Almen studieforberedelse (AT)
Shot-to-shot analyse under AT-eksamen
Davs.
Jeg er lidt splittet på min AT-eksamen i mediefag og engelsk i morgen. Jeg har lavet en shot-to-shot analyse, som jeg KAN vælge at præsentere, men lige pt er mit talepapir 10 minutter langt, så det er egentligt ikke en nødvendighed.
Mit spørgsmål går på, hvis jeg vil inddrage min shot-to-shot analyse, hvad skal jeg så gøre, for at det hele ikke falder til jorden, i bar kedsomhed - og fordi den er så lang?
- Hvis I kender shot-to-shot analyser, så kan I nok regne ud, at den er ret langtrukken. Den tager rigtig lang tid at komme igennem, da den er utrolig detaljeret - men jeg føler også den er ret central for min opgave, da der er stor vægt på filmiske virkemidler i min synopse.
Er det i orden kun at læse op af en del af min shot-to-shot analyse? Fx. de første 10 linjer, og så sige "og det bliver ved på en lignende måde, med massere af close-ups og supertotale billeder, for at skabe drama gennem hele introen."
Eller skal jeg gå gennem den hele, for at det er "korrekt" fra eksaminationens synspunkt?
Håber nogle af jer kan hjælpe!
Skriv et svar til: Shot-to-shot analyse under AT-eksamen
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.