Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14141 til 14160 af 25374
-
STX eller HTX?
ForumindlægHej alle, Jeg har lidt af et problem. De områder jeg interresser mig for- grafik/arkitektur og klassiske sprog- hører under to vidt forskellige kategorier. Jeg brænder utroligt meget for begge dele, og interresser mig på iingen måder mindre for det ene end det andet. Jeg overvejer to studie... -
Et par RIGTIG nemme spørgsmål
ForumindlægHej SPmennesker Jeg har ikk styr på faget religion, så har lige nogle sprøgsmål? 1. Jeg har læst i to forskellige bøger, hvor der i den ene står at det var Isak, som blev ofret af Abraham, og i den anden står der, at det var Ismael som faktisk blev ofret, så hvem er det? 2. Jeg har desuden læs... -
Afgangseksamen :)
ForumindlægJeg skal til mundlig afgangseksamen i Samfundsfag. Er der nogle bestemte - meget vigtigte ting jeg skal kunne, som er godt at ku? -
freud? eksamen imorgen.
ForumindlægHej :) Jeg har læst en drama fra henrik ibens og brugt personlighedsmodellen på de kvinder som er med i stykket. Men en af dem er overjeg'et, som til sidst vælger at begå selvmord? hvad kan det skyldes, at hun har et stort overjeg eller? Og en fra id'et vælger også at slå sig selv ihjel, ... -
Hunden af Kim Fupz - Perspektivering?
ForumindlægHej, jeg har trukket Kim Fupz Aakeson noveller som fordybelsesområde og har valgt novellen Hunden som mit emne til min synopsis (FSA). Jeg skal op i dansk eksamen engang her på fredag, og umiddelbart har jeg godt styr for novellens værdier og sådan. Synes selv jeg har en god ide af hvad der egent... -
Hjælp til "Kjærestefolkene"
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal op i dansk eksamen imorgen(folkeskolens afgangsprøve), men har et spørgsmål. Jeg skal fokusere på eventyret " kjærestefolkene", men jeg forstår ikke det med at bolden siger at den har en prop i livet??? Jeg håber at der er nogle venlige personer som gider at sva... -
HJÆLP MIIq
ForumindlægJeg kan ikk komme vider med den her stil ⇓ så hvis der er nogle der kan hjælpe mig med at skriv lidt på den eller fortælle mig hvad jeg mere kan skrive:D Sedlen malene kom slentrende hen ad gang. Hun gik ... -
omskrivning af novelle Hm
ForumindlægEr det nogen der kan hjælpe mig med at hvordan man skriver en novelle om??? -
Verden omkring os.
ForumindlægJeg mangler et emne til projektopgaven. (Verden omrkring os). I emnet skal valgfaget fodbold eller praktisk videnskab være med i. -
Orakel i Delfi
ForumindlægHej! Jeg vil høre om der ikke er nogen der gider at tage sig tid til at se min opgave igennem og komme med forslag til hvordan den kan blive bedre? Indledning Efter en præsentation af Delphis guder (Gaia, Apollon og Dionysos) og selve oraklet vil min opgave tage udgangspunkt i oraklets funktion ... -
Engelsk B, oversættelse
ForumindlægOprindelig tekst:’A Christmas Carol’ (1843) er en novelle skrevet af Charles Dickens. Hovedpersonen er Ebenezer Scrooge, som lever et isoleret liv i selskab med sine elskede penge. Marley, hans kompagnon, er død for syv år siden – og med ham Scrooges eneste forbindelse til omverdenen, som han nu ... -
Hjælp til tysk oversættelse
ForumindlægJeg sidder med en oversættelse fra dansk til tysk, hvor nogle af sætningerne godt kan drille lidt. Nedenunder står den danske version, og derunder den tyske. Jeg håber nogen ville kunne fortælle mig, hvilke fejl der er i min oversættelse. Jeg har sat parentes om det jeg er mest i tvivl om. -... -
Hejsa. PLEASE. Er der nogen som gider hjælpe mig med at kigge på min lille fransk tekst her og rette den for fejl osv. tak!!:)
ForumindlægIdentité Il me semble que c’est trés bien être danois. Être danois est une fierté parce-que Danemark c’est une bon pays. C’est trés unik être danois. Le culture de Danemark est très speciel par example le musulman. Nous avons ne spécifiques religion pas... -
Sammensatte verber - oversættelse!
ForumindlægNogen der kan se disse sætninger igennem?\n\n1)Jeg foreslår, at I tager børnene med.\nIch schlage vor, dass Ihr die Kinder mitnehmt.\n\n2) Den, der tier, samtykker. \nEs, wie schweigt, stimmt zu. \n\n3) Ved I, hvordan historien fortsætter?\nWeisst Ihr, wie die Geschichte weitergeht?\n\n4) Deltage... -
skal jeg droppe ud ?
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g på STX. jeg har altid haft det godt og klarede mig godt i skolen, havde en dejlig kæreste (som jeg går i klasse med) venner osv. men for et par mdr. siden slog mig og min kæreste op og mistede næsten alle mine bedste venner. men havde det stadig godt osv, indtil et rygte kom o... -
Hjælp til oversættelse af tyske børnehavesætninger!!
ForumindlægHej jeg skal oversætte følgende sætninger, nedenunder følger min oversættelser, håber I lige gider at kigge dem igennem. 1) En short story hedder på tysk en korthistorie. Eine Short Story heisst auf Deutsch eine Kurzgeschichte (f) 2) Det er ikke helt det samme, men er alligevel oversat fra engels... -
Rettelse og kommatering
ForumindlægEr der nogen der måske vil efterrette min billede analyse af "den lidende"? Den er her den er dog kun halvt da jeg ikke orkede skrive det hele ind i dette indlæg :) lidt mindre til jer:P Billedet ”Den Lidende” er maleri fra omkring 1700 tallet, kunsterne er ukendt. Man... -
Interesseret i Danmark systemskifte af 1901 men skal havde inddraget eksempler fra resten af verden?
ForumindlægHej! Jeg er ny herinde, men synes det her er et mega fedt koncept. Jeg skal snart i gang - i morgen - med mit afgangsprojekt á 9. klasse. Jeg er meget historie interesseret og jeg startede med at vælge emnet "ligestilling" hvor jeg ville fortælle om Danmark's udvikling inden... -
Den grønne bog - Gadaffi
ForumindlægHej, jeg har en artikel, om "Den grønne bog" som er skrevet af Gadaffi, jeg har lige problemer med, hvad det er der er vigtigt at tage med. Håber nogen kan hjælpe, Tak på forhånd. :) -
Eksamen SprogligA 2004
ForumindlægAndre som også har været oppe i skriftlig engelsk i dag? Sprolig A-niveau.Jeg synes at det var et rigtig godt oplæg; meget inspirerende og flere gode ting at tage fat på. Dog, skilte den sig ikke videre ud fra de fleste andre oplæg synes jeg, ikke sådan rent tematisk hvert fald.Jeg fokuserede mes...
