Søgning på: to keep the faith. Resultater: 14421 til 14440 af 18613
-
SRP (Overvejelse af klage)
ForumindlægHej Jeg har for nyligt fået min SRP tilbage, i fagene Fysik A & Engelsk A. Jeg føler selv at jeg har overholdt de krav, som opgaveformuleringen omfattede, samt de yderligere krav som bl.a. dokumentationen for påstande ved benyttelse af kilder. Dog har jeg fået 4, og overvejer kraftigt at kl... -
Tangentligning - Hvad gør jeg forkert?
ForumindlægBruger jeg den forkerte formel for tangentligningen, eller ..? Jeg har vedhæftet opgaven her og mit eget forsøg i kommentaren! Tak for hjælpen endnu engang ....... -
Ideer til emner?
ForumindlægHej. Vi skal til at have SRP, jeg går i 3.g på Struer gymnasium. Vi skal have engelsk med som hovedfag, da vi har det på A-niveau, og derefter er der frit valg af det andet fag. Psykologi, spansk, dansk, historie, samfudnsdag, idræt. Hvis i selv har skrevet SRP vil jeg gerne høre hvad i valgte af... -
Endoterm/exoterm
ForumindlægHej, Hvilken af disse reaktioner er den endoterme og den exoterme og hvorfor? Mit bud er at reaktionen fra højre mod venstre er endoterm da det kræver energi at sprænge bånd, men synes også det kræver energi at danne bånd?? Tak -
Krigspropaganda under Første Verdenskrig?
ForumindlægHej Alle. Jeg skal i (møg) AT skrive om den britiske krigspropganda under Første Verdenskrig, men har inderligt brug for hjælp til at finde et rigtig godt eks. på fx en tale, et digt, en sang, m.m. som netop udtrykker en klar krigsproganda imod fjenden (tyskerne) og for at få de engelske mænd til... -
cellulær process?
ForumindlægEr phosphodiesterase cellulær process? -
SRP - ideer til emne med engelsk
Forumindlæghej skal snart til at skrive SRP-opgave, skal faktisk ha' valgt emne til på onsdag, så ville lige høre om der var nogen som sad inde med nogle gode forslag. jeg er i den situation at jeg skal have engelsk med og derudover kan jeg så vælge dansk, historie, samfundsfag, psykologi vil meget gern... -
Of eller by (enkelt spg)
ForumindlægHej. Har tvivlet lidt på det et stykke tid. Hvis jeg person vælger at oprette et firma, lad os sige personen hedder hans hansen. Hvilke af følgende udtryk vil så være mest rigtig? - Company of Hans Hansen eller Company by Hans Hansen. Har ikke rigtig kunne finde ud af de... -
Reducering
Forumindlægmin lærer sir at min opgave er 4 + 3 * 2 + 4 * 10 - 12 = 10 men det kan jeg ikke forstå da jeg får 168!!! hjælp hvorfor regner min matlærer forkert!!!!!!! jeg fatter det ikke?!?!?!?!??!?!??!?!??!! -
Grammatik sæninger
ForumindlægHvad er fejlen ved sætningen: "Patras is one of Greece’s largest citys". Er den korrekte sætning: "Patras is one of Greece's largest city's. Er der en/nogle som vil hjælpe mig med at forklare fejlen. Hvorfor skal jeg skrive apostrof -
aktuel koncentration
Forumindlæghey derude, har lige en opg. jeg ikk kan løse. altså, det første spørgsmål har jeg svaret på, men den sidste kan jeg ikk helt finde ud af. håber I kan hjælpe. opg. lyder således: man har massen: 2,45 g Na2SO4 og der er 0,25 L og der er regnet frem til at koncentrationen er: 0,069 mol/L i r... -
Brackets
ForumindlægHej Jeg har et lille problem med \{ - hvordan får jeg den til at dække over to linier? Altså: \begin{align*} \{ y = 2x+3 \\ y=5x+8 \end{align*} Hvordan får jeg {-parentesen til at dække over begge linier ude i siden. Håber i forstår. Mvh. -
Engelsk Synopsis - Sport
Forumindlæghej hvordan laver man en synopsis har alrig rigtig forstået det :S -
Engelsk Disposition 9 klasse
ForumindlægEr der slet ingen steder hvor man kan få en "opskrift" på hvordan man laver en korrekt engelsk disposition til en 9 kl eksamen. Håber meget på lidt hjælp -
Hvorfor skal gylletankene være overdækkede?
Forumindlæg4. Hvorfor skal gylletankene være overdækkede? Er helt lost her.. -
En god novelle om 60'erne?
ForumindlægJeg leder efter en god novelle. Den skal handle om 60'erne og være om ungdomsoprøret eller Vietnam krigen. Jeg skal bruge den til at perspektivere til en tekst, der hedder "Krig i København". Jeg havde egentlig en tekst, men min lærer mente den var for dårlig, så nu er tiden knap. H... -
God til de skriflige.
ForumindlægHvad skal jeg gøre/læse, hvis jeg vil blive bedre til de skriftlige? Nogle links? (også til engelsk) Nogle anbefalinger mht. bøger?(også engelsk) På forhånd tak. -
Episk fortæller
ForumindlægHej er der nogen der kan fortælle mig hvad en episk fortæller er? Samt en implicit og eksplicit fortæller? -
Haster
ForumindlægHej alle :) Jeg skal skrive en opgave i samfundsfag - opgaven skal indeholde Barack Obamas og McCains tre vigtigste holdninger indenfor udenrigspolitik, samt hvorfor De mener det er de tre vigtigste. Desuden skal jeg forestille mig, at jeg er John McCains spindokter og opstille tre forslag til hv... -
Spoler
Forumindlæghej. jeg skal op i naturfags eksamen imorgen. jeg står i den situation at jeg ikke kan finde ud af hvad antallet på vendinger på en spole gør for en generator? altså hvad er forskellen på om spolen har 400 vendinger eller 1600 vendinger?
