Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14181 til 14200 af 20688
-
Sætning
ForumindlægHvad betyder den her sætningen jeg forstå det ikke min hjerne er helt sort please hjælp mig ..... Nutidens forskere har erstattet matematik til eksperimenter, og de vandre ud gennem ligning efter ligning, og i sidste ende opbygge en struktur, som ikke har nogen relation til virkelig... -
Kommentere en Graf.
ForumindlægHvordan kan man kommentere på en graf, at der er en dæmpning, og hvad er en dæmpning på en graf? -
CH4 + 2O2 → CO2 + 2H2O
ForumindlægCH4 + 2O2 → CO2 + 2H2O Hej er der nogen der ved hvordan man kan se hvor mange molekyler og atomer der på vensre side af pilen, hvordan gør man? -
Bestem begyndelseshastighed i Bq
ForumindlægHej! Ud fra følgende tabel skal jeg angive i begyndelsesaktiviteten i Bq. Hvad er det, og hvordan gør jeg? Jeg har lavet eksponentiel regression på dataplottet og har fået forskriften y = 6031,925*0,7644x t | min | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | A | min -1 | 4600 | 3525 | 2710 | 2040 | 15... -
Fra sygeplejerske til læge?
ForumindlægHej Jeg er udddannet sygeplejerske med 4 års erfaring i både Danmark, Norge og Uganda. I danmark var det på en medicinsk afdeleling.. Jeg har nu søgt ind på kvote 2 med en motiveret ansøgning. Hvad tror I mine chancer er, for at komme ind på medcinstudiet...? -
Bølgelængde
ForumindlægHvordan kan en bølgelængde forklares? -
Hvad er det her for en formel? F = m * a
ForumindlægHvad er det her for en formel? Og hvad bruger man den til? F = m * a -
glukosemolekylet
Forumindlæghej :-) jeg har virkelig brug for hjælp, jeg skal op til en eksamen her d 28 hvor jeg blandt andet skal beskrive et glukosemolekyle - men kan på ingen måde finde frem til dette - hverken fra bøger eller nettet. - det skal lige nævnes at det er i forhold til fedme, og kost .. håber i kan hjælp... -
Hjælp pls :)
ForumindlægHej, jeg har her en graf, som jeg skal beregne hastigheden udfra. Det gør man via. integralregning, spørgsmålet jeg vil spørge om er følgende, når man har beregnet arealet er det har det så ikke enheden m/s? -
LOGOS ETOS ELLER PATOS HJÆLP
Forumindlægjeg er igang med at analysere en tekst af en feminist - for at understøtte sit budskab nævner hun en række kendte filosoffer, professorer m.m., der er citeret for stødende/kontroversielle udtalelser om kvinder - er det logos, etos eller patos appel? hun citerer eksempelvis disse: Aristotele... -
Titan og Cassini-Huygens
ForumindlægHej SP. Der er tale om opgave 4b i dette eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120816%20stx122%20FYSA%20skriftelig%20opgavesaet.ashx Det er en enormt simpel opgave, men det kokser for mig lige nu. Jeg skal beregne, hvor meget energi teleskopet mo... -
Kvote 2
ForumindlægHej Hvad betyder ens karaktergennemsnittet for kvote 2 optagelse? Man kan ikke se, hvad folk optaget i kvote 2 har i gennemsnit, for foreksempel sygeplejeske eller radiograf. Mit gennemsnit er noget under adgangskoevitienten, så kan jeg overhovedet komme i betragning? Gennemsnit er 3 - adgang f... -
Bestem overfladetemperatur
ForumindlægDer er tale om opgave 1a (...) i følgende eksamenssæt fra 2012: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120529%201stx121_FYS_A.ashx Jeg kender til Stefan Bolzmans lov: Og det er faktisk umiddelbart det jeg ved.... Tak :) -
Teori som høre under faglige mål (SO htx)
ForumindlægHvordan kan man komme ind på: redegøre for tanker og teorier, der ligger bag erkendelse inden for teknologiske, naturvidenskabelige, samfundsvidenskabelige og humanistiske fagområder redegøre for forskellige videnskabelige metoders mulighed for at bidrage til en konkret problemløsning redegøre... -
5 A-niveau fag på STX?
ForumindlægGælder reglen stadig, om at man får ganget sit snit med 1,03 hvis man tager 5 A-fag? Jeg har nemlig taget den beslutning om at jeg gerne vil have 5 A-fag engang i 3.G, da jeg tænkte det vil være som en gave at man kan gange sit snit med 1,03. Men det er jo egentlig vildt lidt? Jeg troede det var... -
Ligevægt i et system
ForumindlægJeg har et spørgsmål omkring ligevægt i et statisk system. Spørgermålet er vedhæftet, se system A. Mit spørgsmål er, kan man ikke konkludere at systemet ikke er i ligevægt, da sum af kræfter i horisontal retning ikke er lig nul samt summen af kræfterne i vertikal retning ikke er lig nul? I lø... -
vandets fordampningsvarme, resultatbehandling
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp til at komme igennem resultatbehandlingen i min rapport. Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal gøre. Rapporten er vedhæftet Det haster virkelig! Og jo, jeg har allerede oprettet et forum med netop dette, men fik ikke svar, så prøver igen. -
Nyttevirkning
ForumindlægJeg har brug for at finde Enytte ud fra de her tal: Massen af vandet (målt i kg): 0,800kg Vandets startstemperatur (målt i celcius): 21,7 C Vandets sluttemperatur (målt i celcius): 28,5 C Omsat energi (målt i kJ): 133KJ Som i kan se på billedet kan jeg ikke finde det der skal sættes ind i sted... -
Karakterer
ForumindlægHej Hvad er det helt nøjagtigt man får karakterer i i 8. klasse på sit karakterblad? Jeg ved der er fire forskellige i dansk, men jeg ved ikke præcist hvad det egentlig er for fire. Og hvad med de andre fag? Vh Bookeater - går i 8. klasse -
Bestem fordoblingstiden
ForumindlægJeg har formlen y = b * e^k t Jeg skal bestemme fordoblingstiden på y = 0,4 * e^0,0318t Bruger jeg da den for den eksponentielle model - T2 = log(2)/log(k) ? Ved ikke om den decideret hører til eksponentielle funktioner. Den står bare under kapitlet :D
