltfag på fjernstudie på C niveau - og jeg er nu tilmeldt nye og højere niveau på B, som er betalt og SU’en er søgt, så jeg ikke får huller henover sommeren. Mit spørgsmål er så, hvad vil der ske, hvis jeg ikk... -
Matematik (AFLEVERING) 2
ForumindlægHej allesammen der ude... Jeg vil rigtigt gerne have hjælp til noget matematik...:) a) Maria, Ida og lasse skal dele 375 kr. Maria får dobbelt så meget som Ida og Lasse får 10 kr. mindre end Maria. Hvor meget for de hver af dem? b) Pernille tænker på et tal og lægger 3 til- Herefter ganger... -
Uddannelser, der minder om jura eller uden meget matematik?
ForumindlægHej, Kender I nogen uddannelser, der minder om jura? Helst uden for meget matematik? Eller bare andre uddannelser uden for meget matematik inden for f.eks. Administration og kontor lignende arbejde? Mange hilsner:) -
MATEMATIK!!!! Georg Mohr...
ForumindlægHej...Jeg vil gerne have lidt hjælp til disse opgaver!På forhånd tak!Opgave 1.Et helt tal har præcis 8 divisorer, hvoraf 35 og 77 er to. Find tallet.Opgave 3.Vis, at n^4 + n^2 + 1 ikke er et kvadrattal for noget naturligt tal n. -
kan man rykke eksamen?
ForumindlægHej jeg har brug for et råd. Jeg skal rejse til sommers med min familie, men vores billetter er aflyst og kan kun få nye til den 18 juni, og vi har fået at vide sidst mulig eksamensdag er den 24 juni. Jeg kommer nok op mellem den 20-24 juni. Det er meget vigtigt at jeg kommer afsted, men jeg ve... -
Mundtlig matematik (forberedelse)
ForumindlægHej, hvordan foregår mundtlig matematik forberedelse i folkeskolen. Snart skal jeg have mundtlig matematik forberedelse i lektioner i stedet for mit valgfag. Hvad kommer man i dybden med (kort sagt er fint). Er det fx: matematik-sproget, mundtligt ved tavlen, gennemgang af opgaver? På forhånd, t... -
Anlæggelse af en natursti (integralregning), Vejen til Matematik A2, Opgave 293, Side 215, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 293 En kommune overveje at anlægge en natursti ud til et fugletårn bag en skovsø. Tegningen viser kommunens problem plottet ind i et koordinatsystem. (Se den vedhæftede fil her kan man se opgaveteksen og tegningen) Man kan vælge mellem to stier, der kan beskrives grafisk af funktionern... -
Matematik A, er det muligt?
ForumindlægJeg er lige startet på HF som 28-årig, og har en stor drøm om at komme til at læse Biologi på Aarhus Universitet. Jeg har noteret mig at man skal havde 7,0 i Matematik A for at kunne komme ind. Dette er faktisk det eneste punkt jeg er lidt bange for. Jeg har Matematik C nu, jeg føler jeg er godt... -
Hjælp til eksamen - living in America
ForumindlægHej. Jeg har trukket Living In America, og jeg aner ikke hvad jeg skal snakke om. Nogen som har nogle gode emner jeg kan snakke om? -
Eksamen, citater eller ej???
ForumindlægHmm jeg får ikke så meget svar på mine anden tråd.. men jeg har lige et spørgsmål til dem der har været oppe i engelsk i 2.g..Skal man have citater fra teksten eller ej? -
eksamen: hvilket år?
ForumindlægHvilket år stammer eksamensopgavesættet om "at fare vild" (hvori der bl.a. er et billede af 2 labyrinter)? -
HHX Eksamen: Skr. Tysk
ForumindlægEr der andre der skal op i Tysk skriftligt på 2.år af HHX uddannelsen?Hvordan foregår det egentligt? får alle handelsskoler det samme tyske eksamenshæfte?Tænkte det kunne være godt at vide, hvad emnet er til den prøven, så jeg ved hvad jeg skal forholde mig til.Jeg skal op den 2. Juni.Hvornår ska... -
Eksams opgave fra 2006
ForumindlægEn patient skal ligge med det ene ben i stræk. Et lod ophænges i en snor, som er fastgjort i loftet. Benet hviler på en pude, og ved hjælp af to trisser trækker snoren i en ring, der er anbragt om patientens ankel. Loddets masse er 5,6 kg.Snorkraften har samme størrelse overalt i snoren.b) Bestem...
