Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 14141 til 14160 af 48240
-
Hej, jeg skal lave eksam opgaver, og jeg kan ikke finde ud af en opgave, kunne nogle hjælpe ?
ForumindlægPeter optager et lån på 840 000 kr. Lånet betales tilbage med 120 ydelser til en rente på 0,5% pr. termin. a) Gør rede for, at ydelsen er 9325,72 kr. pr. termin. Efter 80 betalte ydelser tilbydes Peter et lån med en lavere rente. Han betaler derfor restgælden på lånet ved at optage... -
Hjælp ønskes til tysk eksamen imorgen "Zum erstenmal in Westberlin"
ForumindlægHej, jeg har lige været oppe og trække teksten "Zum erstenmal in Westberlin", og har 24 timer til forberedelse. Tænkte om nogen havde nogle noter eller noget omkring denne tekst? - Andreas -
24-timers eksamen i biologi - analyse og vurdering af vedlagte artiklers biologiske indhold
ForumindlægHej :) Jeg sidder i 24-timers biologieksamen B og har trukket emnet kræft, mutationer og diagnosticering heraf. Jeg har fået til opgave at analyserer og vurderer vedlagte artiklers biologiske indhold, men det har vi ikke arbejdet med i timerne, så er lidt på bar bund omkring hvad der menes med en... -
Valg af tekst om frihed dansk eksamen ( ved det grønne bord )
ForumindlægJeg skal til mundtlig dansk jeg har trukket frihed men jeg ved ikke hvad for en tekst jeg skal tale om. Jeg ville gerne have en tekst angående slaver eller undertrykkelse af sorte? nogle bud?? -
Nogen der har nogen af opgavesættene fra sidste års matematik B eksamen? :)
ForumindlægHvis nogen har opgavesæt fra matematik B eksamenen 2014, så må i meget gerne sende det her :) -
Hvilke vigtige områder man kan risikere at støde til Matematik eksamen?(9.kl.)
ForumindlægHej. Jeg har snart Terminsprøver, 9 klasse, hvorfor jeg gerne vil vide hvilke vigtige områder man skal have helt styr på i Matematik problemløsning. Tak på forhånd -
Dansk eksamen /// Referat af chili og smørret /// forkortelse?
ForumindlægHejsa, jeg har skrevet et referat af Chili og Smørret som skal bruges til eksamen på fredag, men jeg er bange for at det er for langt, jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal forkorte det mere. Nogen som har tid og lyst til at hjælpe? :) "Eventyret starter ud med at præsentere et gammelt kø... -
Prøver at lave dispositione til fysk c-eksamen
ForumindlægKære alle, Jeg skal op til 24 timers mundtlig eksamen i næste uge, og har lavet noter samt dispositioner til de fleste af de spørgsmål vi har fået udleveret, dog har jeg rigtig svært ved at lave dispostioner til astronomi og til lys og atomer. Eks. på mine dispositioner til bølger, lys og l... -
AT eksamen i morgen. Emne "1984"
ForumindlægHej jeg sidder og er i gang med at forberede mig til min AT eksamen i morgen. Men jeg har brug for hjælp. Mit overordnet emne er "Er vores samfund på vej mod et ”1984” overvågningssamfund?" Jeg har fået at vide at jeg skal være mere selvkritisk, men jeg ved ikke hvordan? jeg har også ... -
Shot-to-shot analyse under AT-eksamen
ForumindlægDavs. Jeg er lidt splittet på min AT-eksamen i mediefag og engelsk i morgen. Jeg har lavet en shot-to-shot analyse, som jeg KAN vælge at præsentere, men lige pt er mit talepapir 10 minutter langt, så det er egentligt ikke en nødvendighed. Mit spørgsmål går på, hvis jeg vil inddrage min shot-to... -
Kemi-reaktionerAscorbinsyre, C-vitamin, kan titreres med en natriumhydroxidopløsning. Der anvendes phenolphthalein som indikator. Først titreres en afvejet ...
Forumindlægb -
Matematik STX A eksamen dec 2009 opg. 16
ForumindlægSe link. under opgave 16. Mit spørgsmål er om mit argument for at det skal være den numeriske værdi under rodtegnet er korrekt? Eller skal det være noget helt andet? Udover det vil jeg da ikke klage hvis der var nogen som gad at rette de andre opgaver selvom jeg ikke er færdig endnu. På forhånd t... -
RADIOAKTIVITET mundtlig præsentation af alfa- beta- og gammastråling FYSIK 24 TIMERS EKSAMEN
ForumindlægHej alle! Jeg skal op i fysik om 24 timer og har trukket emnet RADIOAKTIVITET: opgaven lyder således ____________________________ Radioaktivitet Lav en mundtlig præsentation af alfa-, beta- og gamma-stråling. Den faglige samtale vil tage udgangspunkt i din indledende præsentation og kan indd... -
Jeg har en hhx matematik eksamen på c og er igang med en fuld hf nu..
ForumindlægMit spørgsmål er om jeg behøves at tage matematik på hf hvis jeg allerede har det på hhx.. Kan de sammensættes? -
Pufferligningen og puffereffekten
ForumindlægHej! jeg er ved at læse op til kemi B eksamen. mit spørgsmål er, hvordan pufferligningen skal forklares og hvordan puffereffekten måske har en realtion til pufferligningen og hvordan den virker:) -
AKUT HJÆLP! hvordan man udregner = Tan opløftet i minus 1- skal til eksamen i morgen
Forumindlæghvordan udregner man noget i opløftet minus 1 i tangens? Jeg bruger kun den lommeregner der findes på computeren men den burde kunne gøre det. Jeg skal regne vinklen ud til et optisk gitter og jeg kender kun afstand fra centralplet til lilla lys 1,3 cm og afstand fra gitter til væg 5 cm. Jeg skal... -
analysemodel til eventyr! hjællp eksamen imorgen om morgen plz:)
Forumindlæghej, jeg skal til eksamen imorgen.. og har analyseret et eventyr af HC.Andersen. den hedder " det er ganske vist" jeg skal finde en analysemodel til den. jeg har tænkt på aktantmodellen og kontraktmodellen, men kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal forklare det osv. håber nogle ka... -
Mat A skriftlig eksamen 28 maj- nogen som vil dele deres besvarelse?
ForumindlægHej jeg ville høre om der var nogen som ville dele deres besvarelse så man kan sammenligne? Er der nogen som ved om det er muligt at få 10, hvis man ikke har lavet en opgave færdig i del prøven uden hjælpemidler og man har ca 2 underspørgsmål der ikke er besvaret helt færdigt i den med hjælp... -
Afsluttende matematik eksamen B-niveau - sheiBe
ForumindlægJeg står lidt med hovedet i galgen, da jeg skal til matematik eksamen onsdag. Dette er på b-niveau, og jeg afslutter dermed faget. Jeg har dog just ikke gået hånd i hånd med faget igennem årene på gymnasiet, så jeg håber I vil være behjælpelige med lidt spørgsmål, jeg har. Har fået opgavet 16 spø... -
gennemsnit
ForumindlægHej. Jeg er snart færdig med min STX og ville forhøre mig om reglen med at gange ens gennemsnit. Må man stadig det i år 2010 og med hvor meget? Nogen siger 1,03 andre 1,05 og nogen 1,08?. Tak på forhånd :)
