Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 14281 til 14300 af 23489
-
Fuldstændig forbrænding af ethanol
ForumindlægJeg sidder med et lille opgavesæt, hvor jeg er stødt på en opgave, der volder lidt problemer. Jeg har den fuldstændige forbrænding af ethanol og benzin, repræsenteret ved heptan med formlen C7H16. Jeg er kommet frem til følgende reaktionsskema: 2C_7H_16 + 22O_2 --> 14CO_2 16H_2O næste opgav... -
Forkort en brøk
ForumindlægHejsa Jeg sidder og er kørt lidt fast i en lille brøk jeg skal forkorte.. Den er umiddelbart ikke noget slemt, men jeg kan ikke lige se hvor fra jeg kan komme videre.. (jeg har lavet den trin for trin) Men brøken hedder (x^2+2x) / (4x+8) Jeg er selv endt ud med (x+2x) / (12).. men jeg er lidt f... -
Regnskab
Forumindlæghej folkens :) jeg står her med et lille regnskabs dilemma. dt drejer sig om regning af produktionsomkostninger for to produkter hendholdsvis A og B med noget angivet både som direkte og indirekte omkostninger. . .Det ville være en super hjælp hvis i kunne hjælpe mig et kvalifiseret bud, ... -
forskydning af ligevægt.
ForumindlægHej. Hvad sker der med antallet af mol SO3 i ligevægt med SO2 og O2 i reaktionen 2SO3(g) <=> 2SO2(g) + O2(g) Delta H(nul) = 197kJ i hvert af følgende tilfælde: A) O2(g) tilsættes. B)trykket forøge sbed en reduktion af beholderens volumen. C)Trykket forøges ved tilsætningen af arg... -
ja/nej lidt integral
Forumindlægbare et lille spørgsmål, hvis man har en opgave der lyder red. således funktionen f er givet ved f(x)=-x^2+4x det oplyses at intralet fra 0 til 4 g(x)dx=-4 graferne for f og f afgrænser en punktmændge der har et areal. beregn dette areal skal man så ikke bare sige at intergalet fra 0 til 4 af f... -
spg om photoshop
Forumindlæghej, jeg er i gang med at lave et lille projekt for sjovt i photoshop, og siden jeg er en nybegynder, ha jeg faktisk mange spg.. ok, så jeg vil starte med at spørge: Når man sidder og laver noget i photoshop, fx er i gang med at redigere et billede, og så vil man gerne indsætte nogle (andre)bi... -
integral, længe siden
ForumindlægEr det rigtigt regnet ud for denne intelgral her: ligningerne f(x)=x^2-2x og y=3 afgrænser et punktmængde som areal af det der skal findes. jeg finder skæringen mellem disse to ligninger ved at sætte dem lig hinanden. Det gør den ved -1 og 3. Jeg finder s.funktionen til f(x) som er F(X)=1/3x^... -
Kobbersulfat
ForumindlægEt lille stykke jern (evt. jernpulver) ca. 1 g afvejes nøjagtigt, kommes i en 100 ml konisk kolbe, og der tilsættes 20 ml fortyndet svovlsyre. Tilsæt endvidere 4-5 krystaller af det blå kobbersulfat. Sæt navnemærkat på kolben, og stil den i stinkskab med udsugning til næste time. Ovenstående er ... -
Resulterende Kraft
ForumindlægHej jeg sidder lige og knokler over den her opgave og så ville jeg lige hører om i kunne hjælpe mig? :) Opgaven lyder sådan her: En ihærdig fader trækker vha. en snor sin lille søn med konstant vandret hastighed i en slæde henover sneen. Slæden påvirkes derved af tyngdekraften, normalkraften, sn... -
Udregning eks. Hjælp.
