Søgning på: matematik aflevering golf. Resultater: 14001 til 14020 af 39512
-
Skriftligt arbejde i gymnasiet
ForumindlægJeg har i længere tid følt at der er en uhensigtsmæssig fordeling af det skriftlige arbejde i gymnasiet, i hvert flad på STX hvor jeg skal til at i 3.g efter sommerferien. Hvorfor skal sprog- og naturfagene have patent på det skriftlige arbejde? Jeg synes det er en urimelig skævvridning, at man... -
funktioner :- D
Forumindlæghm okay, sidste opgave i matematik aflevering, og som sædvanlig også den sværeste :b Opgaven lyder på. En funktion f er givet ved f(x) = 2x +3 for x lig eller mindre end 3. -3x +18 for x større end 3 og mindre eller lig 5 ... -
økonomi
ForumindlægHej :) Er der nogen, som har kendskab til økonomi-studiet, som evt. kan fortælle lidt om det? Jeg er mest interesseret i at høre hvordan matematik indgår i studiet? Jeg går i 3g og matematik A, men er lidt usikker på om jeg ville kunne klare matematikken. Jeg er udmærket i matematik, bare ikke et... -
Adgang på HA
ForumindlægHej Alle :) Nogen som ved, om man for at komme ind på HA studiet på uni, skal bestå matematik? Jeg har faget på A, og det kræver kun b. Men skal jeg bestå mit A fag, i årskarakter og til en evt. eksamen? Mvh Esben -
Skriftlige karakterer...
ForumindlægDe skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre? -
Hjælp til opgaveoformulering
ForumindlægDe fag jeg har valgt er Matematik A og Byg A Hey jeg skal til at starte på min SRP og jeg har endtil videre følgende opgaveformulering: Redegøre for planlægning og udførelse indenfor bygningsbranchen og de matematiske elementer der anvendes til beregning af forskellige ting i bygningskonstr... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej, søde mennesker! Jeg skal snart til optagelsesprøve på CPH - WEST Ishøj. Er der nogle af jer som evt. har taget optagelsesprøven fra forrige år? (altså 2013), som kan fortælle mig lidt om hvad jeg skal øve mig på? Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide om man skal bestå alle de fag man s... -
regnbuen i en vanddråbe
ForumindlægHej jeg har meget brug for hjælp til en opgave, jeg er startet i en nye klasse og der er ingen form for hjælp. Da jeg skal aflevere en fysik aflevering mandag morgen og ved ikke hvad jeg skal gøre håber meget der er nogle der kan hjælpe. Her er selve forsøget : http://www.datalyse.dk/buen/lars.... -
Integral - Desperat
ForumindlægHej jeg er desværre kommet bagud i matematik på grund af sygdom og har desperat brug for hjælp til denne matematik aflevering. Emnet er integralregning. I skal selvfølgelig ikke lave den for mig, men hvis kan vise et eksempel på de forskellige opgaver eller hvis en vil hjælpe mig igennem dem vill... -
løsning af 2 eksponentielle funktioner
ForumindlægHej! Jeg sidder og bøvler med en matematik aflevering hvor jeg bl.a. skal løse disse to ligninger: A1) Tegn i samme almindelige koordinatsystem graferne for følgende funktioner: f(x) = 3*1,06^x og g(x)=8*0,8^x DEN HAR JEG LAVET SOM DEN ENESTE A2) Alle eksponentielle funktioner har forskrift af fo... -
HJÆLP!
ForumindlægHej jeg har en aflevering for til i morgen, men der en en opgave, som irriterer mig rigtig meget. Kan du hjælpe mig ? I forbindelse med optagelse på college i USA skal der aflægges en særlig test. Resultatet af testen angives ved en testtal. følgende tabel angiver testtallene i matematik for no... -
Økonomi
ForumindlægHej Hvis man gerne vil læse økonomi på KU. kan man så komme ind med snit på 5,2 samlet og på snit 6.0 i matematik? -
Faglig dokumentation i 2 fag. Hjælp.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal til og lave en faglig dokumentation i Dansk og matematik. Emnet hedder Danmark så det er ret åbent det skal bare handle om noget i danmark eller noget der er sket. Nå men korte og lange vi skal lave en artikel eller en klumme eller en kronik i dansk hvor der skal... -
Mat- ekstra kurser
ForumindlægHej! Min veninde og jeg har hørt man kan gå til nogle ekstra kurser i alle fag, hvor man så på samme måde, som i skolen, går i en klasse, med andre frivillige elever, som gerne vil have mere matematik, men samtidig kommer man op til en eksamen og får desuden lagt nogle "point" til sit s... -
Eksamen imorgen, hurtigst som muligt svar
ForumindlægSkal til eksamen i mundtlig matematik imorgen og skal forbedrede nogle spørgsmål bl.a. omkring trekantsberegning Har været inde og kigge på Studieportalens formelsamling omkring trigonometri: https://www.studieportalen.dk/kompendier/matematik/formelsamling/trigonometri/pythagoras Men forstår... -
Lektiehjælp
ForumindlægHej Jeg læser HD 1 del. Er i gang med VØ og starter på Samfundsøkonomi efter jul. Har haft matematik på nivau C for mange år siden. jeg kommer derfor i problemer når vi skal til de matematiske udregninger som er her i VØ og som også vil komme i samfundsøkonomi. Er der nogle som kunne være interes... -
GSK på 2. Prioritet, en mulighed?
ForumindlægHey folkens! Jeg regner med at søge som følger her til sommer: 1. Prioritet: Psykologi, SDU 2. Prioritet: Matematik, SDU Til min 2. prioritet vil jeg skulle bruge GSK fra Mat B til Mat A, som jeg vil være nødt til at tage sommeren over. Det skal siges at mit gennemsnit er meget højt, så san... -
Gode noter til formelsamling
ForumindlægHej! Jeg skal op til matematik snart, og jeg har brug for at fylde mine tomme sider ud på min formelsamling, så jeg tænkte på om nogle af jer havde nogle gode noter jeg kunne skrive ned. Min lærer gider ikke at hjælpe mig, og jeg dumpede matematik sidste år, så jeg har virkelig brug for hjælp. I ... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHej :) Jeg er lige startet på DTU på linjen civilingeniør i elektroteknologi, men efter studiestart er jeg blevet meget i tvivl om det er det rigtige! Jeg har altid været god til de naturvidenskabelige fag, men jeg interesserer mig mest for matematikken. Jeg tror derfor at det er forkert for ... -
Jeres karakterblad?
ForumindlægVi har lige fået karakterblad. Mit ser sådan ud:1.g, stxASP: 9AT: 10billedkunst: 9 dansk: 8 historie: 9 idræt: 10 mat, skr: 10 mat, mdtl: 10 engelsk: 10 samfundsfag: 8 NVG: 11fysik: 10fransk: 7Jeg har altså et gennemsnit på 9,3 hvilket jeg er tilfreds med. Undtagen i fransk...HVAD MED JER?
