Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 14141 til 14160 af 152758
-
titrering-kruver,beregninger mm.
ForumindlægHejsaHar lige et spørgsmål til opgave 46(syre-base) kemi-a første udgave af Helge mygind. Opgaven lyder således:20,00 mL HCl titreres med 0,1000M NaOHa) berehn pH-værdien efter tilsætning af 19,98 mL af NaOH-opløsningen. Mit forslag:Først findes stofmængderne af OH- og af H+:n(H30+)=0,1000mol/L*0... -
Suppleringsfag, sproglig til naturvidenskabelig
ForumindlægHej, Jeg var så dum at vælge en sproglig linje på gymnasiet, men jeg har i mellemtiden besluttet mig for, at jeg enten vil studere lægevidenskab eller biomedicin. Mit gennemsnit er helt fint til begge studier, men grundet sygdom og langvarig hospitalsindlæggelse har jeg ikke turde tag matemat... -
Ligning
ForumindlægLøs denne - kan ikke finde ud af den: (skal bruge kvadratsætningerne) p=(a+b)a+a+b/a^2(a+1)-b^2(a+1) På forhånd tak. -
Hvor mange elektroner bliver overført?
ForumindlægJeg har to halvcellereaktioner: A) PbO2 + HSO4- + 3 H3O+ + 2 e- -> PbSO4 + 5 H2O B) PbSO4 + H3O+ + 2 e- -> Pb + HSO4- + H2O Og jeg skal finde ligevægtskonstanten for reaktionen C) Pb + PbO2 + 2 H3O+ + 2 HSO4- -> 2 PbSO4 + 4 H2O ved formlen logK = (z*(Eh-Ev)) / 0.0592 Hvor mange el... -
Resultater, hf tilvalg / spr. højt niveau
ForumindlægHer følger kortfattede resultater til eksamenssættet HF 2005-8-1:Opg. 1a) v=54,46b) f'(x)=(1-ln(x))/(x^2)c) y=5/2 er vandret asymptote, x=-3 er lodret asymptoteOpg. 2a) y=2x+1b) dist(Q,t)=10/sqrt(5)=sqrt(20)~4,472Opg. 3a) |BD|~34,92, ABD~16,60b) |BC|~15,10c) |AC|~148,0Opg. 4a) Indtegn på dobb... -
Forkort
ForumindlægHvad får I når I forkorter denne brøk, kan ikke få det til at passe? (a^2-6a+9)/(a^2-9) -
Er det lovligt?
ForumindlægHej jeg er igang med 2.år HF, og ville spørge om, man stadig har en fuld HF, hvis man ikke tager en fagpakke. Jeg har senere på året valgt den forkerte fagpakke, som ikke kan bidrage til, hvad jeg vil vælge efterfølgende. Altså jeg går på gymnasiet, og vil kun op i de obligatoriske fag, som er ... -
løs ligning f(x)=g(x)
ForumindlægBenyt det vedlagte bilag til at løse ligningen f(x)=g(x) -
Består jeg hvis?
ForumindlægJeg har fået 4 i både skriftlig og mundtlig karakter i kemi på B niveau, og jeg skal snart til eksamen. Består jeg hvis jeg får 00 til eksamen i mundtlig kemi? -
FSA Hjælp!
ForumindlægOk folks.. Mangler nu min sidste eksamen, nemlig fysik/kemi. Mine andre eksamener gik ikke helt som forventet, især fordi jeg i muntlig dansk træk det sværste, som min lærer havde opgivet (Reklamefilm: Carlsberg Kurvand). Jeg vil derfor virkelig gerne op at ringe karaktermæssigt. Har i ikke et p... -
Tror ikke jeg har nok kilder
Forumindlæg(spørger ikke efter hjælp til at finde kilder) Jeg skal skrive SRP blablabla. Jeg har om antirygekampagner i Danmark i historie og kemi. Min vejleder i historie insisterer på at der findes massere af kilder til dette emne, men nu har jeg brugt mange timer på at søge, spurgt bibliotekarerne om d... -
studieretningsprojekt
Forumindlæghej alle sammen jeg vil høre om i kan hjælpe mig med noget inspiration. jeg skal snart skrive et studieretningsporket i skolen (i december) og jeg vil gerne så småt i gang med at finde materialer. i opgaven skal der indgå matematik A og derudover et andet fag. jeg vil liste de andre fag op ti... -
HASTER - hjælp til forståelse af induktion (geotermi)
ForumindlægHej derude, Jeg skal snart op i den fællesfaglige naturfagsprøve (fysik/kemi, biologi og geografi). Min gruppe og jeg har overemnet "bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan" og har dertil valgt at arbejde med geotermisk energi. Jeg har dog brug for lidt hjælp til at fors... -
Optimering?
ForumindlægJeg skal til matematik skriftlig eksamen (STX B-niveau) på tirsdag, og sidder og læser op på stoffet. I hvert eksamenssæt dukker en optimering-opgave op... Og jeg har fra start ikke rigtigt forstået metoden, og har svært ved at gennemskue den. Har læst og læst og ledt rundt omkring på nettet og i... -
Aktuelle koncentrationer af ammoniumsulfat
Forumindlæga. Beregn den formelle koncentration af ammoniumsulfat i en opløsning af 0,023 mol ammoniumsulfat i en 250 mL opløsning. Det har jeg fået til 0,092 M b. Beregn de aktuelle koncentrationer af ammoniumioner og sulfationer. Her er jeg lost. Jeg har googlet mig frem til at formlen for ammoniumsulf... -
Gymnasie, karakterer
ForumindlægHej!De karakterer jeg får i 1.g har de nogen indflydelse på mit gennemsnit i 3.g? -
Naturvidenskaben er svækket i det nye reformgymnasium
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/nyheder/gymnasiereform/documents/studieretninger.pdfSom det fremgår af linket på side 2, så er langt færre, der har valgt mat, fysik eller kemi på højniveau:Der skal dog tages forbehold, da dette kun er studieretningsfaget, hvorefter eleven kan vælge at opgradere andre fag - fx ... -
HJÆLP TIL VALG AF STUDIERETNINGSPROJEKT, ALLE BUD ER VELKOMMEN! :)
ForumindlægHej Alle! :) Jeg er en 3G'er på Aalborg Teknisk Gymnasium, som virkelig er på bar bund, hvad angår mit emne til studieretningsprojektet. Derfor vil jeg høre alle om de har nogle gode forslag til hvad jeg kan vælge. Jeg kan kombinere følgende fag: Matematik A , Fysik A , Kemi A , Teknikfag (El... -
ideer til SRP i mat/it
ForumindlægJeg går i Matematik og Informationsteknologi klassen og skal til at vælge emne i srp. Matematik er et krav at have med, men ellers må jeg vælge alle b/a fag. har følgende fag: Dansk A Engelsk A Teknikfag A (mekanik) Matematik A Fysik B Kemi B Informationsteknologi B Teknologihistorie B T... -
Privatunderviser søges
ForumindlægHej, Min datter skal op i 2.g på Rungsted Gymnasium og søger i den sammenhæng en privatunderviser/lektiehjælper indenfor faget matematik. Hvis du er god til Fysik & kemi er det et plus men ikke en nødvendighed. Privatunderviseren/lektiehjælperen skal kunne bruge Maple og lære fra sig af B-ni...
