Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 14541 til 14560 af 174810
  • Stokastisk variabel normal fordelt

    Forumindlæg
    Hej, hvordan bestemmes c) i vedhæftede når det er en opgave uden hjælpemidler? jeg tænkte at man skulle anvende svarene i a) og b), men jeg er ikke sikker på hvordan.. Mine svar til a) og b): a) X<-12 og X>18 b) -7<=X<=13 Tak på forhånd.
  • A-niveau VS C-niveau

    Forumindlæg
    Hej Flere af mine venner og jeg har nu gennem længere tid, diskuteret hvorvidt en karakter i et A-niveau fag, tæller det samme som en karakter i et C-niveau fag? Hvordan vægter de forskellige fag? MVH Martin
  • Andengradspolynomium HURTIGT SVAR A-NIV

    Forumindlæg
    Hey jeg har en opgave i MAT AB1 som går ud på at finde tallet . Opgaven lyder således. Bestem tallet k, således at ligningen x^2-(2k-3)x+2k=0 har netop 1 rod. Bestem får de fundne værdier a k denne rod. Fremgangsmåden en smule detaljeret vil jeg gerne bede om tak på forhånd MVH mig
  • kræfter - fysik a 2012 eksamen

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med disse to spg ? c) Lav en skitse, der viser de kræfter der virker på bilen under bremsningen på figur 2.2, med angivelse af retning og angrebspunkt. og d) Bestem størrelsen af den samlede bremsekraft mellem vej og dæk under bremsningen. Opgaven kan findes her...
  • Skriftlig mat b-niveau 2004

    Forumindlæg
    Hejsa Hvordan gik det med jer i dag? Det gik mildt sagt røv-dårligt for mig - vil nærmest være glad for at få 6 - den var meget sværere end jeg havde regnet med. I opgaven uden hjælpemidler har jeg slet ikke set noget lign. cosinus/sinus opgaven i de ti eksamenssæt jeg regnede da jeg forberedte m...
  • Eksamenssæt 2013 aug bioteknologi A

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil hører om der nogle, der har lavet dette eksamenssæt? I så fald, hvordan man har svaret opg 3.1 Jeg har vedhæftet eksamenssættet. vh Ralf
  • A piece of cake 3

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvor man kan finde piece of cake 3 til 9. klasse, på nettet send gerne et link
  • Omskriv følgende på formen a^n

    Forumindlæg
    Vedhæftet spørgsmål :D
  • Vurdering af skriftlig engelsk A eksamensopgave

    Forumindlæg
    Hej alle. Som mange andre herinde, var jeg til skriftlig engelsk eksamen idag. Jeg er dog i tvivl om, hvor godt jeg har ramt genren, og hvor god min opgave egentlig blev. Dermed må i meget gerne læse den igennem, og dernæst komme med jeres mening og vurdering. I må også gerne komme med et bud på,...
  • a little help from you :)

    Forumindlæg
    Denne her sætning lyder fuldstændig forkert og kan slet ikke finde ud af at bytte om på ordenes placeringer. Nogen der evt. kan hjælpe? På forhånd tak! - Han føler sig tydeligvis jaloux, at hans mor nu har hendes opmærksomhed hos hendes nye mand. - He obviously fells jealous, that his mother ...
  • Emner skriftlig eksamen i dansk A

    Forumindlæg
    Har I nogen Idé om hvilke emner som kunne forekomme i HF dansk eksamen i år?
  • DANSK A Studentereksamen efterår 2009

    Forumindlæg
    er der nogen herinde som har skrevet nogle af de opgaver fra det sæt? Tak på forhånd
  • SRP i Biologi A og Historie om Abort

    Forumindlæg
    Hej Er der en her som mod betaling vil hjælpe med SRP - en tutor/vejleder. En som man kan bruge til hjælpe en på vej, som man kan spørge om råd når man er i tvivl om det man laver er korrekt. Jeg bor i Århus og skal skrive SRP 20 marts til 2. april
  • Engelsk Delprøve A 2010 august! HJÆLP!!

    Forumindlæg
    Nogen der har den? første del af denne prøve (ret fejlene og giv en gramatisk forklaring) Det er simpelthen for svært denher gang! skal aflevere tirsdag! Help D:
  • Samfundsfags eksamen 2019 - delopgave a

    Forumindlæg
    Hej, jeg ville høre om der er et venligt sjæl derude, som ville lade mig se deres besvarelse til samfundsfags eksamen 2019 - jeg har selv meget svært ved samfundsfag og ville gerne se hvad der venter til eksamen næste år..
  • "Løgneren" af Martin A. Hansen

    Forumindlæg
    Er den ikke præget af eksistentialisme? Forfatteren udtrykker verden subjektivt gennem ekspressionistiske beskrivelser af virkeligheden. Verden fremstilles bl.a. som kaotisk .. Der er altså en kritik af mennesket
  • Kemi A HTX eksamen 2010

    Forumindlæg
    Nogen der har, eller ved hvor man kan finde, svarene til denne eksamensopgavesæt fra i sommers ? Har fundet en masse fra STX, men jeg går på HTX og kan ikke finde noget... Nogen der kan hjælpe ?
  • Mat A.. vektorer med 2 ubekendte

    Forumindlæg
    Halløj! Har fået oplyst 3 vektorer: Vektor a = (1,3) .. Vektor b = (-2,1) .. Vektor c = (1,-4) Skal så finde ud af at: Vektor a = x*vektor b + y*vektor c.. Jeg regner videre og kommer frem til: -2x+y = 1 x-4y = 3 Hvordan regner jeg videre herfra? Nogen der kan hjælpe?
  • Konstanterne a, b og c ud fra andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Et andengradspolynomium er givet ved . Om funktionen f gælder det at f(3) = 0 og f'(0) = -2. Desuden oplyses det, at diskriminanten d = 0. a) Bestem konstanterne a, b og c. Hvordan bestemmer jeg konstanterne? Jeg har indtil videre fundet ud af at b værdien er -2, da f'(0) = -2, men el...
  • Søger du en højere karakter i Matematik og Fysik?

    Forumindlæg
    Hej går du på Gymnasiet eller en naturvidenskabelige videregående uddannelse? Er du ikke tilfreds med din nuværende præstation eller du dumpet til din eksamen? Så er hjælpen nær. Mit navn er Frederik, er Cand.Scient i Matematik og Fysik og jeg tilbyder privat-undervisningen i fagene Matematik, Fy...