Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13841 til 13860 af 20688
  • 1 ensym = 1 protein kort spørgsmål!

    Forumindlæg
    Først, så at sige - har jeg ikke biologi. Dette er udelukket noget inden under et emne i kemi. Består eet enzym af eet protein?
  • eksamenssæt

    Forumindlæg
    Hejsa.. Hvordan finder jeg sidste års eksamenssæt i samfundsfag? Har ledt og ledt inde på uvm, og kan bare ikke finde rundt. Nogen der kan hjælpe?
  • Skrifte gymnasium

    Forumindlæg
    Hej jeg har nu gået på stx i en måned, men jeg er meget ked af min klasse og gymnasiet. jeg hat gået og tænkt en del jeg er nu kommet frem til at jeg gerne vil gå på en hhx, da jeg tror de retter sig mere til mig. jeg vil derfor høre om det er mulligt at skifte gymnasium nu, eller om der er nogen...
  • S / C - kredsløb ??

    Forumindlæg
    Ville høre om der er nogle der godt kunne tænke sif at forklare mig hvad S og C kredsløb, er for noget?
  • Humaniora - hvad kan man bruge det til?

    Forumindlæg
    Humaniora - hvad kan man bruge det til?Eksempel:Hvorfor skal man analysere en novelle i dansk?Ja, jeg ved godt at gymnasiet er almentdannende; mit spørgsmål har imidlertid ikke noget med det at gøre, mere HVORFOR?(Og lad være med at komme med modangreb som: Hvad kan man bruge en 2. gradsligning s...
  • Atomkerner

    Forumindlæg
    Heej... Jeg har brug for hurtig hjælp til at finde ud af 1) hvorfor er omdannede kerner (i et atom) ikke samlet på et sted efter halvering? 2) Henfaldsserie? how? Haster meget!
  • Htx eksamen

    Forumindlæg
    Hej går på Htx 3 årgang nu, og skal til eksamen her til maj. Er begyndt lidt at tænke over hvilke fag jeg skal op i. Ved at jeg skal op i 11 eksamner i alt på 3 år. Har hørt at man skal havde et vist antal skrftlige og mundltlige eksamner. Er der nogen der ved noget om det?
  • Hvordan finder man brændværdi?

    Forumindlæg
    Hej, hvordan finder man brændværdi?
  • jeg er blank...

    Forumindlæg
    jeg har nu gået på stx i ca. et halvt år og to måneder, men kan ikke overskue det, da STX har meget om naturvidenskabelige fage og højt faglige niveau... jeg er til det samfundsfaglige/sprogligt. Jeg ved ikke om alle STX'er er sådan men det er min ihvertfald. jeg vil gerne vide om der er...
  • Er der nogen der ved?

    Forumindlæg
    En roterende skive belyses med strobskoblslampen. Både når lampen blinker med en frekvens på 20 Hz og 40 Hz ser det ud som om plettern er i ro. Hvad er skivens frekvens og hvorfor kan pletten være i ro ved begge de to frekvenser? Er der nogen der ved det??
  • Kulbrinter og Alkohol

    Forumindlæg
    Hvordan afledes alkoholer af kulbrinter?
  • Gode gymnasier i KBH?

    Forumindlæg
    Jeg er kommet lidt i klemme, da mine forældre 1½ måned før at jeg egentlig skal beslutte mig for hvilket gymnasium jeg skal starte på, vælger at købe et hus i København.\nJeg selv havde regnet med at jeg skulle søge Nærum gymnasium, og da jeg ikke aner hvilke gymnasier i KBH der er gode vil jeg l...
  • Substitutionsreaktion, lys?

    Forumindlæg
    Eksempel:C4H10 + Cl2 (+lys) -> C4H9Cl + HCl Alle tal er sænkedeVed substitutionsreaktioner og additionsreaktioner, skal der tilføres lys før der sket noget.Hvorfor?
  • Det ska' dælme være nu :D

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med at komme igang med denne opgave (: Har en fysikopave der lyder således: En orgelpibe der er åben i begge ender, afgiver en tone på 240 Hz. Hvor lang er piben? Hvilken tone afgiver piben, hvis den lukkes foroven? Tusind tak på forhånd !
  • Er det mugligt ?

    Forumindlæg
    Dansk AHistorie ATysk fortsætter AEngelsk ASpansk AMusik AJeg tænkte på, om det er mugligt at have alle disse fag på a-niveau i gym. Er det mugligt?
  • MAtematiske formler - Metode?

    Forumindlæg
    Hvilken naturvidenskalblig metode bygger matamatiske formler på? En formel som eksempelvis: I=A*V*exp(-10*sqrt(rho*d)
  • Gennemsnit på STX

    Forumindlæg
    Jeg har udviklet en xls/xlsx fil som kan regne gennemsnit, med alle STX-reglerne. Der er plads til maksimale antal karaktere på STX. Jeg lavede den til mig selv, men da jeg fik lavet det hele ret simpelt og overskueligt, kunne jeg ikke lade være med at lægge den her ind ;P
  • reaktionshastighed

    Forumindlæg
    Hvad fortæller en k-værdi på 0,058M^-2Er denne værdi stor eller lille? Hvilken vej er reaktionen forskudt?Mit Bud:eftersom K-værdier er mindre en 1 så er værdien lille og forskudt mod den endoterme retning.Kan det passe? Vil nogen forklare mig det..På forhånd tak!
  • Noter - overvurderet?

    Forumindlæg
    Er noter overvurderet?Har du brugt de noter, du har lavet gennem året til eksamen, elelr var det noget værre rod?
  • Reaktionskenitik

    Forumindlæg
    Jeg er ved at rive mit korte hår af fordi jeg ikke kan finde hovede og hale i Reaktionskenitik. Så tænkte om der var nogen af jer der havde noter omkring Reaktionskenitik, 1 reaktionsorden og 0 reaktionsorden :)