Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14101 til 14120 af 20688
-
Komplekse tal og kemi
ForumindlægJeg vil ikke komme ud i en lang redegørelse for, hvad jeg skal bruge det til :-) Men mit spørgsmål lyder om der er en sammenhæng mellem matematikkens komplekse tal og kemi. Nogen som ved dette? -
Lineær model
ForumindlægJeg har et problem. Jeg skal afleverer en matematikrapport, hvor jeg skal give et eksempel på en lineær model, og forklarer hvad en lineær model er. Er der nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak :D -
SRP - farvestoffer
ForumindlægHej, Jeg skal skrive om farvestoffer i SRP, herunder skal jeg analysere azofarvestoffet azorubin. og undersøge Labert Beers - lov. Spørgsmålet er, om nogen af jer har nogle gode noter eller opgaver omkring dette, som kan hjælpe mig igang? Især omkring azofarvestoffer? På forhånd tak! -
Bøger til studiet!
ForumindlægJeg har fået mit optagelsesbrev til Historie på Københavns Universitet.. Men efter at have siddet på KU's hjemmeside er jeg stadig i tvivl om hvordan jeg ser hvilke bøger jeg skal skaffe til mit studie! - Er der nogen der muligvis kan hjælpe mig? -
Mulighed for sommerstart hvis man supplerer t.o.m. aug?
ForumindlægHej. Hvis man færdiggør et suppleringskursus i august 2018, er der så mulighed for at blive optaget via sommerstart på et studie? Eller bliver man nødt til at vente til vinter? Tak på forhånd. -
brøker
Forumindlægheej jeg vil spørger om hvordan man kan regne såden et stykke uden at bruge lommeregner : 425 altså 4 ud af 25 -
Studireretning = SRO??
ForumindlægHey. Jeg er 3.g'er og har studiretningen: Mat A,fys B, kem B Er der nogen af jer, som ved om jeg kan vælge at skrive SRO i Kemi B (hovedefag), samt biologi c og evt historie som delfag?? -
Hverdagsord
Forumindlæghej derude.. jeg skal sætte almindelige hverdagsord på følgende størrelser. F=33km/l v=33km/h f=0,05ltr/km v=20km/h = 3,6 * 20m/s = 72m/s kan jeg få hjææææææææææææælp pls! tak på forhånd!!! -
SRP emne med matematik? inspiration hjælp!
ForumindlægHey jeg sidder her og spekulere over hvilke emner jeg kan have til min SRP. jeg vil gerne bruge mit MatA som det ene fag, og herefter DanskA, HistA eller NaturgeografiB som det andet fag.. Bare skyd med en masse gode idéer! ;) Alt godt herfra:) -
HF til videregående uddannelser?!
ForumindlægEr det muligt at få et godt gennemsnit på HF? Nogen der har gode erfaringen med at tage en HF og derefter en lang videregående uddannelse? Nogen der har en mening om STX vs. HF? -
I hvilken rækkefølge skal jeg fortælle?
ForumindlægHej Er der nogle, der har en idé eller forslag til i hvilken rækkefølge jeg skal fortælle om nedenstående: Fortæl om de forskellige energiformer, herunder varmekapacitet, specifik varmekapacitet og effekt. Af energiformer kommer jeg ind på: Kinetisk og potentiel energi, mekanisk energi og te... -
Farmaceut uddannelsen
Forumindlæghej nogen der ved om man har engelsk når man skal læse til farmaceut, og er der nogen der kan give generelle informationer om hvordan det er at læse til farmaceut, hvilke fag man primært lægger vægt på osv. bare alt hvad i kender til uddannelsen på forhånd tak :) -
videnskabeligt eller ej?
ForumindlægHej, jeg skal svare på følgende spørgsmål, som egentlig mest behandler faget "videnskabs teori", men siden biologi er det tætteste jeg kunne komme på emnet vil jeg stille det her under biologi: Betragt påstanden” Hvis man spiser 50 gram nødder om dagen nedsættes risikoen for hje... -
Folkeskolens afgangseksamen?
ForumindlægSkriftlige eksamener og mundtlige eksamener hvilken kommer først? Og hvilken har man læseferie til + Hvornår får man læseferie & hvor lang tid varer den cirka? -
Energiingeniør
ForumindlægHejsa alle jer derude. Nogle energiingeniører derude, eller bare nogle der er lidt inde i alt dette ingeniærhalløj. Tænkte på, hvad uddannelsen indebærer, hvad bliver man rustet til at kunne? er det svært at få arbejde i det private som energiingeniør. Mht lønnen. Ved godt at UG.dk k... -
Mangler akut hjælp til dette!
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig, for jeg sucks groft til Naturgeografi..Beregn endelig hvilken mængde energi der skal til(føres) for at smelte alt den grønlandske indlandsis og hvor lang tid det vil tage under følgende forudsætninger:Areal af indlandsis: 1,73 millioner km2Rumfang af indlandsis: 2,85 milli... -
Maksimal acceleration for et tog
ForumindlægHejsa, Jeg har fået til opgave at udregne den maksimale acceleration for et togsæt på 129 ton. Jeg har skrevet følgende i min besvarelse: --- Toget holder nu vandret. Friktionskoefficienten mellem hjul og skinner er 0,45. Den maximale acceleration for togsættet skal udregnes. Som tidligere nævnt ... -
at øve sig ?
Forumindlæghej jeg går på 1.g og havde et spørgsmål til elever derfra og også fra 2- og 3g når i har lavet noget på skolen (lært noget) og så kommer hjem øver i jer så lidt på det selvom i ikke får det for ? hjælper det på længere sigt og hvor længe skal man bruge på det dagligt ? skal man sidde og gøre de... -
Ligning
ForumindlægJeg har ligning 62,5 N=1558*e-0,114*x Hvor N er et tælletal og x tykkelse . (burde det også stå ved konstanten b, da det også er N ?) Mit problem er, at jeg ikke kan regne denne ud med enheder på, nogen der kan? -
9 klasse
ForumindlægHejsa alle sammen derude :) Jeg går i 9 klasse - er ramt af Lock Out. Jeg har glemt en hel masse désværre, men det er som en nål i en høstak for mig, at finde ud af hvordan jeg reaptere. Vi har ikke brugt vores bøger ret meget ..... Er der nogle hjemmesider?, nogle helt konkrete ting d...
