Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 13921 til 13940 af 40685
-
2. ÅR! (hhx helst)
ForumindlægHey. Er der nogen der med erfaring kan sige om 2. år er MEGET hårdt eller hvordan og hvorledes, går selv på hhx og skal op på 2. år nu.. på forhånd tak. -
Buddhisme
ForumindlægHej Jeg skal til religion i morgen 11.18 og har lige nogle spørgsmål til buddhisme. 1a) Selvom man har god karma kan man stadig ikke komme i Nirvana, vel? 1b) Hvis 1a er rigtigt, hvorfor så skaffe sig god karma ved f.eks. bedemøller (vil gerne høre andre eks. på hvordan man får god karma) 2) N... -
reflektion eller totalreflektion?
ForumindlægOverskriften siger det hele. Skal til fysik eksamen i morgen og har om lysets brydning. Er der en der kan fortælle mig forskellen på reflektion og totalreflektion(ved godt det er spejling) men er de begge det? eller hvad er forskellen? :-) På forhånd tak! -
Kom med et svar, er lost!
ForumindlægHej alle :) Jeg vil rigtig gerne på stx, efter 9'ne klasse, jeg går i 8'ne nu, men jeg er usikker på jeg kan komme ind, for mit snit ligger kun på 4, og jeg ved det burde ligge højere, mit matematik lærer, har nemlig givet mig 4 på årskarakteren, selvom jeg fik 7 fik termin - og vi har al... -
3.g - droppe ud NU?
ForumindlægHej alle Jeg går i 3.g lige pt og der er ca 10 dage tilbage til mine eksaminer går igang, men jeg vil gerne droppe ud nu og starte på en ny uddannelse - måske pædagoguddannelsen. Sagen er jeg har alt for dårlige karakterer og for hø... -
HJÆLP(!) Til eksamensspørgsmål - Arealberegning ved hjælp af vektorer
ForumindlægGodaften til jer alle. Jeg søger et par kloge hoveder, som kunne give mig et par råd. Jeg arbejder på mine mundtlige eksamensspørgsmål til Stx prøven i Mat A. Jeg har et spørgsmål som lyder: "Der ønskes en redegørelse for arealberegning ved hjælp af vektorer" Jeg er klar over, at jeg sk... -
HJÆLP!!! perspektivering!!
ForumindlægHej jeg sidder midt i en 24 timers eksamen. Har trukket emnet Northern Ireland og et uddrag af "The price of my soul". Jeg skal nu til at perspektivere til Brian Moore's "Lies of silence". HJÆLP!!!! The price of my soul handler om Bernadette som beskriver optøjerne ... -
Hvorfor sætte spørgsmålstegn på religionstroen
ForumindlægHej. Har et spørgsmål omkring oplysningstiden. Hvordan kan det være, at befolkningen begyndte at sætte spørgsmålstegn på autoriteter. Altså kom det bare pludselig eller var det på grund af nogen naturvideskabs mænd, der havde andre forklaringer på tingene end religion? Håber i kan hjælpe -
hjælp kemalisme
Forumindlæger der nogen der kan forklare mig hvad kemalisme er ? og give mig en sammenhæng med kemalisme igennem samfundsfag,historie og religion ? det er til en synopsis opgave OM TYRKIET og har emnet KEMALISME og står på bar bund så håber i kan hjælpe mig på forhånd tak -
Er gymnasiet svært?
ForumindlægJeg går i 1.g og idag fortalte vores lærer os en hel masse om so1, 2 og 3 forløbene og om at vi skal aflevere vores noter, og at vi har eksamen til sommer, om karakter og om vores studieretningprojekt og jeg synes bare vi fik dumpet en masse prøver og afleveringer i hovedet, så jeg kunne rigtig ... -
fysik b
Forumindlæghej hvordan forgåre fysik b niveau i eksamen ny reform tak på forhånd -
Studierapport?
ForumindlægHej - nogen der ved, hvor mange studierapporter man skal medbringe til AT-eksamen 2013?? 1,2 eller 3 stk.? -
Reducere?
ForumindlægHej Jeg har et problem til prøver og eksamen i skr. mat. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at reducere/forkorte. Er der en bestem form for regel, som gælder hver gang? Jeg har prøvet at regne mange opgaver, men ingen af dem var rigtig. Tak på forhånd! -
Hjælp! Jeg er forvirret! :-(
ForumindlægHej alle dejlige hjælpsomme mennesker :-) Jeg er en pige, som lige er startet på STX her i sommers. Jeg troede det var det rigtige valg, da jeg ikke rigtig var klar over hvad jeg ville være, men nu ved jeg at jeg godt vil være eventkordinator. Jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen hvad ... -
Hjælp til uddannelse efter 9.
ForumindlægHej, Jeg går i niende klasse, og har lige været til et møde med min lærer mht. uddannelseparathed. Jeg får gode karakter skriftligt (primært 10-12), men jeg er ikke god til at udfolde mig mundtligt - ikke fordi at jeg har problemer mundtligt, bestemt ikke, men jeg kan ikke ´´tage mig sammen´´. ... -
Hjælp til metode
ForumindlægHej Jeg står og mangler hjælp, da jeg skal til eksamen i AT på fredag.. jeg har jo afleveret min synopsis og min vejleder har sagt til mig, at jeg skal få styr på min metode, fordi hun siger den er forkert.. jeg synes det er meget svært og vil høre om der er nogen der har lyst til at hjælpe... -
Middelalderen
ForumindlægHej. Jeg vil høre om det var nogle som kunne hjælpe mig mht. folks tro. Var man katolikker eller kristen? Der var mange klostre, men jeg har også læst at kristendommen havde opnået en bred tilslutning, at det blev den eneste tilladte religion. Håber der er nogle der kan hjælpe! På forhånd T... -
tjen 500 kr
Forumindlægmangler hjælp til min eksamen kontakt mig på [email protected] du skal være en pige -
13-tal
ForumindlægSå er eksamenerne i fuld gang... og jeg tænkte på, om der er nogen der har fået 13? -
Nogen med Gode Råd?
ForumindlægHeey Folkens, jeg skal op til NV - Eksamen her på tirsdag, og så ville jeg lige spørger jer om nogle gode råd, til hvordan man kan forberede sig....?' Vores pensumliste er på 67 side... - Gode råd, il hvordan man kan foberede sig bedst! Mange tak.
