Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 14341 til 14360 af 36004
-
Hjælp til samfundsfag
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan svarer på. :) det lyder sådan her : hvorfor lægger man stor vægt på, at inflationen er lav? Tak på forhånd. :D -
Differentiering i dagligdagen
ForumindlægHej igen. Ville høre om der er nogen der har eksempler fra virkelighedens verden på brugen af produkt og differensreglen? Håber i nyder jeres weekend :) Sarah -
Rim...
ForumindlægHej... jeg kan Desværre ikke lige huske hvordan det var med rim. Enderim er det ikke når enderne rimer. og hvad er bogstave rim..?? .. Er der ikke en der kan sende et link om rim.. ! jeg kan ikke selv finde det -
En anden form for demokrati HJÆLP!
ForumindlægHej alle sammen! Har eksamen i morgen og skal snakke om Christiania (med det er rimelig let) og en anden form for demokrati. Har I nogle gode ideer hvad det kan være? Hvad for en anden form for demokrati jeg kan snakke om? Håber I kan hjælpe så hurtigt som muligt :) På forhånd tak! -
ligninger
Forumindlægjeg har et eksamensspørgsmål der lyder således Gør rede for generelle regler for løsning af ligninger og vis hvordan ligninger optræder i forbindelse med formler. hvad mener de med at jeg skal vise hvordan ligninger optræder i forbindelse med formler? -
The ring?
ForumindlægEvt. nogle der har lavet en analyse af filmen The ring? -
Cirklens ligning
ForumindlægJa jeg skal jo have skrevet følgende om: x^2-8x+y^2+4y-30=0 Det skal passe ind i formlen: (x-a)^2+(y-b)^2=r^2 Jeg har aldrig fået fat i fremgangsmåden.. -
ligning
ForumindlægHej...kan nogen hjælpe mig med, hvordan denne skal løses (noget med radianer for at løse den, tror jeg?) f(x)= 2+1,5*sin(x). a) Bestem funktionens største og mindsteværdi. Desuden er jeg også lidt i tvivl om denne: b) sin(x)= -0,3 (hvor x er mellem 0 og 2pi) Her har jeg fået x1 = sin^-1(-0,3... -
Opfattelser
ForumindlægDer er forskellige opfattelser af et objekt, men hvad forstås der ved obejtets afbildning for sig selv? -
begreber
ForumindlægHej Jeg skal lave en opgave hvor jeg skal vælge fem begreber i religion som jeg synes er vigtige og forklare betydningen og eksempler på brug, men forstår ikke helt hvad jeg skal skrive ved feks eksempler ved brug. . Håber i kan hjælpe mig :) -
HASTER HJÆLP
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke finde ud af at lave 3 hypoteser til denne opgave, jeg skal aflevere i morgen og ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Kan nogen pls hjælpe?? -
hjælp til debat indlæg
Forumindlæghej jeg har lidt et problem. jeg ved ikke hvordan et debat indlæg ser ud, jeg ved heller ikke hvordan jeg starter det. jeg har et emne der hedder Tænker du økologisk. -
Guide til afstemning af reaktionsskema
ForumindlægHej kloge hoveder. Skal til eksamen i Kemi B om et par dage. Jeg vil i den forbindelse høre om der er nogen, som har en guide til hvordan og i hvilken rækkefølge man afstemmer en reaktionsligning/skema. Derudover hvis der er en som sidder og brænder inde med definitionerne af de forskellige re... -
kinetiske eneergi
Forumindlæghej kan i give mig nogle eksempler hvornår kemisk energi bliver til kinitiske energi har en med bil men nogen andre måske håber i vil tak på forhånd -
vektor bevis
Forumindlæghej hvordan beviser man denne regneregel for vektore? bemærk at jeg ikke sætter pil over vektorne, for det kan jeg ikke lige finde ud af på computeren. a + b= (a1+b1,a2+b2) på forhånd tak -
Induktion/elektromagnetisme
ForumindlægHej! Jeg skal til fysik/kemi eksamen på torsdag! Skal liige have styrer på nogle forskellige emner? Hvad er Induktion? - hvad hælper det - spændingen? evt. nogle eksempler på forsøg. Hvad er elektromagnetisme - er det kun når fx. en blødt jernkerne, bliver magnetisk når der løber strøm igennem d... -
hjælpe
ForumindlægIndikator, hvad er en indikator? En indikator, er noget der indikere hvilken væske man har med at gøre. Der findes flere forskellige slags indikatorer. PH-papir, methylrødt, phenolphthalein og BTB. -
Eftervisning af Archimedes lov forsøg
ForumindlægForsøget går ud på, at jeg nedsænker en stang ned i en væskesøjle, hvorefter jeg kan afmåle vægten mvægt, og da væsken i søjlen stiger, i takt med at jeg nedsænker stangen dybere, kan jeg også aflæse htop. Forsøget går ud på, at jeg skal eftervise Archimedes lov Fopdrift=mvæske*g. Har vedhæftet m... -
Definitionsmængde.
Forumindlæghvis jeg skal bestemme definitionsmængden for y= 4x-2x-1 skal jeg så bare lade x gå mod henholdsvis + og - uendelig? -
Nonsens volapyk
ForumindlægI en af inlæggene læste jeg; at japanere har %5 højere IQ. !! Højere IQ end hvad? og hvem? Jeg synes når man fremsætter sådanne påstande så skal man lige vende sig om, for at se hvad historien fortæller. De samme, som har lavet det omtalte undersøgelser og er nået frem til at japanere er %5 klog...
