Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 14401 til 14420 af 45451
-
Generelt om Tysk B eksamen
ForumindlægSå, jeg sidder og er igang med min 24-timers eksamen i mundtlig tysk, og jeg er egentlig lidt i tvivl om præcis hvad det er, som jeg skal tage op i min forberedelse. Skal man kun give et kort referat af teksten og perspektivere den til en tekst fra pensum, eller skal man også give en mere dybdeg... -
World of Warcraft
ForumindlægHej, jeg skal skrive SRP i dansk og afsætning og kunne godt bruge lidt inspiration. Min problemformulering lyder således: Beskriv målgruppen i Danmark for spillet World of Warcfraft. Analyser spillets handling, idet du især ligger vægt på værdier og identitetsudvikling. Diskuter ud fra hhv. afsæt... -
Dansk mundlig eksamen
ForumindlægJeg skal op til dansk eksamen om 9 dage, og det er et stykke tid siden, at jeg sidst var til dansk eksamen. Sidst var i 10.klasse, og niveauet er jo lidt højere i 3g (forhåbentligt). Så ville hører: Efter man har trukket teksten og sidder inde i forberedelsesrummet, om det er en god ide og lave e... -
kommunikation
ForumindlægHej, nu begynder de skriftlige projekter snart, og er så småt igang med at forberede mig, jeg savner dog lidt ideer. Jeg har valgt emnet kommunikation i faget dansk, hvor mit fokus primært vil være på det sproglige. Jeg har tænkt mig at skulle sammenligne(/analysere) et brev og sammenligne de... -
Litterær artikel til et digt
ForumindlægHej alle sammen! Jeg går i 1.g og skal aflevere en samlet litterær artikel til 2 digte og jeg er helt på bar bund, da det er min første litterære artikel. Er der nogen der kan komme med lidt tips til at skrive sådan en artikel til et digt? Jeg har analysen i hovedet, men kan simpelthen ikke f... -
SAMFUNDSKRITISK METODE
ForumindlægHej alle. Ved ikk om jeg har forstået det rigtigt, men hvis man læser en tekst via den nykritiske metode, så analysere og fortolker man teksten uden referencer med omverden. Men hvor kan jeg finde noget om den samfundskritiske metode? Jeg har læst Nynnes Dagbog, og jeg TROR man her skal bruge de... -
AT
ForumindlægHej Når man analyserer en reklame, hvilke metoder anvender man? Det er den hermeneutiske metode man anvender, men hvad gør man helt præcis? -
The Veldt
ForumindlægHej, jeg har et lille problem, som jeg håber nogen gerne vil hjælpe mig lidt med:) Min engelsklærer har ikke været så god, og vi har ikke fået analyseret nogen tekster og skal op til eksamen om nogle dage. - Er der nogen der har haft noget om The Veldt? Kan I så ikke lige skrive kort (men ikk alt... -
Held og Lykke i SSO
ForumindlægHEJ ALLE..Jeg vil bare lige ønske alle held om lykke i SSO aka 3.G's opgaven. Håber i alle for fyret den for vildt af og skrevet en hammer god opgave, hvad enten der er Dansk, Historie, Matematik, Tysk, Engelsk eller andet.. Lykke til herfra - see you on the other side..Med Venlig Hilsen Chri... -
Pensum og noter
ForumindlægHej jeg skal til eksamen her om en lille uge og jeg kunne godt bruge noget hjælp. Jeg skal op i Odyseen:I, 1-105VI, IXIX, 1-38 & 1,5-565XXII, 142-200XXIIIEuripides MedeaSofokles ØdipusHerodot "Kong Kroisos 7-27Platon: Symposion, Sokrates forsvarstale"Og så skal jeg selvfølgelig op i en ... -
Samfundsfaglig studieretning
ForumindlægJeg har valgt studieretningen Sam A, Eng A, Mat B, når jeg efter ferien starter i 1. g. Hvilke erfaringer har I med denne, eller lignende, studieretning? Jeg vil gerne have en studentereksamen med bredest mulig adgang, men er dog mest sprogligt/samfundfagligt interesseret. Jeg overvejer også fort... -
Ideologi
ForumindlægHej,, jeg ville lige spørger om en ting. Hvad er Ideologi? På forhånd tak..:) -
AT eksamen - designerbørn
ForumindlægHej. Jeg skal op på mandag til AT eksamen, men synes det er yderst forvirrende. Jeg har tænkt mig at gøre følgende: starte med en præsentation af emnet og min problemformulering, og derefter komme ind på mine delkonklusioner fra mine delspørgsmål, og så derefter ind på, hvad jeg har fundet ud af... -
Teknokratiet
ForumindlægHvilken ideologi tilhører teknokratiet? Er det en blanding af mange ideologier? -
AT EKSAMEN MIN SYNOPSIS DÅRLIG!? HJÆLP!!!!
ForumindlægJeg skal (uheldigvis) op i AT her om en uges tid, dog grundet dette års AT-emne er jeg lidt på spanden, for ikke at sige meget.. Jeg har skrevet om Reformisme - Socialdemokratiets opstående i DK, hvor mit "videnskabelige" gennembrud er Gimleprogrammet, Socialdemokratiets første partipro... -
Sproglige virkemidler, stilistiske virkemidler? Hvornår?
ForumindlægHej I hvilekn opgavetype mener i at man skal tage enten sproglige virkemidler i brug i analyse eller stillitsiske virkemidler i beug som en del af analyse i den skrftlige danske A eksamen? -
Starte på universitetet
ForumindlægJeg skal til at starte på universitetet for at studere psykologi. Men jeg ved ikke så meget om det? Hvordan er det sammenlignet med det at studere på gymnasiet? Er det hårdere? Skal man være kvikkere, mere arbejdsom og er det svært at bestå eksamenerne, og hvor klog skal man være? Og hvor mange d... -
Øget integration til gavn for DK velfærd?
ForumindlægHej samf'ere, Jeg sidder lidt fast i en opgave hvor jeg skal diskutere om øget integration i EU er til gavn for velfærdssamfundet i Danmark. I opgaven har jeg inddraget debatten on fælles selskabsskat hvor der er uenighed mellem liberalister og socialister (primært), men jeg mangler stadig ... -
HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg sidder og er rigtig i tvivl om der var to arbejdsklasser under industrialisering. Jeg ved nemlig ikke om det er rigtig men var der en arbejdsklasse i byen bestående af industriarbejdere, faglærte- og ufaglærte arbejder? Og en arbejdsklasse på landet bestående af godsejere, gårdmænd, hus... -
HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg sidder og er rigtig i tvivl om der var to arbejdsklasser under industrialisering. Jeg ved nemlig ikke om det er rigtig men var der en arbejdsklasse i byen bestående af industriarbejdere, faglærte- og ufaglærte arbejder? Og en arbejdsklasse på landet bestående af godsejere, gårdmænd, hus...
