Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 14101 til 14120 af 42938
-
Valgfag eller at trække et fag op?
ForumindlægHej. Jeg går i øjeblikket i 1.g på en STX-uddannelse. Jeg skal vælge et valgfag til 2.g og til 3.g. I øjeblikket ved jeg ikke, om jeg vil trække engelsk op på A-niveau i 3.g eller om jeg bare skal vælge et valgfag på c-niveau... Er der nogen der kan give en klar forskel på engelsk b-niveau og a-... -
Jeg har det skidt
ForumindlægJeg har haft det rimeligt skidt de to sidste og har konstant kvalme. Jeg skal op i historie på mandag, men tvivler på at jeg kan klare at komme. Derfor tor jeg, at jeg bliver nødt tila at tage sygeeksamen i august. Men jeg har et par spørgsmål:1)Får man en lægeerklring hvis man har det rigtig ski... -
Reeksamen
ForumindlægHvis nu man afleverer et blankt stykke papir til eksamen og dermed får mulighed for en reeksamen, kommer det så til at stå på ens papir at man har "dumpet" i det første forsøg? Det drejer sig om Antropologi på Københavns Universitet. Jeg har kigget på fagbeskrivelsen og et blankt st... -
Fsa spørgsmål..
ForumindlægEr der nogle der ved hvad der er bedst at starte med mht. til en mundtlig prøve, atså hvis man trækker en novelle, er det så bedste man begynder med at fortolke eller først starte med de generelle oplysninger, f.eks. årstal etc. Og starter eleven med at snakke, eller udtales der nogle spørgsmål ... -
At læse op
ForumindlægGoddag kære brugere. Jeg kunne godt tænke at høre fra jer, hvordan i har tænkt jer at læse op til de kommende mundtlige eksamer. Jeg har 4-6 dage mellem hver af mine 4 mundtlige eksamer, men er itvivl om jeg kan nå at læse alt op på disse dage, eller om det er bedst at begynde at læse op nu. De... -
Mat på b?
ForumindlægHej, Når jeg skal starte på gymnasiet har jeg tænkt mig at tage denne studieretning: fransk a, engelsk a, psykologi b og samfundsfag b. Derudover skal man vælge et naturvidenskabeligt fag på b niveau. Jeg har tænkt mig at vælge matematik. Mit spørgsmål lyder: For at komme ind på økonomi-studiet... -
Design og produktion (A)
ForumindlægHvordan foregår det til eksamen til Design og produktion (A)?Man fortæller om sit projekt, og hvad mere? -
Hjælp til SRO talepapir
Forumindlæghej, jeg skal skrive et talepapir til min mundtlig forsvar, men jeg aner ikke hvad og hvordan jeg skal skrive omkring hvordan jeg er kommet frem til "mine svar" i opgaven - altså metoder? har virkelig ikke styr på det. Har dansk og samf som fag. Har et afsnit om analyse og fortolknign a... -
Matematik-Hf-niveau´s skræk
ForumindlægHej hjælpende menneske! Jeg skal op i matematik på c-niveau på mandag. Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke er god til matematik. Jeg ville bare høre om der evt. er nogle der ligger inde med nogle redegørelser og eksempler (altså svar til mundtlig eksamen) på de emner man kan komme op i. Ekspotine... -
mediefagsfilm - kritik HASTER
ForumindlægHej. Jeg håber der er nogen, som vil komme med lidt kritik, af vores film vi skal bruge til eksamen imorgen. http://www.youtube.com/watch?v=giBqNnZjq30 Bare fyr løs.. På forhånd mange tak :-) ps. det er c-niveau -
synopsis?
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogle, der ved hvordan man skriver en god synopsis. I ved måske godt at til histore eksamen (den nye ordning) skal man skrive en synopsis. Jeg har meget svært ved det, og er meget nervøs, for der er kun 3 timer til forbredelse (skrive en synopsis). På forhånd tak! -
Argumentation
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal til eksamen meget snart i engelsk skriftlig b-niveau, men jeg vil gerne spørge om der er nogen der kan give nogle fif til, hvordan man kan argumentere meget godt og at det bliver nemt for en? :) Håber virkelig der er nogen, mvh. Hyacinth -
Omvendte funktioner
ForumindlægJeg skal til min mundtlige eksamen i matematik kunne fortælle om omvendte funktioner."Redegør for begrebet omvendt funktion, og giv eksempler på funktioner og deres omvendte funktioner.Nøgleord: spejling."Er der nogle som kan hjælpe mig på dette område?Tak på forhånd -
Eksamensbevis
ForumindlægHey studi Har lige været oppe i matematik C-niveau mundtlig eksamen. Jeg ville bare vide om, hvis jeg ikke tager matematik på B-niveau i 3.G, altså afslutter det i 1.G, er det så kun eksamenskarakteren der kommer på mit eksamensbevis eller er det også årskarakteren? -
Reasons for School shooting
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal op til engelsk mundtlig eksamen (årseksame) 9.klasse. Jeg har valgt school shooting, under school shooting, har jeg også valgt mit undermene, som er "Reasons for school shooting". Nogle der kan hjælpe please...... HELP! -
al hjælp ønskes!
ForumindlægHej :) skal op til biologi C mundtlig eksamen den 23. juni, og jeg ville gerne vide om der var nogen som har noter eller dispositioner eller hvad som helst! jeg stinker til bio, og jeg ville helst undgå at trække det... så hvis i har nogen, så vær venlig og sende dem til mig :) -
FSA karakterer
ForumindlægHar I fået nogle gode karakterer? Mit snit endte på 7,1. Jeg spørger blot for at se om et snit på 7,1 er dårligt eller godt -
RÅD SØGES: Hvordan griber jeg læsning an?
ForumindlægHej, dette spørgsmål henvender sig primært til folk der har været til mundtlig 24 timers eksamen i STX Historie A. Jeg skal til at læse op til denne eksamen, og har ca 4-5 dage alt i alt. Hvordan skal jeg gribe det an? Læse alt kernestoffet, altså siderne i historiebøgerne? Eller skal jeg bare l... -
Angående Gym?
ForumindlægHej, jeg vil gerne lige spørge om noget. Hvis man går i 9.klasse og man skal til gym efter, og man er allerede optaget i gym så er det lige meget med karakterene i eksamen, ikk? Og lige en ting til, hvis man skal optage sig til gym skal man så tage optagelsesprøven? og ved i om den er svær? -
Beviser i folkeskolen
ForumindlægHvorfor laver man beviser i matematik? I mange andre fag benytter man sig jo ikke af beviser for en påstand. Hvordan kan man evaluere om eleverne har forstået et bevis? Jeg blev spurgt om disse spørgsmål og kunne ikke komme med noget fornuftigt svar. Håber I har nogen gode foreslag, tak :).
