Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14081 til 14100 af 22746
-
Guide/hjælp
ForumindlægVokalanalyse. Formålet er at undersøge hvordan man kan skelne mellem lyden af forskellige vokaler, ved at kigge på deres overtonespektrum. I skal undersøge overtonespektret for a, u, i. Syng et langt a, og optag lyden med datalyse. Gentag forsøget 4-5 gange og se om i kan se et mønster. Ge... -
Spørgsmål omkring energi
ForumindlægJeg har udarbejdet en rapport omkring mekanisk energi. Jeg er dog i tvivl om hvordan det helt præcist fungere med de aktuelle energiovergange. Fordi, i bogen står der at Emek = Epot + Ekin. Det læser jeg som hvis jeg har 10 Joule Epot og 10 Joule Ekin, så har jeg 20 joule Emek. Men det gi... -
kovalent -ionbinding?
ForumindlægMit svaghedspunkt er kemi. Nu var jeg så uheldig at have en ''dårlig'' lærer i folkeskolen, der ikke kunne forklare ordenligt, det var ikke kun mig, der bemærkede dette, men også hele klassen. Vi klagede til kontoret men der blev ikke sket noget. Indtil nu lærer hun. (selvstudie e... -
Individuelt forsvar af projektarbejde på UNI - hvordan foregår det?
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart til individuelt forsvar af projektarbejde - i den forbindelse, så har jeg 5 min præsentation. Hvad bør jeg, at bruge tiden på? Den eneste, som vi har fået af materiale "De studerende eksamineres enkelvis. Hver studerende kommer med et indlæg af 5 min varighed. Efter... -
plzzz
Forumindlæghej er der nogen der vil hurtig kigge min stil igennem. plllz på forhånd TAK Logbog I uge 17 skulle vi i praktik i en uge. Jeg skulle på social og sundheds skole i to dage, og på htx i tre dage. Før vi tog afsted, havde jeg hele tiden troede, at vi skulle sidde sammen med de andre elever i klasse... -
Svær opgave!
ForumindlægJeg er i gang med fysik og er gået i stå med denne opgave, som jeg synes er ret svær:\n\n----\nEn laser med bølgelængden 805 nm sendes gennem et gitter. Der ses netop 7 pletter på en skærm (tegn evt. en tegning)\n1) Hvor stor skal gitterkonstanten d mindst være?\n2) Hvad er det mindste antal linj... -
Optagelse på Medicin studie
ForumindlægJeg er en dreng på 20 år og blev student i 2009. Har brugt mit første sabbatår på at rejse og arbejde. Jeg er i øjeblikket er igang med at supplere matematik turbokursus fra B-A niveau. Mit mål er, at blive optaget på medicin, faktisk er det ret ligegyldigt om det bliver Århus, Odense eller Køben... -
HURTIG HJÆLP ANSØGNING TIL UNGDOMSUDDANNELSE!!!!
ForumindlægEr der ikke pleeasee nogle der ville være sød at rette den ansøgning jeg har skrevet ??? Jeg er en frisk og glad pige på 16 år, som bor hjemme hos min far i Vangede sammen med mine søskende. Jeg kommer fra Tyrkiet og har boet i Danmark, i næsten 9 år, jeg har desværre startet i skolen i 4. ... -
newtons love.
ForumindlægHey jeg har fået en fysik aflevering for hvor jeg sidder helt blank! En stuntman kører en bil med masse M=1,5 ton op ad en rampe med en hældningpåa=30 grader i forhold til vandret. Hældningen går et sted brat over til at være van- dret, og bilen fortsætter fra dette punkt sin bevægelse ud i luf... -
Elektromagnetisme | Magnetisme
KompendieElektromagnetisme er en af de fire fundamentale naturkræfter i fysikken. Elektromagnetismen beskriver de sammenhænge, der er mellem elektriske strømme og magnetiske felter.Den elektromagnetiske kraft findes overalt i universet. Det er den kraft, der får alle slags partikler, der har en elektrisk ... -
Mon man skulle vælge den uddannelse?