ForumindlægJeg ved at i kemi for at ud regne noget skal man bruge atommassen. Men i hvad er det man skal bruge det? Fx hvis jeg har Ag2, så skal jeg sige ag's atommasse gange 2. Og så bruge det resultat til at udregne videre på noget andet. Nogen der kan give et eks. på det. Altså hvis nogen ved hvad... -
Oversættelse
ForumindlægSkal ahve oversættet dette lille brev, til en opgave .. Tak for Deres brev, som viser Deres interesse for Nestles produkter. Vi kan forstå, at de er meget bekymret for de nye fødevare, som vil blive indført på det britiske marked næste år. De er især bekymret på børn og unges vegne. vi kan fors... -
Partialtryk
ForumindlægHej, jeg har problemer med en lille opgave. Den lyder på følgende: Dykkere, der lider af dykkersyge, behandles i trykkamre ved hjælp af heliox (21 % oxygen, 79 % helium) ved tryk på op til 120 psi. Beregn partialtrykket af O2 i et trykkammer under disse forhold. Jeg ved, jeg skal anvende Dalt... -
Strømmens retning
ForumindlægHej, jeg har en lille opgave som jeg har svært ved at forstå, håber at der er nogen der kan hjælpe mig.. Opgaven hander om indtegn strømmens retning i spolen... Jeg forstår ikke opgaven..Opgaven ligger på linket.. Jeg håber der er nogen der lige kan hjælpe med at indtegne strømmens retning i spol... -
Tilpasning vs. aktiv udenrigspolitik i DK
ForumindlægHej folkens! Jeg har et lille spørgsmål til jer! Jeg vil gerne hører jeres menig om hvorvidt det er muligt for Danmark at fører en aktivistisk udenrigspolitik eller om det i bund og grund er ren idealisme at tænke sådan. Jeg mener at vi i princippet har ført en tilpasningspolitik af en e... -
Viskositet af atmosfære(?)
ForumindlægHej alle Jeg skal bestemme maksimumhastigheden af en bordtennis bold, og det må være når Ft = Luftmodstand Jeg fik læst mig frem til at man kan beregne luftmodstanden af en kugle, hvis den har en relativ lille hastighed, ved at sige k * v(t) hvor k = 6 * pi * radius * viskositet jeg har ingen ... -
Optimering med flere variable
ForumindlægHvis jeg nu har en funktion, der er afhængig af to variable, og jeg vil optimere den, hvordan gør jeg så det? Jeg kan vel tegne den ind i et xyz-koordinatsystem, hvor y er funktion af x og z, og finde de lokale ekstrema (alt efter om y skal være så stor som mulig eller så lille som mulig). Men.... -
Uddannelsesparathed i 10.klasse
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogen her, der ved hvordan lærerne/vejlederne i 10.klasse vurderer en uddannelsesparat/ikke-uddannelsesparat i 10.klasse? Jeg har hørt fra mange, at de kigger på standpunkts karaktererne + afgangsprøven fra 9.klasse. Det vil altså sige, at hvis karaktererne dér er dårl... -
the stone boy
ForumindlægJeg er igang med et resume af "the stone boy". Jeg vil gerne høre forslag til forberinger af dette lille stykke. "thus"-sætningen volder mig især problemer! "They go out in the morning to pick peas and Arnold takes his rifle with him, thus might shoot any ducks present... -
Introduktion til IB&P på CBS
ForumindlægHey SP. Til næste år starter jeg på International Business and Politics på CBS, og derfor søger jeg bøger/materiale som kan introducere mig til studiet. Det kan både være fysiske bøger, men også meget gerne materiale som er tilgængeligt online. Det er dels for at finde ud af hvad studiet eg... -
Medicin KU - Vinterstart byttes til sommerstart
ForumindlægLigesom mange andre venter jeg spændt på svar d. 30. juli - jeg har søgt ind på medicin på KU. I den forbindelse vil jeg(i tilfælde) af optag på medicin med studiestart til vinter, gerne bytte den over til en sommerstart så jeg kan komme i gang til september. Hvis du derfor har fået en somm...
