Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 14261 til 14280 af 35989
-
Spændingsfald
ForumindlægHejsa Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal løse denne opgave, håber der er nogen som kan hjælpe. Et træ bliver ramt af et lynnedslag, som sender en elektrisk strøm igennem træet. Strømstyrken er 12 kA, og træet resistans er 0,68 M omega Jeg tror jeg skal bruge denne formel, men jeg er ikke helt ... -
Bestem A/Linjeelement/Hvilken differentialligning
ForumindlægEn opgave lyder således: "Linieelementet i punktet (x,y) = (π,2) for di?erentialligningen dy/dx = Ay(cosx + 2) har hældningen 12 for en vis værdi af A. Bestem A." Hvilken differentialligning har jeg med at gøre? -
Hvor meget vanddamp dannes der?
ForumindlægJeg har udregnet den afsatte energi til at være 5,441*109J, jeg ved dog ikke hvordan jeg skal vurdere vandampens masse der dannes Jeg går ud fra at jeg skal benytte denne formel: m = E/(c*Δt) Jeg kender dog ikke temperaturændringen, og er c=vands varmekapacitet Håber nogen kan hjælpe:)) ... -
For meget fravær
ForumindlægI forbindelse med sidste karaktergivning har jeg talt med studievejlederen ang. mit fravær, som ligger på 9,01% på årsbasis. Hvad sker der, hvis mit fravær ryger over 10%? Bliver jeg så smidt ud af skolen, eller skal jeg "bare" op i fuld pensum? PS Har mit skriftlige fravær også noget... -
Omeksamen
ForumindlægHej, jeg er i den uheldige situation, at jeg skal til omeksamen i Kemi i år, fordi det gik ad røven til sidste år! Er der nogen der har en idé til hvad man kan sige/gøre/skrive for at man består? Problemet er nemlig, at jeg simpelthen ikke gider læse kemi, og hvis jeg gjorde det, ville jeg allige... -
hhx efter gym ?
ForumindlægJeg har hørt at man kan tage hhx efter gym, men sån' at man kun ska gå der i ca. ½ år.. Det er godt nok ik oprettet i Horsens, hvor jeg bor, men har overvejet det alligevel, da jeg tror den ku være god at ha, når man går og overvejer noget indenfor handel, men stadig er langt fra sikker..Jeg ... -
et 6 tal (02)
Forumindlæghvad skal jeg gør for at få et 6 tal til mundtlig engelsk på c niveau...( selvstuderende) -
hvordan kan man imponerer sin fransk lærer og censor?!
ForumindlægNu er det at jeg skal op til fransk eksamen desværre og er ikke spor glad for det!Det skal lige tilføjes at selvom jeg har haft fransk i 2 år nu har jeg intet lært, og det er ikke pga. dovenskabensskyld, men ligemeget hvad jeg gjorde blev min fransk lærer aldrig glad for det jeg gjorde og sagde a... -
Funktion for parabel?
ForumindlægWell,Er igang med årets IT-eksamen i Matematik. Er igang med opgave e) og sidder temmelig fast. Opgaven kan ses på følgende link:http://vtg.dk/it_mat/opgave-b/opgave-b-opgave.htmlFørst troede jeg at punkt J også var toppunkt for parablen, men det er den jo netop ikke, da linjen hælder. Hvordan ka... -
Grammatik
ForumindlægHej alle sammen. Er der en der vil gøre mig en kæmpe tjeneste, at læse min lille opgave igennem, og evt. kommenterer på mit engelske sprog og grammatikken, da jeg gerne vil klare det så godt som muligt? Masculinity in crisis A very discussed topic nowadays is the masculinity. In this assi... -
Perspektivering af "Gi mig Danmark tilbage" til "Der er et yndigt land" - SERIØST BRUG FOR HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Jeg står her og skal snart til eksamen i dansk, hvor eg har trukket Lyrik :) Jeg har derfor valgt teksten "Gi mig Danmark tilbage" og er nu nåede til den del hvor jeg skal perspektivere teskten. Dog har jeg ingen ide om hvordan jeg skal perspektivere min tekst til &q... -
Underemne til tysk mundtlig! HASTER
ForumindlægJeg skal op i tysk mundtlig eksamen, snart. Vil egentlig bare hurtigt høre, om der er nogen der har nogle gode idéer til hvad jeg skal vælge under mit overemne; Grenzen. Jeg tænkte noget "Die persönliche Grenze" eller "Die physische Grenze", men aner bare ikke hvad jeg sk... -
Færdige med AT
ForumindlægNogle der er færdige med AT der evt kunne smide deres talepapir og synopsis op i "opgave-sektionen". Jeg har en masse viden om mit emne, men mit problem er at jeg ikke ved hvor meget man ordenligt kan nå, og hvad der er bedst at fremføre til eksamen. Derfor ville det være rart :) Forsat... -
AT-synopsis indhold
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at skrive at-synopsis, nem er lidt usikker på hvad jeg egentlig skal skrive. Er det valg af metoder og hvordan jeg vil undersøge forskellige ting der skal skrives under mine ad1, ad2, ad3 osv. Eller er det hvad jeg har fundet frem til det? Det er jo det jeg ikke skr... -
etik og moral
Forumindlæghej .. Jeg skal snart til eksamen i kristendom og det ville være rart at høre jeres meninger om etik og moral. Det er jo et emne der kan diskuteres. Synes I eutanasi skal være lovligt el. vil det blive som en slags "glidebane". ? el. bare aktivit dødshælp generelt. hvornår synes I man... -
PLease hjælp! :-(
ForumindlægSkal til biologi eksamen om ikek så lang tid men er SKIDE nervøs, har læst hele bogen igennem taget noter osv. men synes ikek at noget som helst sidder sig fast :-( Der er tale om Bio C Ved heller ikke hvordan jeg skal bruge de 24 minutters forberedelse... Skal jeg bare lige finde mine noter frem... -
00 i matematik?
ForumindlægHej, Jeg er en elev i 1.g og skal til eksamen i matematik her om ikke særlig længe. Det er på C niveau, så dvs. jeg skal ikke have matematik resten af 2. og 3. g. Så mit spørgsmål er: Hva' nu hvis man får 00? kan man overhovedet forsætte på gymnasiet? Jeg har indtil videre fået 7 i dansk og... -
eksponenttialfunktionen
ForumindlægHej. har fået stillet opgaven til mundtlig eksamen. givet eksponenttialfunktion f(x)=a^x vis vha 3 trinsreglen at differentialkvotienten kan skrives som f`(x)=a^x*f`(0) jeg kan sipelthen ikke se hvordan jeg skal gribe det an a^x differentieret bliver jo a^x*ln(a) -
Spicifikke adgangskrav
Forumindlæg"De specifikke adgangskrav er i alle tilfælde engelsk C samt enten matematik B eller virksomhedsøkonomi B. Fag som er specifikke adgangskrav skal være bestået." Er det således umuligt at blive optaget på uddannelsen hvis man har bestået VØ A i de afsluttende årskarakterer, men har d... -
valg i usa
Forumindlægjeg sidder og prøver at få styr på mine noter til eksamen. og skal op i "Valg i USA". hvis jeg kommer op i valg i USA er jeg på bar bund. har ingen ide om hvad jeg kan sige. og har ingen materialer at læse i.. er der nogen der kan fortælle mig lidt om hvordan et valg i usa fungere.