ForumindlægJeg går rundt som så mange andre og overvejer hvilken videregående udannelse jeg vil tage. Jeg er i gang med sidste år på STX, og en af de største grunde til at jeg vil ind som eksportingeniør er pga handeldelen. Jeg går på en matematisk linie, men til min eksamen sidste år fik jeg 02 i fysik, og... -
Folkeskolensafgangsprøver
ForumindlægHey folkens :)I morgen skal jeg op i en fysik prøve i 9. klasse. Har ikke rigtigt fulgt med i timerne, da jeg hele tiden tænkte på "Nej, det skal jeg ikke bruge videre i min uddanelse".. Men lige nu, hvor jeg har fået gode karrakterer i andre fag, så vil jeg ikke have at dette fag skal ... -
Mat. med fysikretningen?
ForumindlægHej med jer, Ja jeg har jo et brændende ønske om at læse matematik eller fysik fra næste år, men jeg ved dog stadig ikke helt hvad det skal være endnu... Jeg har set på KU's hjemmeside at man som valgfrihed kan tage det der hedder fysikretningen, men hvad vil det sige? De skriver så også at ... -
AT metode hjælp! Haster da/fy
ForumindlægHej allesammen. Ja, jeg er på røven, skal aflevere min synopse imorgen, og har ikke rigtig styr på hvilke metoder jeg benytter mig af. Jeg skriver i dansk og fysik, hvor jeg arbejder ud fra en film (rumrejse år 2001) I dansk analysere jeg bare filmen, og skriver om deres fremtidsvisioner er r... -
Grønlandspumpen
ForumindlægHej alle! Da jeg har en linje der lyder således: Engelsk-Religion-Samfundsfag-Naturgeografi, har jeg skulle vælge to fag, ud fra mit naturvidenskabelig grundforløb hvilket er Fysik, Kemi eller naturgeografi. Jeg endte med at vælge fysik og naturgeografi, da jeg føler at det ville blive for kedeli... -
problemformulering
ForumindlægHej Jeg skriver i fysik og samf, og mit emne er visionen om "passive huse" jeg er lidt bagefter med henblik på problemformuleringen, men har fået lavt det her som et forslag til en mulig problemformulering: Fysik delen: • Definition af passive huse? • Redegør for, hvordan man kan varmei... -
eksamenstræning i Mat/Fys/Kemi tilbydes
ForumindlægHej går du i Gymnasiet, HF eller du studerende på en naturvidenskabelige videregående uddannelse? Skal du snart til skriftlig eller mundtlig eksamen i Matematik, Fysik eller Kemi? Er du nærvøs for dette? Bor du i Aalborg eller omegn? Så er der hjælp at hente :) Eksamenstræning til Gymnasieelev... -
Rumkapløb mellem USA og Sovjetunionen
ForumindlægJeg har emnet som nævnt i fagene Fysik (A-niveau) og Historie (A-niveau), hvor vægten ligger på fysik. Jeg skal lave en form for disposition, og jeg har meget svært ved at få kædet fagene sammen på en god måde. Er der en der har en god idé til nogle spørgsmål? Altså i fysik skal jeg naturligvis... -
1. g'er som er stærkt i tvivl om studieretning
ForumindlægJeg er for nylig startet i 1. g på STX, og er meget i tvivl om hvilken studieretning jeg bør vælge. Mange ville sige at man "bør vælge den studieretning man er mest interresseret i, men jeg synes ikke at det er helt så nemt som det lyder. Jeg tvivler specifikt på om jeg skal tage matematik ... -
HJÆLP!!!
ForumindlægKære Jer derude. Jeg har netop afsluttet 1.G på Statsskolen og er også egnet til 2.G, men desværre står jeg i et dilema, som jeg håbede på nogle gamle STX elever kunne svare på? Jeg har fået karakteren 4 i fysik, hvilket er den dårligste karakter jeg nogensinde har fået, og fysik er bare ikke m...
